Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Criterium, HELP!

fietsfanaat
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 11 jan 2005 00:03

fietsfanaat 02 feb 2006 21:37

Ik ga hoogstwaarschijnlijk volgende week zaterdag meedoen met Zaterdagcompetitie van het stadion.

Dit doe ik samen met een vriend, hij doet atletiek sprint, erg intensief.

Hij kan dus verrektegoed SPRINTEN!

We hebben een week samen in Frankrijk gefietst, bergop ben ik veeeeel sterker.

Maar, hoe moet ik rijden om hem te verslaan?

Er zit namelijk maar 1800 meter hoogteverschil per rondje in :s

Worden er vershcillende 'peletonnetjes' gevormd, en moet ik op de berg naar het volgende groepje sprinteN?

Graaaaag TIPS om mijn ondergang te voorkomen ;)
be Special, ride a Special

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 feb 2006 01:15

volgens mij heb je 2 nullen teveel ingedrukt .
Je moet zorgen dat hij eerst z'n bordje leeg eet, als dat leeg is ga je aan je eigen bord beginnen maar het toetje bewaar je tot de laatste paar honderd meter.
Of te wel als het waait en het breekt in waaiers, zorg dan altijd dat je in een waaier rijdt en niet erachter. Achter een waaier rijden leer je overigens snel genoeg af. Probeer gewoon zolang mogelijk in de voorste groep te rijden of voorin het peleton.
Jezelf in het 1e kwartier naar de klote rijden is niet echt de moeilijkheid...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 03 feb 2006 10:06

Quoten: Origineel geplaatst door FietsFanaat op 02 Februari 2006

Ik ga hoogstwaarschijnlijk volgende week zaterdag meedoen met Zaterdagcompetitie van het stadion.Dit doe ik samen met een vriend, hij doet atletiek sprint, erg intensief.Hij kan dus verrektegoed SPRINTEN!We hebben een week samen in Frankrijk gefietst, bergop ben ik veeeeel sterker.Maar, hoe moet ik rijden om hem te verslaan?Er zit namelijk maar 1800 meter hoogteverschil per rondje in :sWorden er vershcillende 'peletonnetjes' gevormd, en moet ik op de berg naar het volgende groepje sprinteN?Graaaaag TIPS om mijn ondergang te voorkomen ;)


Ik ben sinds kort ook lid en wil ook mee gaan doen met die competities..wat voorn fiets heb je, dan rij ik wel weer achter jou aan ...

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 03 feb 2006 16:21

ik heb ook een paar keer meegedaan aan de competitie, op dinsdagavond dan...
eerst zal alles bij elkaar blijven maar je moet zorgen dat je in de voorste groep zit, zodat als de groepen uit elkaar gaan je bij de voorste zit, zo ging dat toen, ik zat steeds wel bij de 1 ste groep maar 1x heb ik een stuk moeten sprinten om weer terug te komen, en het is geen 1800 meter maar 18

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 03 feb 2006 17:41

kop werk door andere laten doen voorin mee rijden, pas toeslaan als nodig of op het eind als ze ff niet opletten

jee-es
Forum-lid
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 feb 2005 15:12

jee-es 03 feb 2006 23:42

Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 03 Februari 2006

kop werk door andere laten doen voorin mee rijden, pas toeslaan als nodig of op het eind als ze ff niet opletten

Wieltjes zuigen!
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

Plaats reactie