Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Scanuppia: 20% gem. piek 45% de verslagen

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 02 nov 2009 00:46

eelcoz schreef:Ok, nu is het me helemaal duidelijk. Bedankt voor dit korte college op de late avond.

Tot vandaag rekende ik hellingspercentages altijd uit door hoogtemeters te delen door gereden afstand (ipv door de horizontale afstand). Daar is waarschijnlijk mijn verwarring ontstaan.


Dan heb je jezelf altijd dus redelijk benadeeld qua percentages van hellingen ;)
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 22 dec 2009 22:44

Vandaag gelezen op de site van BIG:

As you know, Malga Palazzo is not a BIG anymore and it is closed to the bike. But now I tell you a preview news about this.
The comune of Besenello has just told me that it is organising for the next 25 april 2010 a day on that hard climb with the road open for the bikes. They are preparing an internetsite with the programm of the day. Wait next months for further information.
Ciao Mauro


Liefhebbers die deze uitdaging nog eens aan willen gaan....dit is je kans!!
Leef! Fiets!

jero2
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 nov 2005 22:23

jero2 22 dec 2009 22:57

Dit is de kans! Als het doorgaat, allen die echt een heel bijzondere klim willen meemaken DOEN!

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 12 feb 2010 12:01

Laatste nieuws over "Scanuppia day":

In het Italiaans:
Il Comune di Besenello, con la partnership tecnica dell'associazione Gronlait Orienteering Team e con il prezioso contributo di tutte le associazioni di volontariato del paese, ha il piacere di comunicare che sabato 13 Febbraio 2010 alle ore 16.00 presso il Centro Polifunzionale in Via S. Giovanni a Besenello, avrà luogo la presentazione ufficiale dello "Scanuppia Day", raduno internazionale cicloturistico in mountain bike che si svolgerà nella primavera prossima sulla "salita più dura del mondo".

In questa occasione saranno svelati tutti gli aspetti tecnico-organizzativi dell'evento che costituirà una importante occasione di promozione del territorio della Vallagarina vista l'attrattività che, presso il popolo dei bikers, questa salita ha maturato negli anni. La stessa vuole essere al contempo un momento di sensibilizzazione al fatto che la salita non è percorribile se non adeguatamente presidiata e messa in condizioni di sicurezza


En in het Nederlands (vertaald met google):

De stad Besenello, met de technische partnerschapsvorming Gronlait Oriëntatielopen Team en met de waardevolle bijdrage van alle vrijwillige verenigingen in het land, is verheugd aan te kondigen dat zaterdag, februari 13th, 2010 om 16:00 in de Multifunctionele Centrum in Besenello, vindt de officiële presentatie plaats van de "Scanuppia Day" rally de internationale fietsen en mountainbiken die komend voorjaar wordt gehouden op "de zwaarste beklimming van de wereld."

Bij deze gelegenheid zal worden onthuld alle technische en organisatorische aspecten van het evenement zal een belangrijke gelegenheid om de aantrekkelijkheid van het gebied te bevorderen Vallagarina mening dat er onder de mensen van de fietsers, is deze klim gerijpt door de jaren heen. Hetzelfde zal zowel een moment van bewustwording van het feit dat de klim is niet levensvatbaar als deze niet goed bewaakt en maakte veilig
Leef! Fiets!

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 13 feb 2010 20:21

De site van de scanuppia day (25-4-2010) is nu on-line: http://www.scanuppiaday.it

Wel je Italiaans even op pijl brengen of een translater gebruiken.
Leef! Fiets!

mrroyk93
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 feb 2011 15:13

mrroyk93 25 apr 2011 14:32

Bottecchia schreef:Dapper hoor, om daar uberhaupt aan te beginnen.

Ik hou best van een geintje maar ik geloof dat ik deze even oversla. ;)


Ik heb op youtube een jongen gevonden die m voor zover je kan zien helemaaal op z'n achterwiel afdaalt. Kan het natuurlijk nooit checken, maar het ziet er toch wel geloofwaardig uit!

voor de liefhebbers:
http://www.youtube.com/watch?v=-TKm-T_ne_k

Plaats reactie