Over de wielersport en zijn beoefenaars.

bij een club of niet

samtbike
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 jul 2006 15:26

samtbike 08 jul 2006 15:42

Ik wil graag beginnen met wielrennen, maar ik weet niet waar ik het het beste bij een club kan gaan. Of kan je in het begi beter wat voor jezef gaat trainen?Ik ben namelijk een beetje bang dat als je in een trainings groep komt dat je dan in het begin te langzaam fietst en dat het dn niet meer leuk is. Wat raden jullie mij aan?
ik ben 19 jaar meisje en woon in regio beverwijk/ haarlem
Ik fiets wel vaak op een mautainbike gemiddeld 25 km p.u. op verharde wegen. Mijn banden zijn vrij dun en ik heb ook een heel licht frame.
 

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 08 jul 2006 17:07

Gewoon bij een club, leer je zoiezo mensen kennen waarvan waarschijnlijk een aantal wel wat (trainings)advies kan geven. De kans bestaat dat je er de eerste keer afgereden wordt, een 2de keer zal het wel beter gaan.

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 10 jul 2006 11:39

Ik fiets nu ook een aantal jaar alleen maar het begint nu toch wel saai te worden. Eigenlijk loop ik er ook mee te dubben om bij een club te gaan fietsen. Ik ben nu op zo'n punt aangekomen dat ik denk dat ik mezelf alleen nog sterk kan verbeteren met gerichte trainingsadviezen en ook door bijvoorbeeld meer in een groep te fietsen. Ik denk dat bij een club fietsen als grote voordeel heeft dat je jezelf beter gemotiveerd houdt om de fiets te pakken en een lekker stukje te gaan karren!

6:13freak
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 okt 2005 23:04

6:13freak 11 jul 2006 15:58

Inderdaad, het werkt bij mij zeer motiverend. Wij fietsen 3x in de week. Het is meestal wel gezellig en je hebt een goede stok achter de deur. Het mooiste is als er in groepen van verschillende niveau's wordt gefietst. Anders loop je het risico om er als beginneling steeds maar weer te worden afgereden. Om toch mee te kunnen komen fiets je dan meestal te intensief en zul je er conditioneel waarschijnlijk op achteruit gaan.  En dat werkt dat op de lange duur juist weer niet echt motiverend.

Plaats reactie