Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Ricardo Ricco

lavsson
Forum-lid
Berichten: 538
Lid geworden op: 31 mei 2010 22:20

lavsson 10 feb 2011 15:45

Aldag, Kelly en Cavendish geven hun mening. Aldag is nog wat voorzichtig in zijn bewoordingen maar Kelly en vooral Cav winden er geen doekjes om. "He ís the problem of the sport."

eelcoz

eelcoz 10 feb 2011 15:46

pinarello schreef:MODENA - Onderzoek van Riccardo Riccò's bloed heeft uitgewezen dat de Italiaanse wielrenner inderdaad eigenhandig een bloedtransfusie heeft ondernomen. De uitslagen bevestigen de lezing dat de renner van Vacansoleil zich slecht geconserveerd bloed heeft toegediend.

Riccò is nog niet persoonlijk ondervraagd. De vraag van het Italiaanse OM aan hem spitst zich niet meer toe op de vraag óf Ricco zich opnieuw inliet met bloeddoping, maar of hij daarbij hulp van anderen heeft gehad.


Heb je een link?

stefanw
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 18 mar 2010 19:40

stefanw 10 feb 2011 15:46

Gezelligheid kent geen tijd

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 10 feb 2011 16:06

Vaag. Een huiszoeking levert niets op, doping laboratoria hebben de grootste moeite om aan te tonen dat sporters doping gebruiken en de OM toont het zomaar even aan...

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 10 feb 2011 16:12

Remmiedepemmie schreef:Vaag. Een huiszoeking levert niets op, doping laboratoria hebben de grootste moeite om aan te tonen dat sporters doping gebruiken en de OM toont het zomaar even aan...


Dat valt wel mee denk ik. Een standaard bloedonderzoek van een bloedmonster waarin bedorven bloed wordt aangetroffen is iets anders dan met hypergevoelige apparatuur 50 pg clenbuterol aantonen....

alpe
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 sep 2006 15:02

alpe 10 feb 2011 16:20

weet nog of het al eens is gepost, een interview

Vanaf 3.01 moet ik toch wel ff erg hard lachen om hem...

http://www.youtube.com/watch?v=0_zkDhfc4MA
Sensa

Gebruikersavatar
cliors
Forum-lid
Berichten: 659
Lid geworden op: 09 mar 2005 22:16

Gebruikersavatar cliors 10 feb 2011 16:27



Vreemde vind ik dat alleen de telegraaf, waar wielerland het weer van heeft, hier melding van maakt.
Heb even wat lopen zoeken op het web maar heb nog geen andere meldingen hierover gevonden. Ook niet in italie al is mijn italiaans niet best...
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

Gebruikersavatar
richard1974
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 31 jan 2010 11:51

Gebruikersavatar richard1974 10 feb 2011 17:20

Ik ben in ieder geval blij dat ik het talent ontbeer om op dit niveau mee te kunnen fietsen. Ik vraag me af hoe dat gaat. Je komt uit je bed en pakt een fles jus en een fruitsalade uit de koelkast. Achter een krop sla zie je een fles bloed staan en je denkt "Shit, dat is waar ook, bijna vergeten, nog effe een litertje bloed pakken". Vervolgens ga je naar de huiskamer (met die fles onder je arm) en verzin je iets om het nog een kwartiertje uit te stellen want je hebt er natuurlijk geen zin in, al dat gedoe! Ik weet het niet hoor, maar als ik zo mijn geld zou moeten verdienen, hoeveel het dan ook mag zijn, dan zou ik er volgens mij mee kappen.

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 10 feb 2011 17:45

@Richard1974 Klopt helemaal. Maar een renner die zo iets doet is iedere vorm van normaal besef voorbij en is als het ware al psychotisch. Net zo makkelijk als jij je boterham pakt, zet hij een infuus aan zijn arm...enzovoort enz.

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 11 feb 2011 11:39

Edwin01 schreef:Ik zou het ook niet weten hoor.... Als ik prof was en ik zat net tegen die ene grote overwinning aan te hikken of als kleine renner net wel of geen nieuw contract...
Gelukkig zijn we hier op dit forum met z'n allen in de luxepositie dat we hier niet over hoeven nadenken...
En kunnen we met z'n allen roepen dat doping hartstikke slecht is! Waar we natuurlijk gelijk in hebben, dat dan weer wel.....


Inderdaad, ipv een toprennerscontract te versieren (wat zou hij verdienen?), zitten wij braafjes aan onze PC te "werken" aan een loon dat ons helpt om ons huis en onze wagen af te betalen. Hier en daar nog een extraatje (een mooie reis?mooie fiets?) en we zijn al lang blij.
Als zo'n klassementsrenner betrapt wordt, heeft hij de boel opgelicht voor een enorm bedrag. Wedden dat Rico geen auto op afbetaling hoeft te kopen! Die klassementsrenners zijn grootverdieners, en dat wij op dit forum in een luxepositie zitten zou ik dus enigzins willen relativeren.
Ervan uitgaande dat Jurgen Vandenbroeck zuiver rijdt, vind ik dat die jongen zijn loon zeker wel waard zal zijn (geen flauw idee wat hij verdient). Maar als hij naar doping grijpt om twee plaatsen beter te doen, is zijn prestatie me niks meer waard. Liever iemand die 5de wordt zonder, dan een podiumplek mét.
Maar wat wou ik nu eigenlijk zeggen..........?

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 11 feb 2011 12:05

Los van het gegeven dat een auto op afbetaling een domme manier is van met geld om gaan (wow, dit wel extreem off-topic, excuses) zijn we hier volgens mij de doping-discussie opnieuw aan het voeren.

Het grootste probleem is bij Ricco denk ik niet dat ie doping gebruikt (hoewel voor zijn gezondheid op dit moment wel), maar dat hij zich zowel bij collega's als bij een groot deel van het wielerpubliek onmogelijk heeft gemaakt.

Er zijn genoeg 'zondaars' die na hun schorsing met open armen zijn ontvangen. Verder is er hier ook het nodige gezegd over team Vacansoleil: ik denk dat ze bewust de gok genomen hebben. Zonder was een Pro-Tour licentie wellicht niet gelukt, en als ik 'schoon' bleef ook nog een renner waarmee leuke uitslagen te verwachten vielen.

Opportunisme is de meeste mensen niet vreemd. (ondergetekende incluis)

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 11 feb 2011 12:17

Had dat filmpje ook nog niet gezien, tussen die auto en zijn bandje is het misschien net een centimetertje he, en dan lekker zonder helm! Toch vind ik het een mooie kerel, leve de cobra!

Plaats reactie