Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2006!

dario
Forum-lid
Berichten: 3822
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 02 mei 2006 17:45

Het verbaast me dat, amper vijf dagen voor de start, er nog geen onderwerp is opgestart over de Giro d'Italia! Ook al vind ik een start in België dan wat vergezocht (uiteindelijk begint hij toch pas echt met de eerste Italiaanse rit), en ziet het parcours er absurd zwaar uit, het belooft een spannende strijd te worden. Ik vrees dat mijn pronostiekje weinig origineel is en iets te voor de hand liggend om zomaar uit te komen, maar niettemin houd ik het bij het trio Basso - Di Luca - Cunego (in willekeurige volgorde)
Maar de grote vraag is natuurlijk: kan Basso de dubbelslag Giro-Tour realiseren? Of is deze Giro tè zwaar om voldoende gerecupereerd aan de Tour-start te kunnen verschijnen? (ook al omdat hij van de naaste concurrenten natuurlijk niets cadeau zal krijgen - Di Luca en Cunego hoeven immers geen krachten te sparen voor de Tour...)
Wat denken de andere forumleden hierover? En wie heeft andere grote favorieten?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 02 mei 2006 18:37

Ik weet het niet hoor... De vorige jaren hebben we heel veel verrassingen voorin gezien. Salvoldelli die de Giro wint, Di Luca die toch wel onverwacht meekan op de grote klimmen, die Rujano die hem bijna nog weet te winnen (als hij vooraf had geweten wat hij kon...). Kan best zijn dat een (grote) outsider hem pakt. Ik heb toch een aantal klimmers hele bijzondere dingen zien doen. Hoe heet die knaap ook al weer, Samuel Sanchez? Moet ie wel meedoen natuurlijk. Misschien nog renners van Discovery... Gewoon om de Italianen te pesten.
Elk jaar weer verbaas ik me over de desinteresse op televisie voor de Giro. Hopelijk dit jaar beter (ik dacht dat de NOS hem ging uitzenden). Ik wil echter niet alleen de live-uitzendingen; Ik wil nabeschouwen, voorbeschouwen, net als bij de TOUR (alleen dan wat korter natuurlijk).

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 02 mei 2006 19:20

Ik ben bijna 300zeker wie er gaat winnen!
1.Damiano Cunego!!!
2.Ivan Basso.
3.Jose Rujano Guillen.
4.Paolo Salvoldelli.
5.Danilo Di Luca.
...21.Wim Van Huffel.(Hoop wel beter!)µ
In de krant stond er vandaag een foto van de verschrikelijkste klim "ooit"in de giro!KRNPLATZ(17de etappe) 2.273m.,16.9km.,pieken tot 26!
Er ligt nu nog meer als een meter sneeuw!Zijn met bulldozers proberen het daar wat "deftig"te maken!
Cunego zegt dat hij te vergelijken is met de "Muur van Hoei"maar dan zonder asfalt!Er gaan er zelfs afstappen!
Voor sommige tart deze klim alle verbeelding!!!
il magnifico

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 02 mei 2006 19:25

Cunego lijkt mij wel een mannetje dat iets recht te zetten heeft en er voor zal gaan. Veel moeilijke berg etappes dus iets voor hem. Basso? Mogelijk ook. Je weet natuurlijk niet of Riis hem voluit laat gaan met de TdF als grootste en meer belangrijke ronde voor de sponsors.
Het is geen uitgemaakte zaak meer zoals met Armstrong in de TdF. Der Jan schijnt nog een poging te doen zich in vorm te rijden voor de Tour. Ik hoop idd de Giro te kunnen volgen op Eurosport of de Belg.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

dario
Forum-lid
Berichten: 3822
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 02 mei 2006 19:27

Een verrassing als Rujano kan het er inderdaad alleen maar spannender op maken! Maar als Savoldelli gewoon even goed is als vorig jaar denk ik dat dat deze keer niet zal volstaan. (zei ik overigens zelf niet dat mijn lijstje wel àl te voorspelbaar was?)
Volledig akkoord dat de TV-aandacht te wensen overlaat; ik hoef niet te veel gepraat en media-spektakel (aan één Tour hebben we meer dan genoeg!), maar wel degelijke wedstrijdverslagen. Maar ik zal dus naar de VRT moeten kijken - en helaas ook luisteren...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 02 mei 2006 21:00

Tja, de VRT.. De Ronde van Romandie kon de commentatoren echt TOTAAL niet boeien. Ze praatten steeds over welke afdeling van de UCI waar in het stadje zat; dat je daarvoor ergens voor rechtsaf moet slaan. Over hoe mooi het Meer van Geneve wel niet is, hoe lang, breed, diep. Ik blijf denk ik zappen. Als de Belgen onzin gaan uitkramen, ga ik naar Ned2. Als ze daar compleet stilvallen, dan zap ik wel weer terug.

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 02 mei 2006 21:15

De NOS zendt het toch wel live uit?Zo ja, ben ik erg benieuwd wie ze voor de Giro als vaste studiogast hebben uitgenodigd...

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 02 mei 2006 21:31

Ik vind de commentaar goed!
Vind wel dat er langer mag uitgezonden worden.(Voor mij is de "GIRO" de mooiste ronde!)
Maar hebben jullie hier al aan gedacht?Ronde van Belgie begint ook weer,net op het moment dat ze in de bergzone komen en als het spannend word op het laatste!Dus...
Zal weer geen vette zijn!Door stomme idiote Ronde van Belgie!!!(Moesten ze afschaffen!)
il magnifico

matiz
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 04 jun 2005 23:35

matiz 02 mei 2006 22:18

Hele mooie koers. Vond het vooral verleden jaar op die berg ( sorry naam vergeten )met dat deel onverhard erg mooi dat de beelden af en toe ook zwart/wit waren.  En het was verleden jaar erg lang spannend, iets wat de tour, behalve in 2003?, lange tijd niet meer is geweest. Ik hoop dat Basso dit jaar revanche neemt en de Giro wint. Maar ja we zullen zien.......
Matiz

santos
Forum-lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 10 apr 2005 00:34

santos 02 mei 2006 23:57

Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 02 Mei 2006


Ik ben bijna 300zeker wie er gaat winnen!
1.Damiano Cunego!!!
2.Ivan Basso.
3.Jose Rujano Guillen.
4.Paolo Salvoldelli.
5.Danilo Di Luca.
...21.Wim Van Huffel.(Hoop wel beter!)µ
In de krant stond er vandaag een foto van de verschrikelijkste klim "ooit"in de giro!KRNPLATZ(17de etappe) 2.273m.,16.9km.,pieken tot 26!
Er ligt nu nog meer als een meter sneeuw!Zijn met bulldozers proberen het daar wat "deftig"te maken!
Cunego zegt dat hij te vergelijken is met de "Muur van Hoei"maar dan zonder asfalt!Er gaan er zelfs afstappen!
Voor sommige tart deze klim alle verbeelding!!!


Je vergeet Theo Eltink (rabobank)
Beste Nederlander vorig jaar.

motta
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 21 jan 2005 21:19

motta 03 mei 2006 00:45

Quote: Origineel geplaatst door Dario op 02 Mei 2006
.. Ook al vind ik een start in België dan wat vergezocht ...


De start in België heeft te maken met de 60ste verjaardag van het steenkoolverdrag tussen België en Italië : in ruil voor italiaanse arbeidskrachten kreeg Italië per hoofd een hoeveelheid steenkool. De start van de Giro in België is dus een soort eerbetoon aan die Belgische Italianen.

Er zou trouwens ook een helling uit de finale van L-B-L naar de italianen genoemd worden.

Basso geniet mijn voorkeur maar ik vrees dat Cunego misschien weer zo sterk is als in 2004.

Motta
Motta

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 03 mei 2006 09:51

Vergeten we Simoni niet die alle voorgaande jaren een hoofdrol heeft gespeeld en die , zonder de steun van de lotto's Ardila en W. Van Huffel aan Savoldelli in de laatste bergrit, waarschijnlijk gewonnen had.
Rujano is een mogelijke winnaar maar bevestigen is altijd moeilijk en de vrijheid van verleden jaar zal hij nu wel niet meer krijgen.
Wim van huffel zal dit jaar van bij de start geconcentreerd moeten rijden waaruit zal blijken of hij al of niet gedurende 3 weken de stress aankan.
De laatste week verblijf ik in de dolomieten en de rit met aankomst op de kronplatz ga ik proberen kort bij de aankomst te gaan kijken ( ook pordoi en misschien mortirolo staan op mijn programma). Daarom ook nog eens de herhaling van één van mijn vroegere vragen: weet iemand hoelang op voorhand je ter plaatse moet zijn om aan de aankomst ( of toch in de buurt)te geraken?
Tenslotte ga ik er ook nog wat fietsen, misschien neem ik wel aan de gran fondo dolomiti star deel op zondag ter voorbereiding van de Marmotte.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie