Over de wielersport en zijn beoefenaars.

VINO

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 01 okt 2006 17:14

VINO word nu ook beschuldigd!Allemaal goed en wel,maar....de manier waarom ze het denken vind ik tog maar raar!Want dit zou mss eens interessant zijn om eens verder op in te gaan!
Het zou volgens sommige(Francais des jeux)niet kunnen dat VINO op 1jaar tijd 30-40watt meer trapt!(En al zeker niet op prof-niveau!)
Maar ik denk dat dit zelfs natuurlijk wel mogelijk is,of vergis ik mij?Op die manier weet je of je verbetert of niet?
Wil dit namelijk nog eens doen om te vergelijken of is dit zinloos?
il magnifico

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 01 okt 2006 18:34

Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 01 Oktober 2006

VINO word nu ook beschuldigd!


De Fransen zijn zeker weer op dreef, de tour van 2007 is in zicht....
Waar staat die onzin gepubliceerd?

lazo
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:30

lazo 01 okt 2006 19:05

Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 01 Oktober 2006


VINO word nu ook beschuldigd!Allemaal goed en wel,maar....de manier waarom ze het denken vind ik tog maar raar!Want dit zou mss eens interessant zijn om eens verder op in te gaan!
Het zou volgens sommige(Francais des jeux)niet kunnen dat VINO op 1jaar tijd 30-40watt meer trapt!(En al zeker niet op prof-niveau!)
Maar ik denk dat dit zelfs natuurlijk wel mogelijk is,of vergis ik mij?Op die manier weet je of je verbetert of niet?
Wil dit namelijk nog eens doen om te vergelijken of is dit zinloos?



 
HAHA dan heb ik ook gepakt

dries
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 28 nov 2005 14:03

dries 01 okt 2006 22:00

vino is iets van 33jaar en die 40watt verbetering is misschien wel veel op 1jaar tijd als gevorderde prof? Dit zou je even moeten voorleggen aan de mensen die in de winter een inspanningstest afnemen van de profrenners. 
maar idd hoe weet die man dit?

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 01 okt 2006 22:07

Van BONEN weten ze dit ook!Ze lopen er zelf ook een beetje mee te koop vind ik!(Maar neem aan dat dit een goeie bron zal zijn?)
il magnifico

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 01 okt 2006 23:06

Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 01 Oktober 2006

Van BONEN weten ze dit ook!Ze lopen er zelf ook een beetje mee te koop vind ik!(Maar neem aan dat dit een goeie bron zal zijn?)

misschien moet je dan eerst zeggen wat je bron is voordat men kan zeggen of ie goed of niet goed is...
Train ze!

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 02 okt 2006 10:55

Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 01 Oktober 2006

Van BONEN weten ze dit ook!Ze lopen er zelf ook een beetje mee te koop vind ik!(Maar neem aan dat dit een goeie bron zal zijn?)

Boonen is veel jonger dan Vino, dus die zou zogezegd nog meer progressie kunnen maken...

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 02 okt 2006 13:44

Die cijfers komen waarschijnlijk geheel uit de lucht vallen. Ze hebben twee keer wat testgegevens, waarschijnlijk zonder iets af te weten van het protocol, de fysieke gesteldheid van Vino, de omgevingstemperatuur, enz. Of, en dat zou helemaal belachelijk zijn, ze hebben een schatting gemaakt aan de hand van zijn klimsnelheid op een bepaalde col. Ik dacht ook dat men zoiets beweerde (hij klimt met zoveel Watt meer dan vorig jaar...). Kortom, nattevingerwerk... Natuurlijk kan Vino dope gebruiken, net als zovelen van zijn voorgangers.. Maar voorlopig verdient hij geen beschuldigende vinger. 

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 02 okt 2006 14:01

Quoten: Origineel geplaatst door vrouwke op 01 Oktober 2006


Hoe weet die vent (ben z'n naam vergeten) dat Vino 30-40 watt meer vermogen kan leveren als vorig jaar?????
Ik neem niet aan dat iedereen zomaar aan de trainingsgegevens van een renner kan komen......

misschien rijdt hij nu met een philipseindhovenlamp van 40 W op zijne fiets??? vandaar die 40 watt winst!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 02 okt 2006 14:12

Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 01 Oktober 2006

Het zou volgens sommige(Francais des jeux)niet kunnen dat VINO op 1jaar tijd 30-40watt meer trapt!(En al zeker niet op prof-niveau!)


Alles begint bij je informeren, en naar wat ik tot nogtoe hoorde gaat het om een of andere Franse trainer... en hij doet dit op basis van berekeningen van klimtijden.
Ware het niet dat deze mens wellicht wat meer aanzien, scholing en wat geloofwaardigheid heeft, het had een uitspraak van pantani kunnen zijn....
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

t.trapper
Forum-lid
Berichten: 409
Lid geworden op: 20 feb 2006 11:49

t.trapper 02 okt 2006 16:13

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 02 Oktober 2006


Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 01 Oktober 2006

Het zou volgens sommige(Francais des jeux)niet kunnen dat VINO op 1jaar tijd 30-40watt meer trapt!(En al zeker niet op prof-niveau!)


Alles begint bij je informeren, en naar wat ik tot nogtoe hoorde gaat het om een of andere Franse trainer... en hij doet dit op basis van berekeningen van klimtijden.
Ware het niet dat deze mens wellicht wat meer aanzien, scholing en wat geloofwaardigheid heeft, het had een uitspraak van pantani kunnen zijn....
 

Dan zullen nu zijn aanzien en geloofwaardigheid behoorlijk naar die van pantani afglijden

Plaats reactie