Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour De France 2006

chevalier
Forum-lid
Berichten: 876
Lid geworden op: 25 jun 2005 02:45

chevalier 19 jul 2006 21:04

 
 En ik zat ook te lachen en te klappen op de bank dat Landis eraf ging , met zijn Centenbak.
Dit is echt een mooie tour zo, en het kan dus gewoon nog alle kanten op, ik heb de hele middag bijna zitten kijken , wat een klasse van die Rasmussen

lazo
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:30

lazo 19 jul 2006 21:08

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 19 Juli 2006

Dit hebben we dus al die jaren moeten missen door die andere amerikaan. Heerlijke TdF dit, alles ligt nog open!


ja spannend is het wel,maar ik had toch liever basso en ullrich,vinokourof,erbij gezien dan was het pas echt spannend.
Tom boonen zie ik nooit iets doen in de tour,héél sterke renner op één dag maar als het alle dagen afzien is en bergop gaat dan gaat het niet meer,ik zei toch dokters hebben niet altijd gelijk over talent.

debolle
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 mar 2006 20:57

debolle 19 jul 2006 21:10

Landis op plaats 11 (8min)
wat een Tour zeg, dit hadden maar weinig mensen kunnen gokken wat vandaag ging gebeuren.....
mensen die voor gezien waren staan op, en mensen die een kans maakten vallen naar beneden!!!!
Landis kan nog wel iets goed maken in de tijdrit, maar als zijn benen hem weer in de steek laten dan is het gedaan voor hem...en of het genoeg zal zijn voor geel...???
ondertussen doe de Spanjaarden het goed deze Tour (misschien bij DE doktor geweest  )
<b>"Io n&#111;n puo vivere senza la mia strada e la mia"<b><br>
<a target="_blank" href= "http://i22.photobucket.com/albums/b336/ ... .jpg">mijn Orbea</a>

dries
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 28 nov 2005 14:03

dries 19 jul 2006 21:49

Quoten: Origineel geplaatst door de bolle op 19 Juli 2006


Landis op plaats 11 (8min)
wat een Tour zeg, dit hadden maar weinig mensen kunnen gokken wat vandaag ging gebeuren.....
mensen die voor gezien waren staan op, en mensen die een kans maakten vallen naar beneden!!!!
Landis kan nog wel iets goed maken in de tijdrit, maar als zijn benen hem weer in de steek laten dan is het gedaan voor hem...en of het genoeg zal zijn voor geel...???
ondertussen doe de Spanjaarden het goed deze Tour (misschien bij DE doktor geweest  )


over landis kunnen we nu wel een groot kruis maken!
ik hoop morgen op een groot offensief van T-mobil miss met CSC samen om van die pereiro aftegeraken en kloden zen kansen op de eindzege te versterken!

flipper
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 jul 2006 23:04

flipper 19 jul 2006 22:02

Quoten: Origineel geplaatst door lazo op 19 Juli 2006




ja spannend is het wel,maar ik had toch liever basso en ullrich,vinokourof,erbij gezien dan was het pas echt spannend.
Tom boonen zie ik nooit iets doen in de tour,héél sterke renner op één dag maar als het alle dagen afzien is en bergop gaat dan gaat het niet meer,ik zei toch dokters hebben niet altijd gelijk over talent.


Ik begrijp niet waarom je Basso, Ullrich en Vino mist. Ze zijn verdacht (Ullrich zeker, over Vino valt te discussiëren).
Wat je nu ziet is geen Tour voor 2de rangsrenners, maar een iets of wat dopingvrije Tour (ik ben niet naief, er zal nog altijd gebruikt worden, maar niet meer de "supermiddelen", de nivellering is merkbaar).
Nu zie je strijd, renners met limieten. Hoe kan je hier als wielerliefhebber iets op tegen hebben?

sepp
Forum-lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 03 okt 2004 22:57

sepp 19 jul 2006 22:13

ik vind het een mega saaie tour buiten vandaag!!
 
dit was vet, en eindelijk vallen ze aan..
 
jeb me ulle enzo erbij ist leuker
 
nu zijnt 2de rangs tussen " " tekens coureurs
 
ulle en basso hebbe gewoon meer talent
avia cyclingteam

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4358
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 19 jul 2006 22:16

Alleen rabo is wel heel voorspelbaar deze tour. eerst proberen om menchof aan het geel te helpen, nu is dat gisteren gebleken dat dat een stap te ver is dus moet rasmussen maar voor de bollen. En dat lukt dan ook nog, mooi team toch wel dit jaar

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 19 jul 2006 23:44

Het is allemaal even wennen he. We zijn gewend dat er zich na de eerste bergetappe vrijwel geen verschuivingen voordoen. Alleen in de tijdritten kon je nog eens over iemand heen wippen. Nu zijn verliezen de winnaars van gisteren. Ik ben heel benieuwd naar morgen. Ik heb zelf vorig jaar de Joux Plane opgefietst, voor mij de zwaarste col die ik ben opgereden. Er zit een halve kilometer in die niet zo zwaar is, verder is het heel gelijkmatig 8,5 a 9,5 procent klimmen. Ik kon uitstekend in een ritme komen, en het uitzicht op de top is mooi. Mooie afdaling.
Wat mij betreft is de TOUR voor Rabo al zo'n beetje geslaagd. Vier ritoverwinningen, waarvan twee in de bergen, waarschijnlijk de bollen. Als McEwen nou nog even uitvalt, hebben ze ook nog het groen. Mannetje in de top 10, Boogerd in de top 15. Ik teken ervoor..
Kloden mag van mij de TOUR winnen. Zijn ploeg is het hele jaar al uitzonderlijk sterk, in de TOUR zijn ze duidelijk het sterkste blok. Ik gun het hem, die fragiele man die maar niet wint.

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 20 jul 2006 00:54

Het staat reeds in de sterren geschreven, Oscar Pereiro Sio wint de Tour 2006. Jammer voor Landis, meest sympathieke renner van de afgelopen jaren (ook een soort anti-held natuurlijk, maar gelukkig geen ego-tripper als Lance), om een hongerklop te krijgen op absoluut het verkeerde moment.

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 20 jul 2006 01:32

echt super zeg deze rit van vandaag. Ik zat met kippenvel te kijken hoe Rasmussen over de finisch reed, ik heb diep respect voor die man! Samen met die etappe in de pyreneeen was de etappe van vandaag één van de mooist om naar te kijken van de laatste 8 jaar (van daarvoor herinner ik me niet veel meer). Hopelijk wordt het morgen weer een mooie rit!

mr.c
Forum-lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:56

mr.c 20 jul 2006 01:52

Geen slechte reclame zonet voor Fiets zonet bij studio sportzomer . Ik hoorde achteraf pas dat Landis eraf lag en was echt verbaasd.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5687
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 20 jul 2006 09:36

Quoten: Origineel geplaatst door fiedoo op 17 Juli 2006

niemand iets te zeggen over perreiro? volgens mij is dit toch ook geen pannekoek en nu in het geel: kan hij de favorieten achter zich houden?


wie de koers een beetje volgt weet dat perreiro een klasserenner is ( zie ereplaatsen in tour, ronde van zwitserland, goede tijdrijder, winnaar of animator in talrijke bergritten). 'k zou het de overige favorieten hun verdiende loon vinden moest ( en het ziet er nu echt naar uit) perreiro de tour winnen!!!
Ik denk zelfs als hij in het geel aan de tijdrit begint dat hij daar in de eerste 3 eindigt.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie