Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Ronde v/h Groene Hart

soilworker
Forum-lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 07 aug 2006 21:16

soilworker 25 mar 2007 22:42

Ik heb me ook flink zitten ergeren aan SBS6, wat een geouwehoer. Als ik natuur wil zien dan schakel ik wel over naar National Geographic ofzo.
 

superb11
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:46

superb11 25 mar 2007 23:20

Ik heb alleen de laatste 15 km gezien (was zelf aan het fietsen in het Groene Hart); dus niet al te veel  last gehad van dat commentaar op SBS en ook niet afgeleid van de koers door al die storende natuur. Tegen de tijd dat ik inschakelde zaten ze gelukkig al bijna tussen al die prachtige blokkendozen van Woerden.

mca2
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:37

mca2 26 mar 2007 00:45

De start was bij mij om de hoek dus even wat fotootjes.

Reserve Lotto fietsen

En daar achter de fiets van Tom Steels, die met dat SRM ding

Leuke collectie Lightweights van Unibet

En bijbehorende fietsen

Chocolade Jaques dacht ik op Merckx Trouwens een van de weinigen met hoge velgen. Bijna iedereen reed met lage, ivm de wind gok ik?

De fiets van Greame Brown Start en finishnummer matchen aardig.

En is Steven de Jongh nog zo groot, zijn fiets zo klein of spoort mijn camera niet?



Verder heb ik na mijn eigen rondje nog met een half oog naar SBS6 gekeken. Niet briljant maar voor Nederlandse standaarden best aardig. En die Oldenburger op de motor vond ik wel goed. Zo werd Steven de Jongh direct geinterviewed toen hij afstapte, even als de latere winnaar direct na de finish. Daar kunnen ze bij de NOS nog wat van leren.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 26 mar 2007 01:39

Niets van te zien in België... maar ik moest toch koersen.
Het enige wat ik van deze koers weet is dat weinig renners er warm voor liepen om alweer in Nederland te gaan koersen (paaltjes, vluchtheuvels, drempels en andere beenbrekers)... Is dat daar ook zo?En dat Wouter Weylandt winnaar werd... Super!!
Voorts was er een probleempje met de nieuwe volgwagen van Navigators (heeft voorlopig een nummerplaat die enkel in België mag rijden), zodat wij met die van Navigators reden in koers vandaag en de Navigators guys met onze volwagen in Nederland... en ze hadden ook al een soigneur en mecano van ons mee. Ik sprak vanavond in het ploeggebouw een van de Navigators-Russen, en die vond het toch blijkbaar leuk koersen. En met een 6e stek is het niet zo slecht geweest.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 26 mar 2007 02:47

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 25 Maart 2007
Voorts was er een probleempje met de nieuwe volgwagen van Navigators (heeft voorlopig een nummerplaat die enkel in België mag rijden), zodat wij met die van Navigators reden in koers vandaag en de Navigators guys met onze volwagen in Nederland...

Wat voor wagen hebben die navigators dan normaal? en wat is de reden dat er enkel met dat nummerbord in België gereden mag worden?

Vond het een leuke wedstrijd om te zien, alleen af en toe dat ze promo-stukje van de streek lieten zien vond ik zo vervelend.

jimbo
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 12 sep 2005 22:22

jimbo 26 mar 2007 10:00

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 25 Maart 2007


 
Het enige wat ik van deze koers weet is dat weinig renners er warm voor liepen om alweer in Nederland te gaan koersen (paaltjes, vluchtheuvels, drempels en andere beenbrekers)... Is dat daar ook zo?


Volgens de enkele renners en volgens wat ik heb gezien waren het allemaal mooie brede wegen en grotere rotondes. de meeste courreurs leken wel te spreken over de koers.
 
 
CC, agr 100; limo 100

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 26 mar 2007 10:49

Ik vond het leuk om naar te kijken. Typische wedstrijd met kleine peletonnetjes, waaiers, steeds meer afvallers. Wind hielp daar ook bij natuurlijk. De beelden waren zo nu en dan erg mooi. En vooral belangrijk: Ik zie al die Nederlandse Continentaal ploegen nooit op televisie. Leuk om eens te zien. En goed voor de pr van die ploegen. Wel wennen zijn natuurlijk de reclames tussendoor... Maar ja, heb je op Eurosport ook. En het commentaar.. Heb me er niet aan gestoord, kan wel veel beter. Ik hoop alleen dat SBS zich blijft inspannen voor dit soort sporten. Met de schaatsmarathons ging na een tijdje de stekker eruit, wegens tegenvallende kijkcijfers.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 26 mar 2007 12:42

Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 26 Maart 2007

Wat voor wagen hebben die navigators dan normaal? en wat is de reden dat er enkel met dat nummerbord in België gereden mag worden?Vond het een leuke wedstrijd om te zien, alleen af en toe dat ze promo-stukje van de streek lieten zien vond ik zo vervelend.


Navigators gebruikt in Europa altijd onze accomodatie en wagens; nu hebben ze 'r recent ook zelf gekocht die in onze ploeg staan... alleen rijdt die ene nog met een garagenummerplaat (enkel nationaal te gebruiken - moet nog verder in orde gebracht worden). Zijn Opels... waarvan we gisteren bij 't stayeren al wat verf van de bumper gereden hebben.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

isos
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 mar 2007 18:21

isos 27 mar 2007 20:07

ik heb nog nooit in mijn leven zo'n slecht wielerwedstrijd uitzending gezien met vreselijke commentaar. ik ben het er wel mee eens dat de nos wat kan leren van de intervieuws dat was zeer goed.
zo nu heb ik mijn hart gelucht.

jimbo
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 12 sep 2005 22:22

jimbo 27 mar 2007 21:00

Ach ben blij dat er een andere zender ook eens aandacht aan besteed. Bovendien was het kijken naar de dikke banden race ook wel grappig. Zo vroeg mijn zoontje van 6 of er zoiets ook hier in de buurt was want dat leek hem wel wat.
Kijk zo werken ze wel aan de verbreding van de sport en beweging in het algemeen en dat kan alleen maar goed zijn. De details alla" hij rijd met een 53-11" etc. is toch alleen besteed aan de echte kenners en dergelijke verhalen ken ik onderhand wel.
 
CC, agr 100; limo 100

Plaats reactie