Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Xavier Tondo overleden

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 23 mei 2011 14:24

http://www.nu.nl/sport/2521710/wielrenn ... leden.html

Het zit de wielersport niet mee de laatste tijd. De tweede prof die in korte tijd overlijdt. Ditmaal niet op training, maar door een bizar ongeval met een garagedeur. Toch triest om te lezen...

next
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 jun 2009 22:46

next 23 mei 2011 14:27

Ik las het ook net op wielerland, bizar ongeluk. Garagedeur?
Erg triest, de beelden van Weylandt komen me weer voorbij.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27562
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 mei 2011 14:39

Dat is bijzonder triest nieuws. Ongeluk met een garagedeur, zoiets verzin je niet?!

Het valt me overigens de laatste weken op training op dat ik veel sneller voorrang krijg van automobilisten en bussen, ook waar ik helemaal geen voorrang heb. Ik kan mij niet aan indruk onttrekken dat dit iets met de dood van WW te maken heeft.

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 23 mei 2011 14:49

havana schreef:Het valt me overigens de laatste weken op training op dat ik veel sneller voorrang krijg van automobilisten en bussen, ook waar ik helemaal geen voorrang heb. Ik kan mij niet aan indruk onttrekken dat dit iets met de dood van WW te maken heeft.


Dat is nu juist wat mij ook was opgevallen, maar dan over het algemeen. Je hebt er af en toe nog steeds van die blinden tussenzitten, maar dat zul je altijd wel houden.

Wat een vreselijk, raar ongeluk zeg.

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 23 mei 2011 14:55

Bizar ongeluk.
Ben benieuwd wat voor deur dat was.

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 23 mei 2011 14:59

Ongelofelijk triest nieuws. Hij was aan een super jaar bezig. RIP.

Gebruikersavatar
chassepatate
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 14 okt 2009 21:55

Gebruikersavatar chassepatate 23 mei 2011 15:01

havana schreef:Dat is bijzonder triest nieuws. Ongeluk met een garagedeur, zoiets verzin je niet?!

Het valt me overigens de laatste weken op training op dat ik veel sneller voorrang krijg van automobilisten en bussen, ook waar ik helemaal geen voorrang heb. Ik kan mij niet aan indruk onttrekken dat dit iets met de dood van WW te maken heeft.


Was mij ook opgevallen, zelfs in regio Amsterdam. Van het weekend, dikke haaietanden op het wegdek, ik stoppen, stopt een auto die voorrang heeft ook gewoon om mij voor te laten...raeeer...

Weer klotenieuws vandaag. R.I.P. Xavier...

gevers
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mei 2011 09:22
Contact

gevers 23 mei 2011 15:32

maar ga er maar niet van uit dat je voorrang krijgt, werd 2 jaar terug 2 keer aangereden door automobilisten waar ik oogcontact mee had en die me gewoon schepte toen ik ervoor kwam, schatten je hellemaal verkeerd in!

krilynck
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 jul 2010 21:18

krilynck 23 mei 2011 16:49

Hmm... Ik snap 'm niet helemaal: hij reed met zijn auto de garage uit. Ok, duidelijk. Daarna: "Nadat hij de wagen had verlaten raakte Tondo beklemd tussen de dichtslaande garagedeur en zijn auto." Hij stapt dus de auto uit (om de garagedeur dicht te doen?) en raakt daarbij beklemd tussen de deur en de auto? Hoe doet hij dat? Dan moet de deur naar binnen opengaan, anders maak je alleen maar meer ruimte tussen de deur en de auto en de auto zelf moet dus heel dicht bij de deur hebben gestaan. En dan nog... hoe ga je (op slag!) dood aan zo'n beknelling? Ik bedoel, waar zit je met je hoofd?

Beetje raar verhaal, maar natuurlijk heel naar voor die jongen... Denk je even te gaan trainen voor de Ronde en weet je alle afdalingen heelhuids te volbrengen, ga je aan zo'n bizarre situatie dood...

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 23 mei 2011 16:54

Een garagedeur ( ergens anders hadden ze het over een poort?) Ik kan me haast niet voorstellen hoe zoiets gaat... Hij was toch altijd een animerend renner, je zag hem steeds meer. Het zal je als familie maar overkomen zeg.

@ offtopic reacties...
Ik wijger om voorrang te nemen als ik het krijg. Anders gaat het helemaal fout en doen mensen onvoorspelbare dingen.I
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 23 mei 2011 17:34

Krilynck schreef:Hmm... Ik snap 'm niet helemaal: hij reed met zijn auto de garage uit. Ok, duidelijk. Daarna: "Nadat hij de wagen had verlaten raakte Tondo beklemd tussen de dichtslaande garagedeur en zijn auto." Hij stapt dus de auto uit (om de garagedeur dicht te doen?) en raakt daarbij beklemd tussen de deur en de auto? Hoe doet hij dat? Dan moet de deur naar binnen opengaan, anders maak je alleen maar meer ruimte tussen de deur en de auto en de auto zelf moet dus heel dicht bij de deur hebben gestaan. En dan nog... hoe ga je (op slag!) dood aan zo'n beknelling? Ik bedoel, waar zit je met je hoofd?

Beetje raar verhaal, maar natuurlijk heel naar voor die jongen... Denk je even te gaan trainen voor de Ronde en weet je alle afdalingen heelhuids te volbrengen, ga je aan zo'n bizarre situatie dood...


Daarom heet het dan ook een noodlottig ongeval.

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 24 mei 2011 00:20

Vreemd, bizar verhaal, sterkte gewenst voor de familie.

Plaats reactie