Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Ricardo Ricco

alfaboy_69
Forum-lid
Berichten: 240
Lid geworden op: 25 dec 2006 03:23

alfaboy_69 31 mar 2007 14:01

Hallo,
ik wou eens graag jullie mening kennen over deze jongen die nu al wordt aangekondigd als het nieuwe Italiaanse godenkind...Hij kaapte 2 ritten weg in de Tirreno-Adriatico & liet in een Italiaanse krant uitschijnen dat de andere Italianen volgens hem planten waren. Ook in dit interview kondigde hij aan om met een verschroeiende demarrage uit te pakken op de Poggio en hij heeft duidelijk woord gehouden...Hij lijkt mij wat weg te hebben van Frank VDB die ook in zijn topjaar vooraf meedeelde waar hij van de rest ging wegrijden. Ik vind het schitterend dat er een jongen opstaat die geen schrik heeft om krasse uitspraken te doen. Nu heeft hij ook laten weten dat hij de Ronde Van Vlaanderen & Parijs-Roubaix wil rijden en niet om de hoop te vullen maar om alles en iedereen uit de wielen te rijden. In het peloton heeft hij niet de beste reputatie omdat hij bekend staat als iemand die van nature uit een hoge hematocrietwaarde heeft, zo liet Michael Boogerd na een aankomst van de Tirreno optekenen : "Nou, wie heeft er gewonnen ? Wat ? Ricco ? Ow, die EPO-man..."Wat denken jullie over hem ? Een one-hit-wonder à la Isidro Nozal ooit in de Vuelta of echt de nieuwe coming man ? Aan zijn ambitie zal het in elk geval niet liggen want hij wil zowel in Milaan-Sanremo, de Ronde Van Vlaanderen, Parijs-Roubaix als Luik-Bastenaken-Luik schitteren. Voor de 2de en de 3de wedstrijd lijkt hij mij echter wat te licht uit te vallen...
 
 
 

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 31 mar 2007 22:19

Quoten: Origineel geplaatst door Alfaboy_69 op 31 Maart 2007


Hallo,
ik wou eens graag jullie mening kennen over deze jongen die nu al wordt aangekondigd als het nieuwe Italiaanse godenkind...Hij kaapte 2 ritten weg in de Tirreno-Adriatico & liet in een Italiaanse krant uitschijnen dat de andere Italianen volgens hem planten waren. Ook in dit interview kondigde hij aan om met een verschroeiende demarrage uit te pakken op de Poggio en hij heeft duidelijk woord gehouden...Hij lijkt mij wat weg te hebben van Frank VDB die ook in zijn topjaar vooraf meedeelde waar hij van de rest ging wegrijden. Ik vind het schitterend dat er een jongen opstaat die geen schrik heeft om krasse uitspraken te doen. Nu heeft hij ook laten weten dat hij de Ronde Van Vlaanderen & Parijs-Roubaix wil rijden en niet om de hoop te vullen maar om alles en iedereen uit de wielen te rijden. In het peloton heeft hij niet de beste reputatie omdat hij bekend staat als iemand die van nature uit een hoge hematocrietwaarde heeft, zo liet Michael Boogerd na een aankomst van de Tirreno optekenen : "Nou, wie heeft er gewonnen ? Wat ? Ricco ? Ow, die EPO-man..."Wat denken jullie over hem ? Een one-hit-wonder à la Isidro Nozal ooit in de Vuelta of echt de nieuwe coming man ? Aan zijn ambitie zal het in elk geval niet liggen want hij wil zowel in Milaan-Sanremo, de Ronde Van Vlaanderen, Parijs-Roubaix als Luik-Bastenaken-Luik schitteren. Voor de 2de en de 3de wedstrijd lijkt hij mij echter wat te licht uit te vallen...
 
 
 

Ik kende hem eigenlijk helemaal niet maar wat hij dit jaar laat zien is bijzonder indrukwekkend. Vandaag wint hij weer een rit voor Scarponi. Waar heb jij vandaan dat Boogerd dat zou hebben gezegd?

alfaboy_69
Forum-lid
Berichten: 240
Lid geworden op: 25 dec 2006 03:23

alfaboy_69 01 apr 2007 05:50

Quoten: Origineel geplaatst door Bottecchia op 31 Maart 2007

Ik kende hem eigenlijk helemaal niet maar wat hij dit jaar laat zien is bijzonder indrukwekkend. Vandaag wint hij weer een rit voor Scarponi. Waar heb jij vandaan dat Boogerd dat zou hebben gezegd?

Dat stond zo in de krant, het was wel Het Laatste Nieuws

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 01 apr 2007 10:53

Als Boogerd het zo gezegd heeft, dan zegt dat wel iets. Hij is over het algemeen integer en niet laagdunkend over zijn collega's. Hij heeft mischien wel wat meer gehoord in de wandelgangen. Ben beniewd naar de toekomst van deze jongeman...

tyrion
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 aug 2006 00:01

tyrion 02 apr 2007 23:42

Voor de natuurlijke hematocrietwaardes schijnt Ricco een attest van de UCI te hebben. Ook Cunego was in het bezit hiervan toen hij als een komeet aan het firmament verscheen in 2004. Daarna werd het wat lastiger voor hem om aan de top te blijven. Hetzelfde zal ook wel met Ricco gebeuren. Het jaar na de doorbraak is altijd veel moeilijker. Hij is wel helemaal weg van Pantani en dat was wel een erkend epo-nemer.
voetballen is een spel, wielrennen een sport

max8450
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 mei 2004 23:50

max8450 03 apr 2007 01:32

Het Laatste Nieuws is toch niet de meest betrouwbare krant op wielergebied. Dat is toch zo gebleken dit jaar.

Ricco op kasseien. Hij zal de gracht invliegen, veeeel te licht. Middengebergte en heuvels (Luik-Bastenaken-Luik, Lombardije, San Sebestian,...) dat wel. Maar Vlaamse koersen, vergeet het maar. Zelfs al kan je het aan, zonder parcourservaring kom je er niet.

Die man heeft wel een beetje z'n verleden tegen, zeker in deze tijd van EPO beschuldigingen, etc... En dan nog eens van uit het niets komen? Misschien zijn we hem volgend jaar al vergeten. Kent er nog iemand Pecharoman???

Ik beweer niets, maar blijf toch sceptisch.

campaioen
Forum-lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 18 mar 2007 00:37

campaioen 11 apr 2007 01:27

Quoten: Origineel geplaatst door Tyrion op 02 April 2007


Voor de natuurlijke hematocrietwaardes schijnt Ricco een attest van de UCI te hebben. Ook Cunego was in het bezit hiervan toen hij als een komeet aan het firmament verscheen in 2004. Daarna werd het wat lastiger voor hem om aan de top te blijven. Hetzelfde zal ook wel met Ricco gebeuren. Het jaar na de doorbraak is altijd veel moeilijker. Hij is wel helemaal weg van Pantani en dat was wel een erkend epo-nemer.

Als je daarmee suggereerd dat Ricco zelf epo gebruikt of sneller zou gebruiken dan anderen, dan is dat werkelijk 1 van de domste dingen die ik ooit heb gehoord. Wat een verschrikkelijke drogreden.
no pain no gain

tyrion
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 aug 2006 00:01

tyrion 12 apr 2007 00:15

niks drogreden.Jij concludeert dat een en ander met elkaar te maken heeft, ik niet. Ik noem alleen maar twee feiten op en jij verbindt ze aan elkaar. Maar je begrijpt me niet helemaal. Ik ben een groot bewonderaar van de WIELRENNER Pantani; als mens was hij een tamelijk wrak. Ik ben echter geen blinde fan en kan feiten en fictie wel scheiden. Pantani heeft al zijn grote zeges behaald met epo, terwijl hij toch als nieuweling en junior/amateur al niet te volgen was in de bergen (toen nog wel zonder doping). Ricco is een zelfde soort renner en je maakt mij niet wijs dat hij met een natuurlijk hematocriet rondloopt van boven de 50. Niettemin hou ik wel van dit soort coureurs. Armstrong en Ullrich waren de dood in de pot, Pantani was altijd opwinding en sensatie.
voetballen is een spel, wielrennen een sport

campaioen
Forum-lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 18 mar 2007 00:37

campaioen 13 apr 2007 17:03

Ik concludeer helemaal niks, ik zeg toch ALS JE DAARMEE SUGGEREERT. Als je bovedien niet bedoelt dat er een link is tussen het epo gebruik van Pantani en het feit dat Ricco een fan van hem is, waarom maak je dan uberhaubt die opmerking?? Personelijk vind ik dat het wielrennen al genoeg geteisterd wordt door mensen en kranten (l'equipe) die van alles roepen en suggereren over zogenaamd dopinggebruik van renners, zonder dat er echt harde feiten zijn. Opmerkingen als "Hij is wel helemaal weg van Pantani en dat was wel een erkend epo-nemer." die totaal geen meerwaarde hebben vind ik dan ook bijzonder irritant.
no pain no gain

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 13 apr 2007 23:55

De hele generatie Pantani zat aan de EPO dus dat is niks nieuws, ik was/ben ook fan van Pantani en ik gebruik geen EPO of Coke omdat Pantani die ook gebruikte wat een bullshit zeg. De discussies over doping gebruik zullen oneindig blijven omdat je de sport (en niet alleen wielrennen) NOOIT zuiver zal krijgen, eigenlijk dus verspilde energie die je beter in het fietsen of in iets anders kunt steken. En het is natuurlijk wel heel makkelijk om te roepen dat iemand aan de Epo zit als ie net iets harder fiets dan de rest. Net of meneer boogie zelf altijd op een boterham met pindakaas fietst.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

ultima
Forum-lid
Berichten: 508
Lid geworden op: 11 feb 2007 17:28

ultima 14 apr 2007 00:28

Wat wil je met die laatste zin beweren ??

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 14 apr 2007 00:51

Dat Michael Boogerd keihard zichzelf keihard zit vol te pompen met verboden middelen!?
Anti-Spacers!

Plaats reactie