Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Klimmen rond Berg en Dal

cor01
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 11 okt 2005 13:31

cor01 04 aug 2006 01:50

klassement:

Cascarsi    : 4 min 19 sec (uit stilstaand)
Cor01       : 4 min 34 sec (stilstaand)
Who cares: 4 min 38 sec
Arno H      : 4 min 40 sec
Ottie        : 5 min 25 sec

Vanochtend de omgeving rond Berg en Dal weer eens onveilig gemaakt. Dit keer een extra rondje gemaakt waardoor ik de weg naar Tivoli,H.v.Randwijkweg en de Nieuwe/Oude Holleweg 2 x genomen heb.
Een collega wielertoerist keek nog vreemd op. Eerst haalde ik hem in vlak bij de Duitse grens en vervolgens zag hij mij stoppen bij het bewuste bord. Even later kwam ik hem weer in volle vaart voorbij gevlogen. Blies mezelf volledig op tijdens het eerste gedeelte. Tot aan de parkeerplaats zat ik aan de 37/38 km p.u. maar daar betaalde ik later wel de prijs voor. Had nog wel een eind sprint ingedachten maar mijn benen dachten daar heel anders over .... Fijn is dat kom je helemaal verzuurd en kapot boven terwijl ik toen nog heel wat heuvels op het programma had staan en natuurlijk nog terug moest richting Den Bosch !
Knappe tijd hoor Cascarsi! Waarschijnlijk kan ik nog wel wat sneller maar of ik jouw tijd ooit kan kloppen betwijfel ik !
"Afstappen is geen optie"

arnoh.
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2006 23:42

arnoh. 04 aug 2006 21:06

Quoten: Origineel geplaatst door Cor01 op 03 Augustus 2006

klassement:Cascarsi    : 4 min 19 sec (uit stilstaand)Cor01       : 4 min 34 sec (stilstaand)Who cares: 4 min 38 secArno H      : 4 min 40 secOttie        : 5 min 25 secVanochtend de omgeving rond Berg en Dal weer eens onveilig gemaakt. Dit keer een extra rondje gemaakt waardoor ik de weg naar Tivoli,H.v.Randwijkweg en de Nieuwe/Oude Holleweg 2 x genomen heb. Een collega wielertoerist keek nog vreemd op. Eerst haalde ik hem in vlak bij de Duitse grens en vervolgens zag hij mij stoppen bij het bewuste bord. Even later kwam ik hem weer in volle vaart voorbij gevlogen. Blies mezelf volledig op tijdens het eerste gedeelte. Tot aan de parkeerplaats zat ik aan de 37/38 km p.u. maar daar betaalde ik later wel de prijs voor. Had nog wel een eind sprint ingedachten maar mijn benen dachten daar heel anders over .... Fijn is dat kom je helemaal verzuurd en kapot boven terwijl ik toen nog heel wat heuvels op het programma had staan en natuurlijk nog terug moest richting Den Bosch !Knappe tijd hoor Cascarsi! Waarschijnlijk kan ik nog wel wat sneller maar of ik jouw tijd ooit kan kloppen betwijfel ik !


Hoi,
Mooie tijd hoor, ik heb bewust tot aan de parkeer plaats onder de 30 gereden, 28-29 (hartslag net onder omslagpunt) om vervolgens de echte klim met bijna dezelfde snelheid te doen.
Goretjes,
 
Berg en Dal klimmertje!

henku
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 jul 2006 20:16

henku 05 aug 2006 14:26

ben daar keer in het wiel van van moorsel naar boven gereden die reed daar rondjes van zon 25 km en deed ze 5 keer als training voor een wedstrijd maar zij reed daar met een ploegmate eerste deel 36 tot 38 gemiddeld omhoog en laatste stukje ging ze voluit tot boven de 40. die klim rij ik toch wel een keer in de week minimaal maar nooit naar de tijd gekeken laatst met ploeggenoot wel ff wedrenners daar in halen en toen tot boven ruim 35 gereden wel lang in het wiel van mijn ploeggenoot gezeten. zelf vind ik de nieuwe en oude holleweg de mooiste klimmen in berg en dal en ook het zwaarste ook al liggen mij die niet zow goed.

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 05 aug 2006 17:52

De oude holleweg foto's: Je kunt er net niet goed de steilheid zien omdat men geneigd is om met de helling mee te fotograferen.

Het begin:

Na de bocht naar rechts:

Een stukje verder:

Het steilere stuk na de bocht naar links.


Dit is wat mijn kameraad me stuurde nadat we op verkenning waren.

Nu 1 foto van dat extra lus in Duitsland:

Het begin van de Vogelsang , met mij op de rug gezien:
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

cor01
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 11 okt 2005 13:31

cor01 05 aug 2006 21:21

Te gekke foto's Who Cares! Als je beneden in Beek begint bij de "Nieuwe Holle Weg" dan is dit serieuze beproeving. Zeker als je hem 2 keer op een ochtend neemt.
Alleen afgelopen donderdag werd ik onaangenaam verrast omdat er nogal wat auto's mij passeerden terwijl ik net op dat smalle,steile stuk zat.
"Afstappen is geen optie"

arnoh.
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2006 23:42

arnoh. 05 aug 2006 23:36

Hoi,
Uitstekende foto's.
Ben erg blij dat ze geplaatst zijn, zou iemand misschien een plattegrond er bij kunnen zetten.
Ik heb het idee dat meer mensen de oude Holle weg zoeken.
Groetjes Arno & alvast bedankt!
Berg en Dal klimmertje!

cor01
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 11 okt 2005 13:31

cor01 05 aug 2006 23:44

Quote: Origineel geplaatst door Arno H. op 05 Augustus 2006
Hoi,Uitstekende foto's.Ben erg blij dat ze geplaatst zijn, zou iemand misschien een plattegrond er bij kunnen zetten.Ik heb het idee dat meer mensen de oude Holle weg zoeken.Groetjes Arno & alvast bedankt!
"Afstappen is geen optie"

arnoh.
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2006 23:42

arnoh. 06 aug 2006 00:34

Hoi Cor01,
Dat is snel goede service bedankt.
Groetjes Arno.
Berg en Dal klimmertje!

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 06 aug 2006 00:46

PS de 4de foto is van de Ubbergse Holleweg die ligt wat Noordelijker. Bovenaan de Oude Holleweg de 1ste weg rechts( niet de grote weg ) en dan naar beneden ( bij de Y splitsing rechts houden , maar let op onderaan schiet je een klinkerweg op , kan druk zijn met verkeer) .
Vanaf daar zijn er nog enkele korte maar pittige beklimmingen te maken en bovendien kun je eerder beschreven afdaling ook als klim pakken.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

arnoh.
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2006 23:42

arnoh. 06 aug 2006 00:50

Quoten: Origineel geplaatst door who cares op 05 Augustus 2006

PS de 4de foto is van de Ubbergse Holleweg die ligt wat Noordelijker. Bovenaan de Oude Holleweg de 1ste weg rechts( niet de grote weg ) en dan naar beneden ( bij de Y splitsing rechts houden , maar let op onderaan schiet je een klinkerweg op , kan druk zijn met verkeer) .Vanaf daar zijn er nog enkele korte maar pittige beklimmingen te maken en bovendien kun je eerder beschreven afdaling ook als klim pakken.


Hoi,
Is dat niet schuin achter de Texaco op de grote weg.
Die heb ik ooit 2x gedaan, ik zal deze toch een vaker nemen.
Ik zal van die klim ook de waardes doorgeven.
Lengte, hoogte verschil en percentage.
Groetjes,
 
Berg en Dal klimmertje!

swind
Forum-lid
Berichten: 461
Lid geworden op: 30 okt 2005 20:14

swind 06 aug 2006 10:13

Quote: Origineel geplaatst door Arno H. op 05 Augustus 2006
Quoten: Origineel geplaatst door who cares op 05 Augustus 2006PS de 4de foto is van de Ubbergse Holleweg die ligt wat Noordelijker. Bovenaan de Oude Holleweg de 1ste weg rechts( niet de grote weg ) en dan naar beneden ( bij de Y splitsing rechts houden , maar let op onderaan schiet je een klinkerweg op , kan druk zijn met verkeer) .
Vanaf daar zijn er nog enkele korte maar pittige beklimmingen te maken en bovendien kun je eerder beschreven afdaling ook als klim pakken.Hoi,Is dat niet schuin achter de Texaco op de grote weg.Die heb ik ooit 2x gedaan, ik zal deze toch een vaker nemen.Ik zal van die klim ook de waardes doorgeven.Lengte, hoogte verschil en percentage.Groetjes,




Die klim achter de Texaco bij Ubbergen heet de Beekmandaalseweg. Dit is inderdaad ook een leuke klim. Volgens mij ligt die zo tussen de 8 en 10 (ik weet niet of je deze bedoeld)

Ik pak deze klim wel eens. Daarna ga ik linkafs de ubbergseveld op tot het einde. Daarna de Ubbergseholleweg richting Sint Maarten kliniek. En daarna de klim bij de Sint Maarten Kliniek achter langs en dan weer naar beneden.
Als ie gaar is kom ik terug

Gebruikersavatar
ottie
Forum-lid
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:04

Gebruikersavatar ottie 06 aug 2006 21:20

Vandaag nog weer een rondje Nijmegen-Wyler-Kranenburg-Reichswald-Berg en Dal met als toetje de Duivelsberg. Deze keer het onderste deel van de klim wat rustiger aan gedaan (2:38 tot aan einde parkeerplaats) en het laatste deel een stuk sneller (ook 2:38 ipv 2:55) totaal dus 5:16.
Nog niet zo snel als de kanonnen hier, maar er zit vooruitgang in.
klassement:Cascarsi    : 4 min 19 sec (uit stilstaand)Cor01       : 4 min 34 sec (stilstaand)Who cares: 4 min 38 secArno H      : 4 min 40 secOttie        : 5 min 16 sec
Rather live one day like a tiger than a hundred like a sheep!

Plaats reactie