Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Landis positief getest

max29
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 16 aug 2005 10:00

max29 28 jul 2006 11:04

Er zit wel degelijk een luchtje aan deze controle...... de fransen in parijs hebben het niet zo met amerikanen.... als er ene in het lab een vleugje toevoegt is wordt hij als held beloond en is de revanche geschiedt. Floyd zou direct eens bij een onafhankelijk lab zijn urine en bloed moeten laten testen. Een poets is waarschijnlijker want hij heeft niets aan dit middel in deze fase van de tour. Als Floyd een echte gebruiker is dan was hij nooit betrapt.  Sullie had al  5 jaren testeron in zijn pakket en is er nooit mee betrapt-zie lijst.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 28 jul 2006 11:10

Quoten: Origineel geplaatst door lazo op 28 Juli 2006


Quoten: Origineel geplaatst door fiedoo op 28 Juli 2006


Laten we voor een definitief oordeel te vellen toch maar de tegenexpertise en het verweer van Landis afwachten.
Volgens mij is testosteron ook geen wondermiddel zoals Epo: de trappers van Landis fiets zijn door die testosteron zeker niet vanzelf blijven ronddraaien. En enkel op agressie ( wat testosteron toch tot gevolg heeft) zulk een prestatie leveren lijkt ook sterk, je benen moeten tenslotte ook nog meewillen.
't is eigenlijk niet te begrijpen dat hij op dit middel zou betrapt zijn.
En ik hoop dat indien de tegenexpertise ook positief uitvalt dat er hier weer niet van alle complottheoriën ( fransen zoeken de amerikanen, er is bedrog gepleegd in het labo, 't is de moeder van perreiro die wat in zijn eten gegooid heeft, enz...) gaan de ronde doen.




ik zou het echt erg vinden voor landis als die hierdoor de tour de france nie wint.Ik vind echt die uci en wada of wat dan ook die de dopingcontrole's doen belachlijk,die man zit daar 6h aan één stuk zen eigen kapot te fietsen en  door testosteron in zen bloed gaan ze die zen carriere afbreken.

'k zou het ook erg vinden voor Landis ( sympathieke gast) maar als hij bedrog gepleegd heeft moet hij er ook voor boeten. punt uit.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 28 jul 2006 11:25

Quote: Origineel geplaatst door Erik_son op 27 Juli 2006
... Ik vond het al bizar dat Landis zijn winnende rit met een gemiddelde van 35 reed. Hallo! 35 dat is bizar! Ik heb zonet een gemiddelde gereden van 33 inclusief een klimmetje bij Berg en Dal en ben helemaal dood en dat was nog maar over een totale afstand van 25 km....



Ik begrijp je reaktie wel, maar als we zo gaan redeneren... Ik bedoel, ik heb nog nooit harder dan 31 gemiddeld gereden. Dan zou ik ook kunnen concluderen dat jij doping gebruikt, want een gemiddelde van 33 is voor mij ook bizar.
Mijn conclusie is dat ik jouw prestaties bewonder en erken dat jij een stuk verder bent dan ik (net zoals ik misschien ook wel een stuk verder ben dan anderen, de bejaardentehuizen zitten er vol mee) ...
Overigens ben ik bang dat er altijd wel doping gebruikt zal worden, je hebt nu eenmaal eerlijke en oneerlijke mensen, ook in de wielersport. Een zorgvuldiger omgaan met dopingcontroles zou de wielersport wel helpen. Het bekendmaken van een resultaat van enkel een A-staal is natuurlijk belachelijk. Beter is het de contra-expertise af te wachten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 28 jul 2006 11:32

Voor mij hebben zijn inzinking en opstanding weinig te maken met eventueel dopegebruik. Weinig eten betekent instorten, dag erna vaak weer goed. Dat is normaal. Wat ik me kan voorstellen is dat hij testosteron voor lange tijd gebruikt, maar dan zodanig dat hij steeds onder de grens blijft. Zo lijken veel renners dat ook met hun hematocrietwaarde te doen. Door omstandigheden (uitputting) kan de afbraak van testosteron vertraagd zijn, waardoor hij net boven een grens is gekomen.
Ik las net trouwens dat hij al enkele jaren schildklierhormonen slikt in kleine hoeveelheden. Dat zou een grote rol kunnen gaan spelen bij zijn fysiologisch onderzoek, aangezien een (beginnende) schildklierziekte je lichaam op een groot aantal manieren in de war kan sturen. Zowel het schildkliersysteem als het testosteronsysteem worden door hetzelfde ding in je hersenen aangestuurd. Een probleem met de hypofyse zou beide afwijkingen kunnen verklaren.

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 28 jul 2006 11:41

Quoten: Origineel geplaatst door max29 op 28 Juli 2006


Er zit wel degelijk een luchtje aan deze controle...... de fransen in parijs hebben het niet zo met amerikanen.... als er ene in het lab een vleugje toevoegt is wordt hij als held beloond en is de revanche geschiedt. Floyd zou direct eens bij een onafhankelijk lab zijn urine en bloed moeten laten testen. Een poets is waarschijnlijker want hij heeft niets aan dit middel in deze fase van de tour. Als Floyd een echte gebruiker is dan was hij nooit betrapt.  Sullie had al  5 jaren testeron in zijn pakket en is er nooit mee betrapt-zie lijst.

Dat is nou precies wat ik ook denk. Het feit dat de uitslag van de A-staal direct openbaar wordt gemaakt sterkt mij in dit vermoeden. Let maar op, hier is het laatste woord nog niet over gesproken...

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 28 jul 2006 11:57

Phonak heeft de resultaten bekend gemaakt, niemand anders. Het is protocol om een afwijking in de A-staal te melden aan het desbetreffende team, maar zeker nog niet aan de pers. Phonak wil slechts speculaties voorkomen.
De Tour de France en de UCI zijn er beiden totaal niet bij gebaat om een gedopeerde winnaar te hebben. Het is fout voor het aanzien voor de sport, slecht voor het aantal kijkers naar het evenement (dat bleek al dit jaar), en dus ook slecht voor de reklameinkomsten. Bovendien: Diegene die de testen uitvoeren, weten echt niet van wie die dingen zijn. Ze zijn gecodeerd; Het is dus niet waarschijnlijk dat een laborant in zijn eentje wat heeft zitten klooien. Bovendien is klooien moeilijk, aangezien je kan aantonen dat er niet-lichaamseigen stoffen in het bloed zitten.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 28 jul 2006 12:08

Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 28 Juli 2006


Voor mij hebben zijn inzinking en opstanding weinig te maken met eventueel dopegebruik. Weinig eten betekent instorten, dag erna vaak weer goed. Dat is normaal. Wat ik me kan voorstellen is dat hij testosteron voor lange tijd gebruikt, maar dan zodanig dat hij steeds onder de grens blijft. Zo lijken veel renners dat ook met hun hematocrietwaarde te doen. Door omstandigheden (uitputting) kan de afbraak van testosteron vertraagd zijn, waardoor hij net boven een grens is gekomen.
Ik las net trouwens dat hij al enkele jaren schildklierhormonen slikt in kleine hoeveelheden. Dat zou een grote rol kunnen gaan spelen bij zijn fysiologisch onderzoek, aangezien een (beginnende) schildklierziekte je lichaam op een groot aantal manieren in de war kan sturen. Zowel het schildkliersysteem als het testosteronsysteem worden door hetzelfde ding in je hersenen aangestuurd. Een probleem met de hypofyse zou beide afwijkingen kunnen verklaren.

't is natuurlijk zo dat hij regelmatig getest is en men daaruit wel kan afleiden of het echt om abnormale waarden gaat. Vraag is  voorlopig: hoe abnormaal zijn de gevonden waarden ?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 28 jul 2006 12:11

Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 28 Juli 2006


Quoten: Origineel geplaatst door max29 op 28 Juli 2006


Er zit wel degelijk een luchtje aan deze controle...... de fransen in parijs hebben het niet zo met amerikanen.... als er ene in het lab een vleugje toevoegt is wordt hij als held beloond en is de revanche geschiedt. Floyd zou direct eens bij een onafhankelijk lab zijn urine en bloed moeten laten testen. Een poets is waarschijnlijker want hij heeft niets aan dit middel in deze fase van de tour. Als Floyd een echte gebruiker is dan was hij nooit betrapt.  Sullie had al  5 jaren testeron in zijn pakket en is er nooit mee betrapt-zie lijst.

Dat is nou precies wat ik ook denk. Het feit dat de uitslag van de A-staal direct openbaar wordt gemaakt sterkt mij in dit vermoeden. Let maar op, hier is het laatste woord nog niet over gesproken...

't zal dan volgens sommigen toch nog de moeder van Perreiro zijn die wat in het eten of de drank van Landis gedaan heeft!!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 28 jul 2006 12:16

Als de fransen dat zouden doen, hadden ze het wel bij Armstrong gedaan.

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 28 jul 2006 12:40

Quoten: Origineel geplaatst door Diogenes op 28 Juli 2006

Als de fransen dat zouden doen, hadden ze het wel bij Armstrong gedaan.Gr, Diogenes


Daar is het toch allemaal mee begonnen? Wat een schade ze die man niet berokkend hebben. De franse labs blijken onbetrouwbaar en ook de WADA speelt in het geval van Armstrong een dubieuze rol. (Vrijman rapport i.o.v. UCI, conclusie: WADA was erop uit om de Amerikaan aan de schandpaal te nagelen)

mca2
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:37

mca2 28 jul 2006 12:59

De complottheorieen barsten weer los dus er over discussieren gaat niet meer lukken. Maar op internet vond ik een mooi lijstje van smoezen van betrapte renners die ik jullie toch niet wil onthouden:

Die dope was niet voor mij, maar voor:
· mijn hond (Vandenbroucke)
· mijn schoonmoeder in Litouwen (Rumsas)
· een Russisch kinderziekenhuis (TVM)

Ik heb geen doping gebruikt, het middel zat in:
· mijn tandpasta (atleet Dieter Bauman)
· het rundvlees dat ik heb gegeten (velen)

Ik ben positief, maar ik kan er niets aan doen want:
· Ik heb de hele nacht met mijn vrouw gevreeën. Dat verklaart mijn te hoge testosteronspiegel (atleet Dennis Mitchell)
· Mijn tandarts heeft me verdoofd met cocaïne (Simoni)
· Ik heb Colombiaanse thee gedronken bij mijn schoonmoeder. Daar moet de coke in hebben gezeten (wederom Simoni)
· Ik heb bonbons gegeten bij mijn tante. Daar zat de cocaïne in (zei opnieuw Simoni)
· mijn hoge cafeïnegehalte komt doordat ik te veel koffie heb gedronken (Bugno)
· Ik ben geflikt. Iemand heeft iets in mijn bidon gedaan, terwijl ik in de kerk zat (Merckx)
· Ik heb duivenvlees gegeten. Die duivenmelkers drogeren hun beesten, dus vandaar (Van der Poel)
· We hebben bedorven kip gegeten (Gisbers, ploegleider van PDM)
· De hele ploeg is gedrogeerd bij het eten. Het is een complot (Garzelli)
· Het bandje zat te strak om mijn pols. Daarom viel mijn hematocrietwaarde te hoog uit (Erik Dekker)
· Ik heb last van jicht. Daarom gebruikte ik probenicide (Delgado)
· Mijn lichaam maakt zelf extra testosteron aan (Theunisse)

Ze hebben verboden middelen bij mij gevonden, maar:
· In mijn bagage, niet in mijn bloed. Ik wilde ze helemaal niet gebruiken. Ik had ze uit voorzorg (Frigo)
· Ik had ze in huis als researchobject. Ik ben namelijk een roman aan het schrijven (De Clercq)

max29
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 16 aug 2005 10:00

max29 28 jul 2006 13:06

Rolandt...bovendien stelt die codering niet veel...noem maar eens een voorbeeld-  met een kleine gele stip op het etiket weet je wel van wie het komt. Nu  is een klein vleugje van hetzelfde bij de B-staal- de tegenexpertise- ook al niet zo een inspanning .....dus die zal geen uitsluitsel geven.  lndien  Floyd geen onafhankelijke analyses laat doen is het gebeurt.
 

Plaats reactie