Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Ricardo Ricco

@ngelo
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 aug 2008 11:22

@ngelo 08 feb 2011 23:29

Ik zal blij zijn als VC hem nu al zouden bonjouren. Al voor hij ook maar een platte prijs gereden heeft dit jaar. Ik vind het altijd zo zonde als je een half jaar later te horen krijgt dat de winnaar achteraf positief is.
Zit je bv. weer 3 weken voor Jan L. naar een koers te kijken.
Een schande voor het Nederlands wielrennen om zo'n droplul in je team te hebben. Arrivederci stupido!
Snap ook niet dat ze hem in eerste instantie al een contract hebben gegeven. Vragen om moeilijkheden was mijn eerste ingeving.
@ngelo

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 08 feb 2011 23:35

Ik denk dat Ricco het oorzaak-gevolg verhaal nooit zo heeft begrepen. Systeemdenken is al helemaal niet aan hem besteed.

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 08 feb 2011 23:39

Bottecchia schreef:
Hoe komt een mens zo ver?


De mens is niet perfect. God weet wat voor een geldingsdrang deze jongeman heeft meegekregen en hoe hij opgevoed is?
Wat is het effect van ouders die van jongs af aan klaar staan voor een jochie dat wil fietsen, die met een camper de koers afgaan die hun nieuweling rijdt, etcetera.
Dan hebben we het nog niet gehad over de invloed van aandacht. Van meisjes, vrienden, de pers... En ga maar door.
Over geld hebben we het dan ook nog niet gehad.
Maar het manneke zelf is inmiddels volwassen en maakt zijn eigen keuzes.
Wat geen succes blijkt.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 08 feb 2011 23:59

Maar die keuzes zijn wel mede ingegeven door zijn omgeving en de cultuur in de sport. Kijk, ik wil het niet goedpraten hoor. Maar de manier waarop mensen meteen weer over elkaar heen rollen om er schande van te spreken staat mij erg tegen. Ik vind het eerder treurig dan dat ik er kwaad over kan worden.

De reactie van zijn ploeg is overigens ook beneden alle peil. Ze spreken al zo'n beetje een veroordeling uit terwijl ze nog niet eens contact hebben gehad. Dat gaat echt nergens over.

em
Forum-lid
Berichten: 1337
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 09 feb 2011 00:02

Los van of de berichten over RR kloppen, maar zag net de reactie van VS op Studio Sport en ze "gaan uit van het ergste en als ze bewijzen hebben dan zullen ze hem per direct ontslaan". Vind het niet kunnen dat ze dit zeggen. Ook al heeft hij alle schijn tegen, VS moet hem gewoon in bescherming nemen en helemaal niets zeggen totdat het tegendeel is bewezen.

Edit: Bottechia was me net voor.

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 09 feb 2011 00:05

Bottecchia schreef:Maar die keuzes zijn wel mede ingegeven door zijn omgeving en de cultuur in de sport. Kijk, ik wil het niet goedpraten hoor. Maar de manier waarop mensen meteen weer over elkaar heen rollen om er schande van te spreken staat mij erg tegen.


Ben het helemaal met je eens.
Vind hem ook vooral dom en hypocriet (tov zijn meisje).
Maar je vroeg je af hoe iemand hiertoe kwam, zover kon komen. En daar hoort inderdaad de cultuur van de sport ook bij.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 09 feb 2011 00:25

Het is net of jullie allemaal geloven dat je een tour kunt rijden zonder pilletjes?
Do kin der mar druk mei weze

evrieselaar
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 jan 2011 14:47

evrieselaar 09 feb 2011 00:28

EM schreef:Los van of de berichten over RR kloppen, maar zag net de reactie van VS op Studio Sport en ze "gaan uit van het ergste en als ze bewijzen hebben dan zullen ze hem per direct ontslaan". Vind het niet kunnen dat ze dit zeggen. Ook al heeft hij alle schijn tegen, VS moet hem gewoon in bescherming nemen en helemaal niets zeggen totdat het tegendeel is bewezen.

Edit: Bottechia was me net voor.


Helemaal mee eens, hoewel de geruchten helaas meestal wel kloppen..

Laten we eerst afwachten totdat er bewijs is!

Gebruikersavatar
chassepatate
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 14 okt 2009 21:55

Gebruikersavatar chassepatate 09 feb 2011 00:34

Materialist schreef:Het is net of jullie allemaal geloven dat je een tour kunt rijden zonder pilletjes?


Jahoor. Dat deden ze in 1903 ook al, met etappes van meer dan 450 km...

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 09 feb 2011 00:36

Chasse Patate schreef:
Materialist schreef:Het is net of jullie allemaal geloven dat je een tour kunt rijden zonder pilletjes?


Jahoor. Dat deden ze in 1903 ook al, met etappes van meer dan 450 km...


nou dan zal ik het wel verkeerd hebben
Do kin der mar druk mei weze

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 09 feb 2011 00:36

Ik denk dat helemaal niet. Misschien dat een enkeling bij de profs in de beginjaren relatief schoon rijdt. Maar wil hij constant een bepaald niveau handhaven dan wordt het een ander verhaal. En met relatief schoon bedoel ik dan datgene wat niet of nauwelijks aangetoond kan worden.
Maar je dient toch met enig respect voor je lijf om te gaan met middelen. En er zijn grenzen aan hypocrisie.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Gebruikersavatar
chassepatate
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 14 okt 2009 21:55

Gebruikersavatar chassepatate 09 feb 2011 00:58

Materialist schreef:
Chasse Patate schreef:
Materialist schreef:Het is net of jullie allemaal geloven dat je een tour kunt rijden zonder pilletjes?


Jahoor. Dat deden ze in 1903 ook al, met etappes van meer dan 450 km...


nou dan zal ik het wel verkeerd hebben


Nee, je hebt het niet verkeerd.

Tegenwoordig zou het inderdaad niet kunnen, 3 weken lang over de meest zware klimmen met een gemiddelde van rond de 41 km/h.
De grens van een enorme fysieke inspanning is allang overschreden, dat komt omdat de belangen te groot zijn.

Plaats reactie