Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Landis positief getest

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 25 mei 2010 11:11

fiedoo schreef:
de boef van parma schreef:‘Tijdens de TdF 2006 wordt hij er in een bergetappe genadeloos afgereden om de volgende dag het hele peloton op een halve dag te fietsen.


toch een bemerking: in de bewuste bergetappe waar hij er genadeloos afgereden is, zal hij toch ook niet zonder doping gereden hebben?
Waarom zou hij dan 's anderendaags wel baat gehad hebben bij doping en de dag er voor niet?
Als hij bij de ploeg van armstrong reed, reed hij toch ook heel sterk en dus volgens uw visie ook gedopeerd wschlk en toch is hij nooit betrapt tijdens die periode?


Mij verbaast het gedrag over de afgelopen jaren van Landis. Jou mss niet.
Ik heb geen visie of iemand dope gebruikt of heeft gebruikt. Waarop zou ik zo’n visie moeten stoelen? Net zo min als ik kan weten waarom hij er afgereden wordt en de andere dag aan de haal gaat. Constateer in mijn ogen een opmerkelijk feit.
Zoals we ook opmerkelijke feiten zagen van b.v. Riis.
Je schrijft het zelf al: Landis is nooit betrapt tijdens die periode.
Nu komt Landis zelf met het dope statement dat hij al jaren pakte en nooit betrapt is geworden. Ook Kohl riep dit.
Dus als de diverse labs er al niet uit komen of iemand doping heeft gebruikt of niet, hoe kunnen wij dat dan van achter onze pc‘s?
Voor mij blijft het wel een vreemde snuiter, die Landis. Nogmaals: voer voor psychologen.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 25 mei 2010 18:48

de boef van parma schreef:‘Landis was gedwongen in het geheim en vaak 's nachts de fiets te pakken voor een training.’ (wiki)
Zou het zo dan allemaal begonnen zijn? Vraag ik me dan af. Toch een vreemde snuiter deze Landis.


Apart dat je dat 'eventueel' in verband wilt brengen met zijn latere dopinggebruik. Dat hij in het geheim 's nachts trainde, heeft, zoals je daar op Wiki ook wel kunt lezen, met zijn jeugdige verleden te maken: omdat hij gezien de strenge geloofsovertuiging van zijn ouders niet doen mocht wat hij zo graag wilde: wielrennen. Nog even en het ligt straks zelfs aan de geloofsovertuiging van zijn ouders. Zijn schoonvader heeft reeds zelfmoord gepleegd; is daar misschien ook een relatie te bespeuren? :rolleye:

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 25 mei 2010 19:28

[/quote]
Apart dat je dat 'eventueel' in verband wilt brengen met zijn latere dopinggebruik. [/quote]

Wel goed blijven lezen: Ik breng het in verband met ‘vreemde snuiter’ niet met doping gebruik.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 25 mei 2010 19:37

DBVP: je zegt: "Zou het zo dan allemaal begonnen zijn?" Daarmee bedoel je m.i. de relatie tussen dit en dopinggebruik. Moet je het maar anders formuleren.
"Vreemde snuiter" vind ik trouwens in de context waarin je het noemt ook maar merkwaardig. Leg maar eens uit wat er vreemd aan is als je van je ouders niet mag, en je toch wil fietsen.

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 28 mei 2010 10:57

Haha, Floyd is wel 'geliefd':

[img=http://cdn.cloudfiles.mosso.com/c54092/x2_169d335]

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 29 mei 2010 00:00

Jan W.F. schreef: Leg maar eens uit wat er vreemd aan is als je van je ouders niet mag, en je toch wil fietsen.


Achteraf bezien hadden zijn ouders het goed gezien.
Hoewel ik niet denk dat ze het zo erg hadden verwacht.
Lijkt me wel erg om machteloos toe te moeten kijken hoe je zoon afzakt naar zo een bedenkelijk niveau.
Om zich vervolgens door dom en weerbarstig optreden volledig af te laat slachten.
Hij snapt het echt niet.
Zij is ook tegen

Plaats reactie