Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Parijs-Nice

meendering
Forum-lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 aug 2005 03:04

meendering 08 mar 2006 23:37

Jammer dat er zo weinig over op de tv is...

fietsfanaat
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 11 jan 2005 00:03

fietsfanaat 09 mar 2006 00:08

Quote: Origineel geplaatst door Jee-eS op 08 Maart 2006
Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 08 Maart 2006Als ik het goed heb gezien zullen de renners vandaag meer moeten klimmen . Even over het AD: vreselijke krant, net als de Telegraaf. Maar wel een aanzienlijk betere sportbijlage dan NRC en de Volkskrant. Ik zou zelf de Volkskrant nemen, maar de sportbijlage is ronduit KUT. Altijd fouten, altijd veel onbalans in de keuze van artikelen. Duidelijk een sluitpost. Over het NRC hoeven we het al helemaal niet te hebben. De NRC-lezer doet niet aan sport. Fout! De NRC lezer haalt zijn sportinfo uit andere bronnen
Trouwens goede artikelen over wielrennen vindt je bijna in geen enkele krant...



Ik vond de NRC fantastisch over wielrennen!
Veel meer dan Trouw vorig jaar! Ik heb toen nog een mailtje naar Trouw gestuurd of zij iets meer konden doen aan wielrennen, kreeg heel aardig antwoord terug :)
be Special, ride a Special

debolle
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 mar 2006 20:57

debolle 09 mar 2006 01:29

Quoten: Origineel geplaatst door meendering op 08 Maart 2006

Jammer dat er zo weinig over op de tv is...


meestal een uurtje per dag op Eurosport en de belg...
alleen heb ik schotel en dus GEEN belg  kijk graag sport op de belg, goed commentaar, geen reclame rommel...
maar ja die schotel he!
<b>"Io n&#111;n puo vivere senza la mia strada e la mia"<b><br>
<a target="_blank" href= "http://i22.photobucket.com/albums/b336/ ... .jpg">mijn Orbea</a>

sospiro
Forum-lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 mar 2005 22:27

sospiro 09 mar 2006 19:05

Zeer knappe overwinning van Boonen vandaag. Maar wat gebeurde er nou in de sprint? De commentatoren hadden het erover dat hij uit zijn pedaal schoot, maar in de herhaling leek het daar niet op.
Heeft iemand het wel duidelijk kunnen zien, of een verklaring gehoord?

pinarellofan
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 05 jan 2006 18:01

pinarellofan 09 mar 2006 19:36

Quote: Origineel geplaatst door de bolle op 09 Maart 2006
Quoten: Origineel geplaatst door meendering op 08 Maart 2006 Jammer dat er zo weinig over op de tv is...
meestal een uurtje per dag op Eurosport en de belg...alleen heb ik schotel en dus GEEN belg kijk graag sport op de belg, goed commentaar, geen reclame rommel...maar ja die schotel he!


Ik heb ook schotel. Dan kan je echt helemaal niets live zien of wel? Ik heb zo'n top-box pakket van canal digitaal. Wat is dat irritant! Zo belachelijk veel gekke duitse kanalen maar veel normalere kanalen niet.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 09 mar 2006 19:46

Quoten: Origineel geplaatst door sospiro op 09 Maart 2006

Zeer knappe overwinning van Boonen vandaag. Maar wat gebeurde er nou in de sprint? De commentatoren hadden het erover dat hij uit zijn pedaal schoot, maar in de herhaling leek het daar niet op.
Heeft iemand het wel duidelijk kunnen zien, of een verklaring gehoord?


Dat zag je nu toch meteen dat dit niet "uit de pedaal schieten" was. Ik dacht tijdens het live gebeuren eerst aan een doorslaande ketting of ketting die even vast zat, of een schakelprobleem,... maar het bleek toch iets anders op de herhaling: zijn achterwiel schoot even opzij. Kan ook door Boonens onorthodoxe (lees: lelijke) manier van spurten zijn. Het probleem was in ieder geval kortstondig, en duurde niet zo lang als een volledig ontklikken van een pedaal (bv. lange bij de TdF-proloog 2005).En een brekende kader was het zeker niet!
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 09 mar 2006 19:50

het was "show",en zonder problemen erover!-wacht maar tegen de echte sprint kanonnen!(ale jet)
il magnifico

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 09 mar 2006 20:15

Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 09 Maart 2006

het was "show",en zonder problemen erover!-wacht maar tegen de echte sprint kanonnen!(ale jet)


"show"? Ik denk niet dat ge tegen die snelheid met zoveel renners achter u veel show gaat verkopen. Op www.sporza.be kunde de vertraagde beelden zien en een reactie van Boonen horen, blijkbaar sloeg de ketting door.
En Ale Jet contra Boonen contra McEwen, het gaat vonken geven volgend weekend!

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 09 mar 2006 20:22

Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 09 Maart 2006

het was "show",en zonder problemen erover!-wacht maar tegen de echte sprint kanonnen!(ale jet)


Ja, Boonen deed het voor de show. Hij heeft nog in de teambus gezegd dat hij 100m voor de finish eerst nog even zou plassen en dan nog als eerste over de meet rijden. Uiteindelijk heeft hij dit snode plan niet durven uitvoeren. Daarom heeft hij deze "show" uitgevoerd.  
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 09 mar 2006 20:36

wou ook iets schrijven over die zondaar!
il magnifico

xinram
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 feb 2006 16:58

xinram 09 mar 2006 20:38

Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 09 Maart 2006

het was "show",en zonder problemen erover!-wacht maar tegen de echte sprint kanonnen!(ale jet)

onnozel menneken

t.trapper
Forum-lid
Berichten: 409
Lid geworden op: 20 feb 2006 11:49

t.trapper 09 mar 2006 21:11

Dacht toch dat ketting even vast zat want z'n wiel kwam van de grond.

Plaats reactie