Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Schandalig hoe ze met Ullrich omgaan

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 sep 2006 14:59

Quote: Origineel geplaatst door vrouwke op 16 September 2006
Jan is een echte kampioen en ik weet zeker dat hij keihard terugslaat!

Ja, en kaboutertjes bestaan ook echt.

Jan zul je nooit meer terug zien in het peloton. Sowiso omdat hij altijd al een motivatieprobleem heeft gehad en daarbij zal hij het nu ook nog eens zonder dokter moeten doen. Jammer, het had een groot renner (ondanks zijn nu al nette prestaties!) kunnen worden.
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 sep 2006 15:04

Jan had zo zijn onschuld kunnen bewijzen door DNA materiaal af te staan, maar dat weigert meneer nog altijd. Basso daarentegen zegt meteen dat hij zijn onschuld wil bewijzen en DNA materiaal wil afstaan om te bewijzen dat het bloed niet van hem is. Als Ullrich onschuldig zou zijn waarom zou hij dan geen DNA afstaan?
Wat ik van deskundige in het anti-doping wereldje heb gehoord is het pakbewijs tegen Ullrich echt fors. Dit werd ook nog bevestigd door een woordvoerder van T-mobile deze zomer in het progamma van Mart Smeets.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bassie10
Forum-lid
Berichten: 271
Lid geworden op: 10 jun 2005 18:03

bassie10 16 sep 2006 15:06

Ik weet niet of kaboutertjes bestaan maar ik HOOP dat
onze Jan inderdaad keihard terugkomt.
diessens fietserke

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 16 sep 2006 15:40

Je hebt gelijk Vrouwke, alleen maar vooronderstellingen, en niets concreets (en dan bedoel ik bewijs). Wacht eerst de rechtzaak af zou ik zo zeggen, en ga dan pas uitspraken doen. 
Privacyproblematiek is ook iets om stil bij te staan; ik vind het onbehoorlijk dat namen van 'vermeende' gebruikers op straat en in de media belanden - en ik vraag me ook af of dat te stroken is met nationale en internationale wetgeving:
In het Europees Vedrag voor bescherming van de Rechten van de Mens en Fundamentele vrijheden (EVRM), zie http://www.echr.coe.int/NR/rdonlyres/65 ... andais.pdf 
Staat o.a. het volgende:
Artikel 1 . Verplichting tot eerbiediging van de rechten van de mens
De Hoge Verdragsluitende Partijen verzekeren een ieder, die ressorteert onder hun rechtsmacht, de  rechten en vrijheden welke zijn vastgesteld in de Eerste Titel van dit Verdrag.
Artikel 6 . Recht op een eerlijk proces
Lid 2: Een ieder tegen wie een vervolging is ingesteld, wordt voor onschuldig gehouden totdat zijn schuld in rechte is komen vast te staan.
Artikel 8 . Recht op eerbiediging van privéleven, familie- en gezinsleven
1. Een ieder heeft recht op respect voor zijn privéleven, zijn familie- en gezinsleven, zijn woning en zijn correspondentie.
2. Geen inmenging van enig openbaar gezag is toegestaan in de uitoefening van dit recht, dan voor zover bij de wet is voorzien en in een democratische samenleving noodzakelijk is in het belang van de nationale veiligheid, de openbare veiligheid of het economisch welzijn van het land, het voorkomen van wanordelijkheden en strafbare feiten, de bescherming van de gezondheid of de goede zeden of voor de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen.

Ik vraag mij af of het proces van Ullrich daarmee te stroken is. Dan nog dit: Het internationaal Verdrag inzake Burgerrechten en Politieke Rechten (IVBPR), artikel 17: Recht op privacy (eerbiediging van de persoonlijke levensfeer) Zie: http://www.unric.org/Internationaal_Ver ... e_Rechten/
Artikel 17
1. Niemand mag worden onderworpen aan willekeurige of onwettige inmenging in zijn privë leven, zijn gezinsleven, zijn huis en zijn briefwisseling, noch aan onwettige aantasting van zijn eer en goede naam.
2. Een ieder heeft recht op bescherming door de wet tegen zodanige inmenging of aantasting.
Ook onze eigen wet en regelgeving (w.o. de grondwet) bevat artikelen over de eerbiediging van persoonlijke levenssfeer: recht op privacy en een eerlijk proces.
Dan nog dit: DNA is natuurlijk een mooi hulpmiddel in een rechtzaak, maar is geen uitgangspunt. Afstaan is een aardig idee, maar wat als daar mee gesjoemeld is, wie zegt dat dat niet gedaan is? Zo makkelijk is het allemaal niet: wacht de uitspraak van de rechter dus eerst maar eens af.

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 16 sep 2006 16:13

Quoten: Origineel geplaatst door thunderroad op 16 September 2006


>Motivatieprobleem is ook altijd sterk overdreven in de media, anders kun je niet elk jaar een paar top prestaties leveren. Jan is 1 van de weinige renners in het peleton die een heel constante carriere heeft, elk jaar staat hij er. Je
 
zeker ; ullrich is volgens mij na lance armstrong de beste renner van de afgelopen 10 jaar


hhmmm, ik dacht dat VDB dat was
 

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 16 sep 2006 17:03

Als het DNA-spoor onrechtmatig verkregen is , zal geen enkele rechter het toestaan om het als bewijs te gebruiken.

Ze zullen adh van wat ze hebben , in de zaak Fuentes verkregen bloedstalen , moeten aan tonen van wie wat is en of er iets verbodens in zit.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 16 sep 2006 17:44

Quoten: Origineel geplaatst door thunderroad op 16 September 2006


>Motivatieprobleem is ook altijd sterk overdreven in de media, anders kun je niet elk jaar een paar top prestaties leveren. Jan is 1 van de weinige renners in het peleton die een heel constante carriere heeft, elk jaar staat hij er. Je
 
zeker ; ullrich is volgens mij na lance armstrong de beste renner van de afgelopen 10 jaar

als ik constant gebruik kan ik ook constant presteren maar voor mij is die nog steeds onschuldig totdat bewezen is dat die gebruikt heeft m.a.w.  voor mij is die nog steeds een groot renner

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 sep 2006 17:57

Quoten: Origineel geplaatst door vrouwke op 16 September 2006


Natuurlijk ga je geen DNA afstaan aan een zaakje wat stinkt, waarmee wordt dat vergeleken?? Trouwens, als Jan's bloed daar echt zou liggen, betekent nog lang niet dat hij doping heeft gebruikt. 18x negatief getest dit jaar. Zulke testen kunnen ze ook afschaffen als ze even goed met deze poppenkast doorgaan.  Als het bewijs zo groot is, waarom weet niemand dan nog niets (nog steeds niet!)
Motivatieprobleem is ook altijd sterk overdreven in de media, anders kun je niet elk jaar een paar top prestaties leveren. Jan is 1 van de weinige renners in het peleton die een heel constante carriere heeft, elk jaar staat hij er. Je kunt beter renners in de gaten houden die vanuit het niets op late leeftijd kort eindigen in een grote ronde.


Omdat de manier van doperen die Fuentes toepaste niet door de mand viel allicht? Het kon gewoon niet gevonden worden want het was water dicht voor de huidige controles.
Als jij motivatie een overdreven factor vind in de media heb je duidelijk zelf niet vaak gekoerst. Voor velen betekend prof zijn zo'n beetje 365 dagen per jaar alleen maar met wielrennen bezig zijn, daar heb je ook wel een keer genoeg van. Waarvoor zou je je nog in januari af gaan beulen op een urenlange training in de kou?
Waarmee dat DNA vergeleken wordt? Met die tientallen bloedzakken die bij Fuentes gevonden zijn natuurlijk. Zeggen dat het zaakje stinkt is wel heel makkelijk. De spaanse politie doet een onderzoek van 3 maanden met een groot team en als jij zo wil verklaren dat dat allemaal een toneelstukje is, ben jij voor mij diegene die ongeloofwaardig is en niet de Spaanse politie. Wat schiet de Spaanse politie met dit alles op, of de Spanjaarden in het algemeen? Nog al wat van hun renners zijn tegen de lamp gelopen, ze zijn een Protour ploeg kwijt enz.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

derramon
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 sep 2006 20:14

derramon 16 sep 2006 19:07

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 16 September 2006


Als jij motivatie een overdreven factor vind in de media heb je duidelijk zelf niet vaak gekoerst. Voor velen betekend prof zijn zo'n beetje 365 dagen per jaar alleen maar met wielrennen bezig zijn, daar heb je ook wel een keer genoeg van. Waarvoor zou je je nog in januari af gaan beulen op een urenlange training in de kou?
Waarmee dat DNA vergeleken wordt? Met die tientallen bloedzakken die bij Fuentes gevonden zijn natuurlijk. Zeggen dat het zaakje stinkt is wel heel makkelijk. De spaanse politie doet een onderzoek van 3 maanden met een groot team en als jij zo wil verklaren dat dat allemaal een toneelstukje is, ben jij voor mij diegene die ongeloofwaardig is en niet de Spaanse politie. Wat schiet de Spaanse politie met dit alles op, of de Spanjaarden in het algemeen? Nog al wat van hun renners zijn tegen de lamp gelopen, ze zijn een Protour ploeg kwijt enz.


Volgens mij bedoelt vrouwke met de motivatie, dat Ullrich volgens de media niet gemotiveerd genoeg is om wielrenner te zijn. Zijn resultaten spreken dat echter tegen. Jou reactie hierop begrijp ik dus niet echt.
Heb jij ooit één officiele verklaring gelezen van de Spaanse politie? Ik ook niet! Alleen maar artikels in kranten etc. Vooral de Suddeutsche Zeitung lust er pap van. Zelfs alle betrokkenen van de zaak zeggen nog immer geen officiele documenten te hebben ontvangen. De zwitserse wielerbond kreeg documenten opgestuurd, veel te laat en door geen enkele instantie ondertekend of bestempeld, hebben ze gelijk teruggestuurd. Als dat niet stinkt weet ik het ook niet meer. 
Vrouwke startte deze topic om te zeggen dat het schandalig is hoe men met Ullrich omgaat.........en dat is echt schandalig!

Plaats reactie