Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vlamingen en Groenendaal

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 28 jan 2007 16:03

Groenendaal rijd op kop en "elke" Vlaming roept boe. Misschien moeten ze eens naar het schaatsen in Thialf kijken. Daar wordt elke nationaliteit aangemoedigd. Zou een sportieve Vlaming kunnen uitleggen waarom Groenendaal bij tijd en wijlen wordt uitgejouwd?
PS; niet elke Vlaming is onsportief natuurlijk!

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 28 jan 2007 16:07

Groenendaal valt en je ziet de Belgen klappen en juichen; dat bedoel ik nou. Ach maakt ook niets uit, het is in ieder geval een spannende strijd. Het publiek als extra tegenstander, dat heeft ook wel wat. 

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 28 jan 2007 16:14

Go U.S.A.!!! op een cervelo!
Vervecken erbij! Wie ook wint, proficiat!
Vervecken los. Toch een Belgisch feestje. Mooie wedstrijd!
Kan Vervecken niet meteen Koning worden?
Jonathon Paige er weer bij...... de amateur tegen de prof...
Laatste ronde.... wie o wie
Paige weer los..... die belgen moeten hun banden eens slijpen
stil in Belgie......... waar is Vervecken gebleven....
slechts een klein gaatje....
Vervecken zet aan en is er weer bij, oei oei oei
Vervecken weer op kop, Belgie leeft weer....
Paige demareert! Nee, geen gaatje, of toch wel.....
Ik heb nog geen Vlaming Paige horen uitjouwen, zijn ze toch sportiever dan ik dacht. Vervecken weer in het wiel......
 
 
 

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 28 jan 2007 16:35

Vervecken demareert en heeft een gaatje.... Foutje van de Amerikaan en ja nu een serieus gat!
Vervecken kampioen!
Schitterende strijd!
 

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 28 jan 2007 16:48

Helemaal met je eens Auke! De Belgische renners zijn geweldig. Een terrechte kampioen, al had ik het Page ook gegunt! Maar wat een lozers die Belgische supporters. Ik werd er helemaal misslijk van. Ik zou me als Belgische renner doodschamen voor dit soort zielige figuren. Jammer dat Nijs zo veel pech had. Maar het parkour leek perect maar het was levensgevaarlijk. Wat een klappers weren er gemaakt. Maar spannend was het wel! Groenendaal kwam te vroeg op kop en had niet voldoende inhoudt. Gerben de Knegt kon niet overtuigen maar Thijs al was prima. Als hij een betere startplek had ghad had hij misschien nog beter gepresteerd. De actie van Camiel van de Berg kon ik niet waarderen! Daar moet je als prof boven staan. En niet alle Belgische supporters zijn zulke lozers?
Gerardo

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 jan 2007 16:58

Die Cervelo was geen specifieke crossfiets, of wel?

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 28 jan 2007 17:02

Vond het inderdaad beschamend!!
En inderdaad een "Hollander" of Nederlander doet dit niet,zijn veel sympathieker en altijd goedlachs!
Oranje boven!(Meen ik!)
il magnifico

paashaas
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 05 aug 2005 22:53

paashaas 28 jan 2007 17:02

Quoten: Origineel geplaatst door Gerardo op 28 Januari 2007

En niet alle Belgische supporters zijn zulke lozers?


Je was er dus bij neem ik aan?
Dit is weer een topic om het vuurtje België-Nederland aan te wakkeren, waar ik absoluut geen behoefte aan heb.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 28 jan 2007 17:12

Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 28 Januari 2007

Groenendaal rijd op kop en "elke" Vlaming roept boe. ...


Je verliest hier toch wel wat elk perspectief en relativeringsvermogen... en de visie alsof supportersgedrag iets met nationaliteit te maken heeft? Lol. Ooit al eens de problematiek in Nederlandse voetbalstadia vergeleken met die in Beglische: hier zijn voetbalgeweld en spreekkoren veel minder grootschalige problemen (doch niet onbestaande). Dus graag wat nuance.
Paige reed niet mee vandaag trouwens; jullie diftongeren al genoeg.
 
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 28 Januari 2007

Die Cervelo was geen specifieke crossfiets, of wel?


Er bestaat wel degelijk al een prototype cyclocross versie van de R3.
Ik vraag me wel af of crossers dit handig vinden: Kuota ontwikkelt op dit moment ook een veldritfiets en alle crossers vragen met aandrang géén sloping.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 28 jan 2007 17:14

Ik wil absoluut geen discussie België-Nederland oprakklelen. Ik juist fan van België en zijn inwoners. En ik ga er graag op vakantie. Maar ik kan er met mijn per niet bij dat deze supporters zich zo gedragen! Als je van wielrennen houdt (zoals wij op dit forum) dan is toch mooi dat er concurrentie is. Dat maakt jezelf ook beter. Kijk maar naar het schaatsen. Nederlandse sponsors voor buitenlandse rijders, die de Nederlandse topper regelmatig voorbij rijden. Prima!
Gerardo

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 28 jan 2007 17:17

Blijft een merkwaardig fenomeen. Groenendaal was lange tijd de enige niet Belg die meetelde. Zonder hem was het veldrijden in die tijd nog meer overleden dan het al deed. In het voetbal gaat het ook om relatief kleine groepen, maar als het boegeroep zelfs de korte samenvatting op de Belgische teletekst haalt, dan is het gewoon weer zover. Schandelijk, dat gebrek aan respect voor een groot kampioen.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 jan 2007 17:25

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 28 Januari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 28 Januari 2007

Groenendaal rijd op kop en "elke" Vlaming roept boe. ...


Je verliest hier toch wel wat elk perspectief en relativeringsvermogen... en de visie alsof supportersgedrag iets met nationaliteit te maken heeft? Lol. Ooit al eens de problematiek in Nederlandse voetbalstadia vergeleken met die in Beglische: hier zijn voetbalgeweld en spreekkoren veel minder grootschalige problemen (doch niet onbestaande). Dus graag wat nuance.

tja in ieder voetbalstadion staan al hekken van 4 meter hoog om de supporters van het veld te houden. Als ik de beelden weer zie moet dat onderhand ook bij het veldrijden. Zoals Wellens ontzettend mazzel had na 48 minuten toen de supporters op die modderklim het hekje omgooide... Dat vreselijk gedoe met die vlaggen dan ook nog, het is gewoon een kwestie van tijd voor er een keer een crosser zwaar gewond raakt (of een wegrenner in 1 van de voorjaarsklassiekers). Dat je hard kan vallen door je eigen fouten en die van andere renners hoort er gewoon bij, maar dat je je beroep kwijt kunt raken door supporters die zich niet kunnen gedragen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie