Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Gebruik jij een helm?

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 21 jun 2011 09:42

zorroi schreef:
klaasjenl schreef: Met een helm had je de val met je hoofd kunnen opvangen en je handen nog heel gehad. ;)
Onzin. Als reflex gooi je je armen altijd uit om de val te breken tenzij je valtraining hebt gehad en in de 'rol' gaat. Maar zelfs dan ga je met een gedegen snelheid je pollen strekken, helm of niet.
Psst, ik geloof dat klaasjenl een grapje maakte. ;)

beammeup
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 aug 2010 01:54

beammeup 21 jun 2011 10:13

zorroi schreef:Onzin. Als reflex gooi je je armen altijd uit om de val te breken tenzij je valtraining hebt gehad en in de 'rol' gaat. Maar zelfs dan ga je met een gedegen snelheid je pollen strekken, helm of niet.
Aanname. Uit ervaring weet ik namelijk dat je gewoon je stuur vast blijft houden.

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 21 jun 2011 12:39

Kijk hier eens: http://www.steephill.tv/2011/giro-d-ita ... /stage-07/" onclick="window.open(this.href);return false; niets te handen aan het stuur. Meerdere malen gezien, kapotte handen omdat er geen handschoenen gedragen werden.

Bij de fietstraining is het bij ons duidelijk. Zonder handschoenen en helm wordt er onder geen enkele voorwaarde meegereden. Ook niet op eigen verantwoordelijkheid. Iedereen heeft verhalen overvalpartijen waarbij het zonder helm goed is afgelopen. Probleem is dat de personen die het niet meer kunnen navertellen van hun fietstocht zonder helm niets meer zeggen.

Het gaat niet om die duizenden keren dat je helm onnodig hebt gedragen, maar om die ene keer dat het goed is dat je hem op had.

Gebruikersavatar
a3
Forum-lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 30 sep 2010 02:04

Gebruikersavatar a3 21 jun 2011 12:53

fietsernl schreef:Het gaat niet om die duizenden keren dat je helm onnodig hebt gedragen, maar om die ene keer dat het goed is dat je hem op had.
Dat is nu excact de kern van het hele verhaal over wel of geen helm dragen! :idea:

klaasjenl
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 okt 2010 22:36
Locatie: Hengelo
Contact

klaasjenl 21 jun 2011 16:34

theov schreef:
zorroi schreef:
klaasjenl schreef: Met een helm had je de val met je hoofd kunnen opvangen en je handen nog heel gehad. ;)
Onzin. Als reflex gooi je je armen altijd uit om de val te breken tenzij je valtraining hebt gehad en in de 'rol' gaat. Maar zelfs dan ga je met een gedegen snelheid je pollen strekken, helm of niet.
Psst, ik geloof dat klaasjenl een grapje maakte. ;)
Nee joh, altijd met je hoofd naar voren vallen. Anders heb je die helm voor niks op. ;)

beammeup
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 aug 2010 01:54

beammeup 21 jun 2011 17:13

Leuk zeg. Misschien moet je dat grapje eens aan de weduwe van Wouter Weylandt vertellen.

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 28 jun 2011 12:21

Is dit misschien wat? Beetje benauwd aan je nek lijkt me.........

http://nos.nl/video/251414-zomercolumn- ... weden.html" onclick="window.open(this.href);return false;

klaasjenl
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 okt 2010 22:36
Locatie: Hengelo
Contact

klaasjenl 28 jun 2011 15:49

Ik zag het inderdaad op tv. Goed idee! Zo zit je coupe na het wielrennen nog perfect in model, al kan ik mij voorstellen dat niet iedereen even gecharmeerd is van de zwerm vliegen in je haar.

Plaats reactie