Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Ricardo Ricco

sagax047
Forum-lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 20 mar 2008 17:46

sagax047 13 mar 2011 23:23

pantani schreef:
En hoe hypocriet is de rest?Want hij zegt zelf dat hij ritten in de tour en giro wel degelijk heeft gewonnen!En volgens mij is dit ook zo,want nog eens als hij zoveel pakt,waaarom wint hij die ronde dan niet?Want "clean" win je niet van zo een gedopeerde jongen!?


Hij wint die ronde niet omdat hij niet zo getalenteerd is als men zou denken. Een citaat van Roberto Damiano over de jonge Ricco: "Ik kende hem als een goeie coureur, maar niet als een topper. Zoals hem hadden we er bij de beloften wel vijftig rijden. Ik ben verrast door zijn prestaties"

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 14 mar 2011 11:55

Heb ik iets gemist?

1. een verdachte is toch onschuldig, tot het tegendeel bewezen wordt (wie eist, bewijst!).
2. Heeft er eigenlijk iemand aan Ricco gevraagd hoe hij dan wel aan zijn klachten komt als het niet a.g.v. een bloedtransfusie was? (zijn ziektebeeld was tamelijk extreem, dat krijg je niet zomaar)
3. Waarom is hij door VS ontslagen? Zij zijn er toch met een team naartoe geweest om de beschuldigingen te onderzoeken?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15822
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 mar 2011 16:51

Ricardo Ricco is toch niet langer wielrenner.

Moet dit topic dan niet verzet worden naar "cafépraat"?
I know myself like no one else
Nothing to defend

phil
Forum-lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mei 2004 13:15
Locatie: Amsterdam

phil 14 mar 2011 17:45

Zekers, aan de toog, drankje serveert hij zelve!

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 14 mar 2011 18:25

en toch blijft het niet eerlijk.of ben ik echt de enige die dit denkt?
il magnifico

eelcoz

eelcoz 14 mar 2011 18:27

pantani schreef:en toch blijft het niet eerlijk.of ben ik echt de enige die dit denkt?


Wat is niet eerlijk?

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 16 mar 2011 11:38

eelcoz schreef:
pantani schreef:en toch blijft het niet eerlijk.of ben ik echt de enige die dit denkt?


Wat is niet eerlijk?



onschuldig worden veroordeeld.want waar zijn de bewijzen?

heb gisteren iets dergelijks meegemaakt.te zot voor woorden zelfs,dat ik er nog niet goed van ben.

heb echt nog niet 1bewijs gezien of reden waarom deze dokter geen zwijgplicht nzo heeft...
il magnifico

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 16 mar 2011 11:51

Tot op zekere hoogte geef ik Pantani gelijk: er zijn veel roddels verspreid en Ricco is eigenlijk al veroordeeld maar welke concrete bewijzen ( documenten, getuigen) zijn er eigenlijk al? Tot nu toe is het ricco's woord tegen de dokter zijn woord. Maar voor de uci zal dit wel volstaan, die hebben geen echte bewijzen nodig, zoals al een paar keer is gebleken.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 16 mar 2011 11:54

tja...
het gesprek met VacansSoleil zal wel zo gegaan zijn:
"of je stemt in met je ontslag, of we maken er een strafzaak van en horen de dokter onder ede"

ik ben het wel met je eens dat de manier waarop het nu is opgelost, ruimte houdt voor speculatie

maar is het niet zo dat er nog steeds een onderzoek loopt?

eelcoz

eelcoz 16 mar 2011 11:58

Is Ricco al officieel door de UCI geschorst? Volgens mij niet. Daarnaast vraag ik me inderdaad af of Vacansoleil voldoende (juridische) grond heeft om Ricco te ontslaan.

Over die arts; het schijnt dus dat in Italie een arts verplicht is een strafbaar feit te melden, ondanks het beroepsgeheim. Zie ook de discussie een paar pagina's eerder in dit topic.

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 16 mar 2011 11:59

eelcoz schreef:Daarnaast vraag ik me inderdaad af of Vacansoleil voldoende (juridische) grond heeft om Ricco te ontslaan.


Heb je dat tegenwoordig in de wielersport nodig dan?

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 16 mar 2011 14:23

MrT schreef:tja...
het gesprek met VacansSoleil zal wel zo gegaan zijn:
"of je stemt in met je ontslag, of we maken er een strafzaak van en horen de dokter onder ede"

ik ben het wel met je eens dat de manier waarop het nu is opgelost, ruimte houdt voor speculatie

maar is het niet zo dat er nog steeds een onderzoek loopt?



daar geef ik je gelijk op...over dat telefoongesprek.
volgens mij een kleine afrekening in het milieu.
iemand die ze gewoon konden missen.(meestal de mannen uit de tdf!)zie ook maar naar rasmussen.heeft ook geen kans meer gekregen.en landis....
geld he!

en wanneer horen we iets over dat onderzoek?

ikzelf heb gisteren net geen 7uur onschuldig in de cel gezeten.wist van niets!
een nachtmerrie.en zonder 1 verklaring stond ik plots weer op straat!
mijn klacht is vandaag ingedient,maar zo zie je maar...
il magnifico

Plaats reactie