Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Klimmen rond Berg en Dal

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 06 apr 2007 16:03

Quoten: Origineel geplaatst door Dogestyle op 05 April 2007


2 minuten en 36 seconden...


Pfff... knappe tijd Dogestyle!!! Hier kom ik nooit aan met mijn 83kg schoon aan de haak! Dit is echt een klim voor lichtgewichten om hier snelle tijd neer te zetten, zoals ook jij waarschijnlijk.. 
Ik ga het zeker nog 's proberen onder de 3 minuten te komen
 
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 06 apr 2007 16:07

ik acht mezelf toch in staat kort bij die tijd te komen, ik heb het nooit gemeten maar weet wel ongeveer de snelheid. welke snelheid heb je gereden, metname op het stuk waar de 'echte' klim begint, na de kalorama dus?

dogestyle
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 26 mei 2006 16:54

dogestyle 06 apr 2007 16:45

Hmm snelheid geen idee (begin 35 einde 20??, zou het niet weten), weet wel dat ik in gehele klim twee maal terug geschakeld heb, en nog drie lichtere verzetten over had bij aankomst.

Ben inderdaad niet zwaar 65 kg bij 1,73m, nieuwe (lichte) fiets en veel kilometers gemaakt laatste maanden. De fietstocht die ik gisteren maakte stond geheel in dienst van deze klim, dus goede warming up, en hoefde nadien ook niet nog een duurtraining te volbrengen. Ga deze zomer nog een week naar de Alpen en ga daarna nog een keer proberen mijn tijd te verbeteren, want ik weet dat ik nu niet veel harder kan dan dit. Maar ben benieuwd wie nog sneller omhoog kan!

Groet

oyah
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 19 aug 2006 03:18

oyah 06 apr 2007 17:57

Als de klim 850 meter is en de tijd 2:36", dan is de gemiddelde snelheid ruim 19,6 km/u. Da's dus héél rap!
Fiets... ook eens 11 speed!

cor01
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 11 okt 2005 13:31

cor01 19 apr 2007 00:12

Afgelopen zondag met de club naar Berg en Dal gereden. Heb mezelf heel bewust eens flink getest. 's ochtends eerst zo'n 45 km solo en daarna met de club op pad. Heen weg veel kopwerk gedaan en vervolgens op elke helling bewust de strijd aangegaan met de "zware jongens" van de A-groep. Dit viel absoluut niet tegen. Zat elke keer bij de eerste 3.

Op weg naar Tivoli een supersnelle tijd neergezet...
Maar geen zorgen...hij telt niet mee voor het klassement. Had namelijk twee verschrikkelijk snelle gangmakers. Twee hele snelle en sterke jongens van de A-groep. Een behoort er zelfs tot de beste triatlon atleten (Masters) van Nederland. Ik kon hun wiel maar net houden en toen we het bord bebouwde kom van Berg en Dal voorbij reden zaten we nogaltijd boven de 30 km p.u...
In m'n eentje zou ik nooit dat soort snelheden bereiken...."vreemd eigenlijk"....!
"Afstappen is geen optie"

Gebruikersavatar
ottie
Forum-lid
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:04

Gebruikersavatar ottie 22 apr 2007 15:10

Cascarsi          : 4 min 19 sec (uit stilstand)Dogestyle        : 4 min 26 sec (uit stilstand)Swind              : 4 min 31 sec (uit stilstand)Cor                  : 4 min 34 sec (uit stilstand)Rene               : 4 min 34 sec (vanuit stapvoets)Sjarlie              : 4 min 37 secArno H             : 4 min 40 secDvW               : 4 min 55 sec                                                           Ottie               : 4 min 55 sec (rijdend gestart)                                                  Herera             : 4 min 59 secwho cares        : 5 min 11 sec (vanuit stapvoets)
 
Vandaag net niet mijn tijd verbeterd 4 min 59sec. Kennelijk dus al net zo ver in vorm als vorig jaar september terwijl ik nu toch pas 4 weken echt aan het trainen ben. Wordt vervolgd
Rather live one day like a tiger than a hundred like a sheep!

paulito
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 mar 2006 11:16

paulito 22 apr 2007 21:02

Had grootste plannen vandaag om mijn tijd te verbeteren maar helaas, halverwege ging mijn lampje uit. En de stopwatch ook maar. Op naar een volgende poging. (heb holle weg maar helemaal laten zitten)
race: S-Works Tarmac \'06
mtb : Specialized Epic comp \'04

marz
Forum-lid
Berichten: 653
Lid geworden op: 16 mei 2006 21:44

marz 25 apr 2007 16:06

Ik heb het geluk dat ik vanuit mijn dorp elke dag in de richting van Berg en Dal mag fietsen, elke dag kies ik een "nieuwe" route, elke week rijd ik een keer de oude holle weg op, maar elke keer weer is het de meest zware klim die ik tegenkom. Ik moet zeggen dat het toch elke ochtend een genot is om deze kant op te gaan, helemaal met dit weer trouwens.......
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

dogestyle
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 26 mei 2006 16:54

dogestyle 27 apr 2007 21:26

Nieuw record!
Op een zachte zomeravond, in mijn eentje:
Dogestyle        : 4 min 9 sec (uit stilstand)Cascarsi          : 4 min 19 sec (uit stilstand)Swind              : 4 min 31 sec (uit stilstand)Cor                  : 4 min 34 sec (uit stilstand)Rene               : 4 min 34 sec (vanuit stapvoets)Sjarlie              : 4 min 37 secArno H             : 4 min 40 secDvW               : 4 min 55 sec                                                           Ottie               : 4 min 55 sec (rijdend gestart)                                                  Herera             : 4 min 59 secwho cares        : 5 min 11 sec (vanuit stapvoets)
 

cascarsi
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 02 sep 2005 23:16

cascarsi 28 apr 2007 15:25

Quoten: Origineel geplaatst door Dogestyle op 27 April 2007



Nieuw record!
Op een zachte zomeravond, in mijn eentje:
Dogestyle        : 4 min 9 sec (uit stilstand)Cascarsi          : 4 min 19 sec (uit stilstand)Swind              : 4 min 31 sec (uit stilstand)Cor                  : 4 min 34 sec (uit stilstand)Rene               : 4 min 34 sec (vanuit stapvoets)Sjarlie              : 4 min 37 secArno H             : 4 min 40 secDvW               : 4 min 55 sec                                                           Ottie               : 4 min 55 sec (rijdend gestart)                                                  Herera             : 4 min 59 secwho cares        : 5 min 11 sec (vanuit stapvoets)
 

ahhh nee van de 1ste plek gefietst  vanne week ook maar weer eens proberen! toch een zeker goeie tijd ,goed bezig!
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

dvw
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:32

dvw 01 mei 2007 21:34

Vanmiddag voor het eerst weer ff de helling naar Tivoli geklokt, ik klokte 4.14. Wel ben ik al rijdend gestart, dus beetje vertekend. ;)

ridleyrider
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2007 01:05

ridleyrider 24 mei 2007 01:20

Vandaag ook maar eens voor het eerst vanuit ZuidOost Brabant met de auto naar Groesbeek gereden en vanuit daar met de fiets richting Berg en Dal.
Op de tivoli klim 4:55 geklokt, daarna op en neer van Berg en dal naar Beek via Oude holleweg, nieuwe holleweg, van Randwijkweg en nogmaals oude holleweg. Zag bij de afdaling van de van Randwijkweg een steil weggetje liggen (oude bosweg) maar dit bleek achteraf tegen te vallen (knal je zo overheen)
Al met al leuk geklommen, maar wat mij betreft kan dit toch niet tippen aan het werk in Zuid-Limburg. Heuvels liggen te geconcentreerd rond Berg en Dal. Vanuit ZO brabant ben je ook redelijk snel in Zuid Limburg en daarom geef ik daar de voorkeur aan. Maar misschien ken ik de omgeving ook te slecht?
 
 
 

Plaats reactie