Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2006!

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 20 mei 2006 16:38

Ja, kunst ! Der Jan komt in klim-etappes in de BUS binnen of op grote achterstand. Dus weinig grote inspanning zoals Basso die wél overal vooraan in het klassement eindigt. Ook schijnt dat de wind gunstiger was toen hij reed. Dit volgens de krant dan. Vooralsnog zou ik geen al te grote conclusies uit die overwinning trekken. Jan moet eerst nog eens aantonen dat hij in de bergen óók kan presteren op Basso's niveau! Maar volgens diezelfde krant is dit slechts een training voor de TdF. Ben benieuwd.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 20 mei 2006 23:28

Quote: Origineel geplaatst door Marconi op 20 Mei 2006
Ja, kunst ! Der Jan komt in klim-etappes in de BUS binnen of op grote achterstand. Dus weinig grote inspanning zoals Basso die wél overal vooraan in het klassement eindigt. Ook schijnt dat de wind gunstiger was toen hij reed. Dit volgens de krant dan. Vooralsnog zou ik geen al te grote conclusies uit die overwinning trekken. Jan moet eerst nog eens aantonen dat hij in de bergen óók kan presteren op Basso's niveau! Maar volgens diezelfde krant is dit slechts een training voor de TdF. Ben benieuwd.
Ben het helemaal met je eens, Marconi. Ook vandaag verliest Ullrich op de Colle San Carlo in 10km een dikke 10 minuten. Inmiddels heeft ie in het algemeen klassement al een halfuur aan z’n broek. Jan is gewoon lekker aan het trainen, en die overwinning in de tijdrit is goed voor z’n zelfvertrouwen. Meer niet. Hij stond in ieder geval een stuk uitgeruster aan de start dan Ivan. Van een goeie vergelijking is dan ook geen sprake. Of Jan écht goed bezig is, zullen we naar mijn idee pas in juli zien.

Quote: Origineel geplaatst door thunderroad op 20 Mei 2006
Ehh...volgens mij heeft Jan zeer veel keren in de tour aangetoond dat hij op Basso’s niveau in de bergen kan rijden en zelfs op een hoger nivo; dat zal in een jaar tijd echt niet veranderen.
Hmm, in de bergen kan Jan op Basso’s niveau rijden en zelfs hoger? Dat idee heb ik nou juist niet. Als je Ullrich met Basso wilt vergelijken, kan je dat alleen doen op basis van de laatste twee rondjes Frankrijk. Pas sinds 2004 rijdt Ivan immers met de grote jongens mee. Kan me nog wél goed herinneren dat Ullrich een dikke minuut won in de tijdrit naar Alpe d’Huez. Maar de etappes met finish bergop zat Ivan volgens mij altijd voor Jan. En dat zijn toch de etappes waar het echt om draait. Waar je als klassementsrenner met je klimbillen bloot moet.

Dus maar effies de boeken ingedoken voor de onderlinge verschillen...
Tour de France 2004:
finish bovenop La Mongie: 1) Basso, 20) Ullrich op 2:30
finish bovenop Plateau de Beille: 2) Basso, 6) Ullrich op 2:42
finish bovenop Alpe d’Huez (tijdrit): 2) Ullrich, 8) Basso op 1:22Tour de France 2005:
finish bovenop Courchevel: 5) Basso, 13) Ullrich op 1:12
finish bovenop Ax-3-Domaines: 3) Basso, 4) Ullrich op 0:18
finish bovenop Plat d’Adet: 6) Basso, 9) Ullrich op 1:24

tonydelasnek8
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 dec 2005 15:55

tonydelasnek8 21 mei 2006 09:52

goed werk, Buzz

Weet iemand of Ullrich een beetje op gewicht zit? Ik meende met name in zijn strakke tijdritpakje nog een behoorlijke pens te ontwaren. Hij is natuurlijk sowieso wat zwaarder gebouwd dan Basso, maar met teveel extra kilo's aan zijn lijf komt hij die bergen nooit fatsoenlijk op.

matiz
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 04 jun 2005 23:35

matiz 21 mei 2006 13:22

Dat is niet iets waar ik mij nu druk over ga maken. Ik zie het tijdens de TDF wel. En er werd aangehaald dat Ullrich frisser aan de TT begon dan Basso. Nu weet ik wel dat de dag voor de TT een rustdag was. Kan ik dan niet zeggen dat dit wel meeviel, of is dat tekort door de bocht? Beiden konden immers recupereren. Daarnaast was t-mobile ook erg snel tijdens de team TT. Je kan gewoon zeggen wat je wilt. Wanneer het op tijdritten aankomt is Ullrich gewoonweg erg sterk.
Matiz

debolle
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 mar 2006 20:57

debolle 21 mei 2006 14:04

Quoten: Origineel geplaatst door Matiz op 21 Mei 2006


. Wanneer het op tijdritten aankomt is Ullrich gewoonweg erg sterk.
Matiz


dat klopt, maar met alleen tijdrijden gaat hij de TDF niet winnen!!!
al moet ik zeggen dat ik het Ullrich van harte gun om de TDF dit jaar te winnen, al moet hij wel zorgen dat alles klopt om hem heen....
En niet weer te zwaar begint, want anders is het snel over...
maar er wordt gezegd dat hij de Giro puur als training gebruikt, ben benieuwd
<b>"Io n&#111;n puo vivere senza la mia strada e la mia"<b><br>
<a target="_blank" href= "http://i22.photobucket.com/albums/b336/ ... .jpg">mijn Orbea</a>

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 21 mei 2006 14:31

misschien had ie dat al een paar jaar eerder moeten doen.
Hij is altijd er sterk aan het eind vd tour.. Dus misschien begint ie nu erg sterk.En idd heeft ie aangegeven dat hij hier als training rijdt en daar waar het kan hij tot 100 wil gaan, als er winst in zit. Maar absoluut niks wil forceren met het oog op de tour. Dat is ook waarom niemand conclusies trekt over het feit dat ie inderdaad 10 miuten hier 10 minuten daar verliest.
Dus het belooft wat, dat is zeker !

galibier
Forum-lid
Berichten: 340
Lid geworden op: 18 feb 2006 21:09

galibier 21 mei 2006 17:15

Even wat anders:
Wat vinden jullie van de zogenaamde spurtbommen die enkele ritjes komen meepikken en dan halverwege de strijd staken om dan weer ergens anders hun ritjes à la carte uit te kiezen? Cippolini mocht omwille van deze praktijken niet meer starten in de TdF. Mc Ewen heeft de oogst ook binnen en bereid zich nu voor op de eerste week vd TdF.
Ik vind dit oneerlijke concurrentie ten opzichte van de sprinter die wel de hele ronde wil uitrijden en die dan tijdens de eerste rondeweek dat klein tikkeltje reserve zal moeten inbouwen wat die menurijder niet moet doen want hij kan volop ontploffen tijdens zijn ritjes.
Wie start in een ronde moet hem uitrijden behalve in geval van ziekte of ongeval (Vb Petacchi). Het is toch geen kiekenkot.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 mei 2006 20:27

Dan zegt toch iedereen dat ze ziek zijn? Of je zegt dat je niet meer op je zadel kan zitten omdat je kont zo zeer doet. Een excuus verzinnen is niet zo moeilijk.
Ik zou ook hetzelfde doen als ik McEwen was. Enkel als je de sprinterstrui wil pakken moet je uitrijden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
cubebiker
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 26 okt 2004 22:38

Gebruikersavatar cubebiker 21 mei 2006 20:58

Wat doet iedereen hier toch zo lomp tegenover Ullrich? Noem nog eens een renner die al 10 jaar in de top 3 van de tour rijdt? Stelletje sukkels allemaal! Basso zal dat niet meer doen! Daar is hij inmiddels alweer te oud voor.
Basso mag van mij de giro winnen, hij is gewoon de sterkste. Maar de tour wordt gewoon voor Ullrich.

t.trapper
Forum-lid
Berichten: 409
Lid geworden op: 20 feb 2006 11:49

t.trapper 21 mei 2006 22:06

Heb je Laverde zien winnen vandaag ? Op een Cristallo......

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 21 mei 2006 22:45

Quoten: Origineel geplaatst door Cubebiker op 21 Mei 2006


Wat doet iedereen hier toch zo lomp tegenover Ullrich? Noem nog eens een renner die al 10 jaar in de top 3 van de tour rijdt? Stelletje sukkels allemaal! Basso zal dat niet meer doen! Daar is hij inmiddels alweer te oud voor.
Basso mag van mij de giro winnen, hij is gewoon de sterkste. Maar de tour wordt gewoon voor Ullrich.



Er wordt niet lomp over Ullrich gedaan. Het was alleen de vraag hoe hij er nu voor staat , mede omdat hij die tijdrit won. Ik gaf als antwoord dat Ullrich zich in iedere etappe heel rustig had gehouden en dus beter uitgerust aan de start kwam voor die tijdrit dan b .v. Basso die zich van voren toonde in de berg etappes. Dus die was niet zo "okselfris"als der Jan. Verder wil ik er nog aan toevoegen dat der Jan een erkend tijdrijder is en Basso niet. Die is onder leiding van Riss veel verbeterd maar is geen tijdrijder bij uitstek. Dus in dit licht bezien vind ik de uitslag van Basso eigenlijk veel opzienbarender dan die van Jan Ullrich. Als Ivan de Giro wint en ook nog eens kans ziet om de TdF bij de eerste 3 te eindigen dan vind ik dat een enorme prestatie. Als der Jan de TdF wint dan zeg ik: Eindelijk weer eens! Maar ik geef Ullrich tegen Basso in deze vorm in de bergen niet veel kans. Basso zal wel de taktiek van L A volgen en bij bergop aankomsten zijn minuutjes bijeensprokkelen en in tijdritten weinig of niets verliezen. Dit laatste deed LA dus wel beter, maar dat was ook een 'coureur apart' die ook nog eens alles op de TdF zette.
Jan....abspecken !!!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Plaats reactie