Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Irritatie achterkant knieschijf

rosa
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 mei 2006 13:46

rosa 21 jul 2006 23:03

Goeiedag...
Ik ben sinds kort begonnen met wielrennen. Ik ben net 10 dagen naar Spanje op vakantie geweest, heb daar niet gefietst (eigenlijk helemaal geen knal uitgevoerd). De laatste dag van de vakantie kreeg ik een zere knie. Is nu, 5 dagen later, nog steeds zo. Vandaag naar de dokter geweest, het is geen overbelasting (hoe kan het ook...ik kwam terug van een strandvakantie). Ik heb diclofenacnatrium gekregen (ontstekingsremmende pijnstillers), 3 keer per dag een pilletje.
Ik heb een stekende pijn achter mijn knieschijf, zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant, maar meer aan de binnenkant van mijn been. Mijn knie was even dik, maar nu allang niet meer. Heeft er iemand ervaring mee? Zie ook: http://www.fysiotherapiedaalmeer.nl/daa ... chten.html
 
Maar wat ik zo raar vind...is dat ik bijna 2 weken op het strand gelegen heb, en nu opeens een zere knie heb . Misschien kwam het door slechte schoenen...maar zou het ook kunnen komen doordat ik opeens niet meer fiets? Lijkt me sterk...
Ik baal er enorm van maargoed wat doe je eraan...Heeft iemand tips voor mij? Oefeningen ofzo? Moet ik wel bewegen of juist niet?
Groetjes

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 22 jul 2006 17:43

Heb dit ook al een heel jaar,zou komen bij mij door overbelasting,teveel trainen,...
Vooral in de koers en erna heb ik verschrikelijk veel zeer!!Eerste uur gaat meestal,maar na veel optrekken enzo,bijna niet te houden!
Op het einde van het jaar ga ik dit serieus laten onderzoeken,want pijn word erger!
Maar...ik voel me beter als ik fiets dan dat ik bijv.stap ofzo!
il magnifico

max29
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 16 aug 2005 10:00

max29 23 jul 2006 10:05

 Het  zou best eens kunnen dat je knie door niet gebruiken juist gaat ontsteken. Dat komt vaker voor...Door intensief gebruik van een gewricht verandert er veel ..... betere bloeddoorstroming, aanmaak van nieuw weefsel etc... Doch als je er dan niet mee traint gaan er ook veranderingen op treden. Meer afvalstoffen (o.a. door een teveel aan alcohol-vet inname tijdens vakanties in verhouding tot de verbranding ervan). Meer bewegen, minder heet voedsel (zoals alcohol-verhitte vetten-frieten,rood vlees e.a.) Die pijstiller is meer voor tussen de oren als voor de oplossing.        

Plaats reactie