Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2006!

dingo
Forum-lid
Berichten: 368
Lid geworden op: 13 apr 2004 18:18

dingo 26 mei 2006 10:21

Quoten: Origineel geplaatst door Buzz op 26 Mei 2006


Quote: Origineel geplaatst door Dingo op 25 Mei 2006

IK heb het niet over de laatste 5 km, ik heb het over het TOTAALplaatje. MEN vindt ( zoals ook het WW stuk dat beaamt ) dat er in zijn ALGEMEENheid met hen gesold wordt, die laatste 5 km is slechts een druppel die de emmer doet overlopen. DAT heeft niets met dramatisch doen te maken, echter alles met de renners ( mn. italianen ) die het een beetje beu waren.

Tja, misschien moet ik ook alles maar in hoofdletters gaan schrijven... Ik heb hierboven proberen duidelijk te maken dat het mij alleen maar om de laatste 5km van de 17e etappe ging. Vermoedelijk heeft nóg meer langs mekaar heen babbelen weinig zin. Beetje zonde van de bandbreedte ook.

tonydelasnek8
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 dec 2005 15:55

tonydelasnek8 26 mei 2006 14:47

Of het terecht was of niet dat die laatste 5 km geschrapt werden, jammer was het wel. Ik had me er al weken op lopen verheugen en nu moest ik het doen met regenachtige helikoptershots en - laten we eerlijk zijn - een nogal saaie etappe.

Gisteren wel genoten van de finale!

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 26 mei 2006 16:13

Quote: Origineel geplaatst door tonydelasnek op 26 Mei 2006
Of het terecht was of niet dat die laatste 5 km geschrapt werden, jammer was het wel. Ik had me er al weken op lopen verheugen en nu moest ik het doen met regenachtige helikoptershots en - laten we eerlijk zijn - een nogal saaie etappe.Tja, ik had er speciaal een vrije dag voor opgenomen. Eerst ’s morgens zelf getraind: 50km geïntervald door weer en heeeel veel wind. Daarna uitgebreid in bad, en vervolgens met de voetjes omhoog en koffie met een overdosis appelgebak binnen handbereik naar m’n breedbeeld kijken. Benieuwd welke zeroes zouden evolueren naar heroes. Geen eentje dus.

Maar wie weet, misschien gaan we vandaag en/of morgen nog wat moois zien. Deze etappes zijn immers ook loodzwaar... als alle Passo’s erin blijven zitten.

mac94
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 14 aug 2005 10:41

mac94 26 mei 2006 20:12

Hmm, was dat Bjarne in Voigts oortje? Ik kan me niet voorstellen dat Garate zich hier heel erg goed bij kan voelen...
Se non e vero, e ben trovato.

matiz
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 04 jun 2005 23:35

matiz 26 mei 2006 22:36

Inderdaad er jammer. Ik persoonlijk snap ook niet waarom je dan als Voigt zijden niet meer voor de overwinning gaat. Je bent zo vergekomen en dan geef je het weg. Zal wel ( of niet ) een gegronde reden achter zitten, maar ik vond het toch wel een beetje een anti-climax. Maar ja, wie ben ik, die vanaf mijn luie stoel commentaar heb op mensen die 7+ uur heben lopen afzien. De beste stuurlui staan immers niet aan wal.
Mooi plaatje trouwens mac94.
Matiz

theriddler
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03

theriddler 26 mei 2006 22:47

Ik denk dat er een klein "tourverdrag" gesloten is, nu Petacchi weg is, kunnen Quickstep en CSC het samen waarschijnlijk in de vlakke ritten best met elkaar vinden.
Het zou het ook wat anders kunnen zijn?
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 26 mei 2006 23:13

Der Jan is afgestapt ! Waarschijnlijk weer knieklachten. Zijn gezicht sprak boekdelen toen hij naast de ploegwagen reed. Ben benieuwd hoe dat met de TdF verder moet.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

theriddler
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03

theriddler 26 mei 2006 23:26

het waren rugklachten, zei pevenage tegen de belgen
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 26 mei 2006 23:42

Oh, dát heb ik niet gehoord. Nou, rugklachten dan. Dat zal toch wel ergens een oorzaak hebben. Knieklachten zijn bij Ullrich vaker voorgekomen. Zou hij misschien toch te zwaar trappen in de bergen?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

theriddler
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03

theriddler 26 mei 2006 23:57

en nu las ik net weer ergens dat het gepland zou zijn , snap jij het nog?
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

debolle
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 mar 2006 20:57

debolle 27 mei 2006 00:21

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 26 Mei 2006

Der Jan is afgestapt ! Waarschijnlijk weer knieklachten. Zijn gezicht sprak boekdelen toen hij naast de ploegwagen reed. Ben benieuwd hoe dat met de TdF verder moet.


dat is jammer, hopelijk is hij 100 in orde voor de Tour anders is dat toch een gemis voor de Franse ronde!!!!
heelaas heb ik door werken vandaag niks kunnen zien
<b>"Io n&#111;n puo vivere senza la mia strada e la mia"<b><br>
<a target="_blank" href= "http://i22.photobucket.com/albums/b336/ ... .jpg">mijn Orbea</a>

roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 27 mei 2006 01:20

Gemis? Ulrich wint de tour nooit van zn leven meer. Leeft niet genoeg voor de sport, Armstrong is een gemis. (sorry ben geen Ullrich fan) Ik denk dat Basso de dubbel pakt dit jaar.
Vindt het jammer dat de nederlandse zenders niet veel aandacht aan de Giro besteden.
Kan jammergenoeg ook niet veel zien en van de TdF zal ik dit jaar ook maar weinig meekrijgen, dan zit ik in Japan.
I Am SpeCiAliZed

Plaats reactie