Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Commentaar op commentaar

el_loco
Forum-lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 08 jul 2021 12:52

i-mac schreef: 07 jul 2021 20:12
el_loco schreef: 07 jul 2021 19:37
El Pistolero schreef: 07 jul 2021 17:29 Dacht dat het niet slechter kon totdat ik Joris van den Berg hoorde op NPO.
Holy shit, wat kraamde die een onzin uit vandaag zeg. Met stip uit mijn top 100 commentatoren geflikkerd. Het is dat ik niet naar de Belg wilde omdat die waarschijnlijk een heel nat broekje hadden van de prestatie van vAert, maar wow wat een bagger!
Die natte broek hebben ze ook bij VDP. Hoe moeten ze dan reageren? Toonloos? Hoe reageer jij dan als er voetbal is (als je er naar kijkt)? Want daar gaat het soms heel erg enthousiast (zacht uitgedrukt) aan toe. Sport is emotie, en van mij mogen commentatoren hun emotie ook laten horen. En vandaag, met een toch wel héél mooie prestatie van WVA, was dit niet erg. Als Belg mag je blij zijn dat een landgenoot zo een mooie, prestatie neerzet.
:lol: Niet te snel happen ouwe! ;)

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 08 jul 2021 13:38

Met de ouderdom wordt er hier niet gelachen. :dislike:

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 08 jul 2021 14:19

Mijn vrouw gisteren over M. Wuyts: “wat een verschrikkelijk mannetje is dát zeg! Hij weet alles beter, wil alleen zelf aan het woord zijn, is vals en laat José amper aan het woord terwijl die juist wel interessante dingen zegt”

Tja…..
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 08 jul 2021 15:04

Nog een half jaar en we zijn er vanaf ;-)
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 08 jul 2021 17:52

Nou heb ik gisteren weinig van het Vlaamse duo meegekregen maar toevallig dat ik net even langs de Belg zapte toen Renaat vanaf de motor gilde hoe Wout "over de boomgrens de zevende hemel in fietste om wielerhistorie te schrijven". Als dat representatief was voor de rest van het commentaar dan snap ik die natte-broekjes-opmerking wel. Renaat sloot nota bene zelf af met excuses voor zijn hysterie
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

i-mac

i-mac 08 jul 2021 18:06

Het zijn ook maar mensen met gevoelens. Misschien past dit niet op TV, maar ik kan het wel begrijpen. Een beetje chauvinisme maf tocg denk ik. Ik veronderstel dat de Nederlandse commentatoren ook "supporteren" als een landgenoot een wereldprestatie neerzet.

En ik heb al eerder gezegd, niemand verplicht je om te luisteren. Met wat je kan combineren, dat laat ik aan ieder van jullie over. Ik combineer het met Sporza Radio. Mede omdat men ook over andere sporten praat, en dat meestal op een luchtige manier. En van tijd tot een streepje muziek. Niet dat de muziek mijn eerste keus zou zijn, maar ik kan niet verlangen dat men Metal draait tussenin :-)

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 08 jul 2021 18:53

Bij Schotte is alles in de overtreffende trap om nog maar te zwijgen over zijn lapsussen .
Bij hem is alles , bloedstollend, zinderend of het ontploft.
Een bijzondere vraag aan Tim Declercq ,enkele dagen geleden "Hoe hebt gij de sprint beleefd", antwoord van Tim " ik was er niet bij ik was gelost". Hilarischer kan toch niet.
Afgaan als een gieter noemen wij dat. :oops:

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 08 jul 2021 18:55

Bij Schotte is alles in de overtreffende trap om nog maar te zwijgen over zijn lapsussen .
Bij hem is alles , bloedstollend, zinderend of het ontploft.
Een bijzondere vraag aan Tim Declercq ,enkele dagen geleden "Hoe hebt gij de sprint beleefd", antwoord van Tim " ik was er niet bij ik was gelost". Hilarischer kan toch niet.
Afgaan als een gieter noemen wij dat.
Sorry ; is dubbel post.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 08 jul 2021 19:45

i-mac schreef: 08 jul 2021 18:06 .... En van tijd tot een streepje muziek. Niet dat de muziek mijn eerste keus zou zijn, maar ik kan niet verlangen dat men Metal draait tussenin :-)
Nou, laatst tijdens een voetbalwedstrijd van het NL elftal Metallica opgezet en dat was stukken beter te pruimen dan het commentaar op tv. :D

Uiteraard is er niks mis met een beertje chauvinisme, dat mag allemaal. Ik wordt alleen een beetje onpasselijk van de adoratie van vAert door Wuyts, daar zit echt geen rem meer op. Om nog maar te zwijgen van het constante gezever over JumboVisma en dat ze hem toch niet kunnen gebruiken om Roglic uit de wind te houden.

Verder heb ik vandaag Sporza zitten kijken, want die Joris vd Berg daar ben ik écht wel klaar mee nu, zeker in combinatie met Clement. En dat beviel - vandaag - prima!

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 08 jul 2021 20:52

Maar ja... je zal maar live 5 uur achter moeten vol kletsen ... tijdens een sprintettape waar het eindscenario voor 99% al vast staat(dus 4,50 minuten kompleet overbodig in beeld gebracht).....dan beginnen al die (c0-)commentatoren op de zenuwen te werken:)

Heb jij je vrouw weleens 5 uur achter elkaar horen neuzelen :? .Moet er niet aandenken.
Dan zeg je na een kwartier ook, .....niet om het een of ander,maar de was moet ook nog gedaan worden volgens mij. 8-)


Vroeger had je 0,0 info in (zwart wit)beeld en geen appś en internet.
En toen spraken de commentatoren vaak rustig ,uitgezonderd de befaamde Theo Koomen.De tv-uitzendingen duurden kort en alleen de finale.

Tegenwoordig kun je alles volgen ,soms hele ettapes :| .......via de start op tv en via apps en internet en eigenlijk kun je alles wel bijhouden, zonder enig commentaar.
Maar het vreemde is nu! Leg me dat nu maar eens uit!
Dat ze steeds meer gaan praten en vooral"neuzelen".!En maar lullen en maar lullen :shock:

En wij juist als kijker, .......zijn zelf veel beter geinformeerd ......... door het internet, apps en de gegevens in beeld.Wil je weten wie er in de kopgroep zit, dan kijk je even op internet en hup-sa -kee..je weet het gelijk.


De beste wielerverslaggever op tv(aller tijden) is natuurlijk Fred Racke en vanzelf Theo Koomen.

Was toen ook een vak.Moest je aan veel eisen voldoen.Screentesten,uitspraak,beheersing Nederlandse taal en nog veelmeer, waarbij een kwalitieve en prettig in gehoor liggende stem misschien wel het belangrijkste was.

i-mac

i-mac 08 jul 2021 21:06

In Vlaanderen hadden we ooit Fred De Bruyne. Ex-renner, en een schitterende comentator. Jammer genoeg te vroeg van ons heen gegaan.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 08 jul 2021 21:53

Ik zet ook meestal de vrt radio Tour op bij de tv. Chrisophe vandergoor en sven zijn echt prettig om naar te luisteren!
Bovendien is het presenterende duo ook erg leuk. Plus nog wat muziek en een quiz. Helemaal top!
Alleen jammer dat je een satelliet vertraging hebt dus de finale pak ik wel weer meer met het tv duo. Dat is nog goed te doen als het maar voor een half uurtje is ;)
Do or don’t, there is no try

Plaats reactie