maus_1990
10 jan 2007 22:10
Quote: Origineel geplaatst door sjoen op 09 Januari 2007
Volgens mij zijn er twee soorten rijders: Zij die al gevallen zijn en zij die nog moeten vallen. Ik behoor tot de eerste catergorie en ik was heel blij dat ik toen mijn helm aan had. Nooit zonder! Natuurlijk moet ieder dat voor zichzelf beslissen, maar ik ben alvast overtuigd!SjoenTip: Koop een helm die je zelf super vind, dan ga je die ook graag dragen!
mee eens, ik zelf behoor ook tot de eerste groep, maar toch vind ik het trainen zonder helm fijner. maar er zit een maar aan,,, ga ik met iemand trainen of met een groep heb ik een helm op! alleen nagenoeg niet, tenzij er zoals eerder gemeld hier een harde wind staat ( ben niet de zwaarste, waai regelmatig bekant van mijn fiets af!) of op drukke wegen, en natuurlijk afdalingen. bergop meestal zonder als er een volgwagen mee is, tenzij ik zeker weet dat ik wanneer ik boven ben gelijk omdraai en weer naar beneden ga.
Misschien een tip voor de tweede groep mensen: klinkt stom maar als je op een cyclo-cross fiets of MTB ben in het bos in de winter, probeer op stukken waarvan je weet dat het veilig is ( zandvlaktes, grasvelden oid) je te laten vallen. niet stom bedoeld, maar ik doe het nagenoeg iedere winter, bijna iedere training, maar je weet gelijk hoe vallen voelt, nouwja bijna dan alleen wat harder en war schaafwonden oid, maar je bent er wel een beetje op voorberijd; dat helpt ook op de weg met name in wedstrijden op tourtochten jezelf weer sneller op de fiets, en weet je wat er ongeveer gebeurd als je val ( behalve dan dat je hard op je plaat gaat) dit jaar heb ik er zelf ook profijt van gehad, en vorig jaar meerdere malen. Het klinkt stom ik weet het, maar je weet wel ongeveer wat je te wachten staat.