Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Klimmen rond Berg en Dal

daclimber
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 10 apr 2010 00:19

daclimber 11 dec 2010 00:40

skimons schreef:je bedoelt de holdeurn? tijdens de training 4:12 min vanaf de parkeerplaats beneden tot bordje bij tivoli

ben wel benieuwd naar je route. had laatst 500 hm in 43 km, maar dan stamp je de hele tijd de stuwwal op en af. kan ook niet de bedoeling zijn.

en volgens mij wordt in de door jou beschreven behoefte al voorzien met de via romana tocht en heimwee naar nijmegen, beide redelijk druk bezochte toertochten


Mijn vast trainingsrondje om toch de nodige HM's te maken is vanaf de Wylerbaan (bevrijdingsmuseum) alsmaar rechtdoor tot aan het fietspad in DLD, linksaf tot aan Vogelensang, dan Holdorn, rechtsaf de Oude Kleefsebaan op, bovenaan doorrijden en dan rechts naar beneden via de Van Randwijckweg. Onderaan de Oude Holleweg nemen en bovenaan weer links richting Tivoli. Bij de rotonde rechts en met de bocht mee naar links de Zevenheuvelenweg op. Op een gegeven moment de afdaling via de Derde Baan en dan zit je weer op de Wylerbaan.

Uit mijn hoofd een km of 15 met ca. 230 HM.

Overigens mag je niet de Holdorn de omgekeerde kant (vanaf de Oude Kleefsebaan) inrijden. Heb het natuurlijk wel eens gedaan en dat is echt een heel kort maar steil ding.
Colnago CX Zero Alu 2016
Colnago CLX2.0 Carbon 2010
Colnago Super Staal 1990

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 17 mar 2011 22:07

Aanrader!

Voor diegene die niet zijn uitgeloot voor de AGR maar wel eens kennis willen maken met bijna alle klimmetjes rond Berg en Dal.. is dit een uitgelezen mogelijkheid dit op zo 17 april eens te doen. Ga naar de site van: http://www.pedaleurs.nl/ en schrijf je in voor de Honderd Duizend Klimrit..(100km. en 1000Hm) Je rijd dan onder begeleiding van 2 leden van 'Tc de Pedaleurs' een prachtige route kris/kras door het Rijk van Nijmegen. Voorinschrijving noodzakelijk, want vol is vol!
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

Plaats reactie