Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Landis positief getest

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 jul 2006 22:30

Quoten: Origineel geplaatst door Evers op 27 Juli 2006


ZDF overweegt te stoppen met Touruitzendingen
Uitgegeven: 27 juli 2006 19:14 Laatst gewijzigd: 27 juli 2006 19:16 MAINZ - De Duitse televisiezender ZDF denkt er serieus over na om te stoppen met het uitzenden van de Ronde van Frankrijk.
Dat vertelde hoofdredacteur Nikolaus Brender donderdag na de positieve dopingcontrole van Floyd Landis. "We hebben een televisiecontract afgesloten voor een sportevenement en niet voor een farmaceutische tentoonstelling. Na deze nieuwe dopingzaak moeten we er serieus over nadenken om te stoppen met het uitzenden van de Ronde van Frankrijk." 

Ach, dit is gewoon groot gezwets. Dan moeten ze ook geen Italiaans voetbal meer uitzenden
Less is bore

sepp
Forum-lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 03 okt 2004 22:57

sepp 27 jul 2006 22:33

1 wooord zaaaaaaaaalig
haaaahhahahaa zeg nu nog eens dat er geen doping wordt genomen
avia cyclingteam

matiz
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 04 jun 2005 23:35

matiz 27 jul 2006 22:54

In dat avondprogramma van Mart Smeets zat er een keer een dokter aan tafel. Weet niet meer exact wat hij zei, maar het kwam er op neer dat er een compleet nieuwe lijst gemaakt zou moeten worden. Was wel interessant , maar voor mij als leek niet helemaal te volgen.
Ik had trouwens al enkele weken gelezen dat de Duitse televisie had gedreigd met het niet meer uitzenden van de Tour. Dat is misschien nog niet eens zo'n gek idee. Doordat de hele wereld naar ze kijkt moeten de renners wel presteren, wat, naar mijn idee, leidt tot het gebruik van stimulerende middelen. En schoon zal de sport natuurlijkooit worden, dat is een utopie. Er zullen altijd wel sporters zijn die hun prestatie op een niet zo nette manier willen verbeteren. Alleen doordat het zo individueel is valt het zo op in het wielrennen, evenals bij atletiek.
Matiz

mca2
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:37

mca2 27 jul 2006 22:55

Tuurlijk ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is maar heilig geloven in de onschuld van de top wielrenners is toch wel erg naief. En nog absurder is het om te geloven dat de rijders zelf slachtoffer zijn van een malafide soigneur of ploegleider. Nobelprijswinners zullen er niet veel te vinden zijn in het peleton maar ze weten donders goed waar ze mee bezig zijn. Deze topsporters (laten we ze toch maar even zo noemen) weten perfect wat goed voor hun lichaam is en wat mag en wat niet mag. Dat is hun vak. Al jaren weten ze bijvoorbeeld dat flesjes water aannemen aangereikt door het publiek tijdens een klim risicovol is en alleen aan te bevelen is als de dop er nog gesloten op zit. Dus dat ze zich maar lekker vol laten spuiten of alle preparaten naar binnengooien omdat het wel goed zal zijn, is toch wel erg makkelijk geredeneerd. En als het wel zo is dan zijn het echt enorme domme sukkels en verdienen ze niet beter dan opgeknoopt te worden aan de hoogste boom. Je weet hoezeer je in de kijker staat en je het wielrennen een goede danwel slechte naam kan bezorgen.

En dan breken allerlei (zelfbenoemde) experts zich nu ook de nek om maar te vertellen dat het zo onwaarschijnlijk is, omdat dat testosteron op de korte termijn niet helpt. Nee, maar het gaat hier ook over 3 weken onmenselijk hard fietsen. Zoals Boonnen 13 juli al zei na de Pyreneeen etappe: "Dit is niet menselijk meer. Dit is te lang, te hoog, te zwaar, alles. We zijn geen machines, hé. Ze strijden tegen doping, maar dan maken ze de ritten zo zwaar. Als een normale mens zo één rit rijdt, is hij daar 3 weken slecht van. En wij rijden hier zo drie weken rond."

Maar ok, laten we geen overhaaste conclusies trekken, want waarschijnlijk heeft Landis deze tour en andere koersen gewoon op een bord spaghetti en een rolletje druivensuiker uitgereden, net als Merckx, Fignon, Heras, Hamilton, Simpson, Rumsas, Garzelli, Pantani, Simoni, Frigo, Gotti, Abdoesjaparov, Zulle , Moreau, Rominger, Olano, Bugno, Theunisse, Pollentier, ...

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 27 jul 2006 22:58

Is het onderzoek uitgevoerd door de Fransen?

Die zijn niet te vertrouwen met dit soort dingen.

erik_son
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 jun 2005 20:17

erik_son 27 jul 2006 23:22

Voor mij is in elk geval de lol er definitief van af. Bij deze stop ik met het kijken naar wielrennen. Ik vond het al bizar dat Landis zijn winnende rit met een gemiddelde van 35 reed. Hallo! 35 dat is bizar! Ik heb zonet een gemiddelde gereden van 33 inclusief een klimmetje bij Berg en Dal en ben helemaal dood en dat was nog maar over een totale afstand van 25 km. Nee laat die tour maar lekker en de rest van dat zogenaamde professionele wielrennen ook. Het zijn stuk voor stuk bedriegers en ik geloof geen barst van een wielrenner die nu nog durft te beweren niets te gebruiken. Kan gewoon niet, bestaat niet punt uit. Over gecontroleerd doping toestaan. Dat slaat natuurlijk ook nergens op. Al dat geld kan beter worden gestoken in goede effectieve controle's en dat betekent elke wielrenner voor, tijdens en na elke ronde compleet medisch doorlichten. Ik zelf stel voor er gewoon maar mee te kappen. Landis werd binnen een dag van verliezer tot winnaar en de hele wereld schreeuwde hoe geweldig, bijzonder, legendarisch etc zijn prestatie was. Nu blijkt deze winnaar helaas een echte verliezer te zijn. Erger nog is dat ik als fanatiek liefhebber van de tour keer op keer ben misleidt. Ik heb er nu genoeg van, zoek het lekker uit. Zelf fietsen is toch het mooiste wat er is.
Erikson

guidoke
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 jan 2006 22:11

guidoke 27 jul 2006 23:33

Quoten: Origineel geplaatst door tolboom op 27 Juli 2006


 
 
En zo'n UCI? In andere sporten doen ze dat toch heel anders (denk aan zogenaamd geblesseerde tennissers!!).
 
 


Wat al jaar en dag geweten is ... in het tennis, maar ook het voetbal worden handjes boven de hoofdjes gehouden. Zeker in het tennis, een gesloten circuit met heel wat invloedrijke bobo's gebeuren er, net zoals in het wielrennen (en andere sporten) zaken die het daglicht niet mogen zien. Alleen willen zij géén negatieve publiciteit en proberen zoveel mogelijk te verdoezelen ! Trouwens, waar zijn die andere namen van die "bloeddopingzondaars" ? 't Waren toch niet alleen wielrenners ???
Straks nog even mijn testosteron testen bij mijn vrouwtje ... morgen de uitslag !
Ride on baby !

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 jul 2006 01:29

Laten we nu niet weer die doelloze discussie gaan voeren over dat volgens toerfietsers de gemiddeldes onmogelijk hoog zijn. Landis reed niet alleen veel harder omhoog dan de beste forumgangers, maar kan in de afdaling ook volle bak rijden. Boonen moet z'n mond houden van dat het te zwaar is. In 2004 kon ie nog wel zonder gezeur gewoon uitrijden. Had ie maar gewoon moeten zorgen dat ie lichter was, gaat het vanzelf makkelijker
Van Testosteron ga je echt niets harder fietsen zoals gezegd is door die arts. Dat spul moet je in de winter vreten, dan heb je er wat aan doordat je meer spiermassa ontwikkelt. Natuurlijk zou het ook wel handig zijn om in de Tour te eten, maar je bent zeker dat je gepakt wordt en Landis heeft zou er niets aan hebben omdat ie onder het mes moet en wekenlang uit geschakeld is.
Laten we 1e de contra maar eens afwachten en zien wat ie allemaal voor pijnstillers voor z'n heup kreeg.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 jul 2006 06:25

Die contra zal echt wel hetzelfde laten zien hoor. Daar ben ik niet bang voor. Hoe dan ook, hier zit een luchtje aan.
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 28 jul 2006 10:08

Laten we voor een definitief oordeel te vellen toch maar de tegenexpertise en het verweer van Landis afwachten.
Volgens mij is testosteron ook geen wondermiddel zoals Epo: de trappers van Landis fiets zijn door die testosteron zeker niet vanzelf blijven ronddraaien. En enkel op agressie ( wat testosteron toch tot gevolg heeft) zulk een prestatie leveren lijkt ook sterk, je benen moeten tenslotte ook nog meewillen.
't is eigenlijk niet te begrijpen dat hij op dit middel zou betrapt zijn.
En ik hoop dat indien de tegenexpertise ook positief uitvalt dat er hier weer niet van alle complottheoriën ( fransen zoeken de amerikanen, er is bedrog gepleegd in het labo, 't is de moeder van perreiro die wat in zijn eten gegooid heeft, enz...) gaan de ronde doen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

lazo
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:30

lazo 28 jul 2006 10:34

Quoten: Origineel geplaatst door fiedoo op 28 Juli 2006


Laten we voor een definitief oordeel te vellen toch maar de tegenexpertise en het verweer van Landis afwachten.
Volgens mij is testosteron ook geen wondermiddel zoals Epo: de trappers van Landis fiets zijn door die testosteron zeker niet vanzelf blijven ronddraaien. En enkel op agressie ( wat testosteron toch tot gevolg heeft) zulk een prestatie leveren lijkt ook sterk, je benen moeten tenslotte ook nog meewillen.
't is eigenlijk niet te begrijpen dat hij op dit middel zou betrapt zijn.
En ik hoop dat indien de tegenexpertise ook positief uitvalt dat er hier weer niet van alle complottheoriën ( fransen zoeken de amerikanen, er is bedrog gepleegd in het labo, 't is de moeder van perreiro die wat in zijn eten gegooid heeft, enz...) gaan de ronde doen.



ik zou het echt erg vinden voor landis als die hierdoor de tour de france nie wint.Ik vind echt die uci en wada of wat dan ook die de dopingcontrole's doen belachlijk,die man zit daar 6h aan één stuk zen eigen kapot te fietsen en  door testosteron in zen bloed gaan ze die zen carriere afbreken.

Plaats reactie