Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Ernstig ongeval

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 02 mei 2007 00:58

Het noodlot zit in een heel klein hoekje....
Hierbij wil ik jullie graag mededelen dat ik vandaag zwaar gewond ben geraakt door een ongeval met mijn racefiets. Op een kruising van een doorgaande weg (de kanaalstraat bij Hoorn, dicht bij Heerde) werd ik door een witte bestelbus, de pas afgesneden. In een schikreactie wist ik de bestelbus via de linkerkant net te ontwijken om een frontale botsing te vermijden. Een andere optie dan de linkerkant had ik niet. Echter, achter de bestelbus reed een personenwagen. ntwijken was  onmogelijk, een botsing onvermijdelijk. Met mijn hoofd knalde ik met een enorme klap op de zijkant van de auto, heb de auto met met linkerdeel van mijn lichaam enige tijd geschampt, waarna ik met een dreun op de weg ben beland. Staan kon ik niet meer; ik ben per ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. Wonderwel bleek uit diverse scans (ruggengraad, linkerhand, nekwervels en schedel dat ik aan de botsing geen botbreuken heb opgelopen. Mocht zelfs in de avond naar huis, met grote schaafwonden, een hersenschudding, een zware kneuzing van mijn onderrug, een geblesseerde hand, en een gehechte vinger. Allemaal zeker niet mooi, maar eerlijk gezegd ben ik blij dat ik nog leef.
Mijn leven heb ik voor een groot deel aan mijn valhelm en een hoop geluk te danken. Mijn ouders zijn ter plaatse van het ongeval geweest; het blijkt om een ernorme deuk in de auto te gaan, plus dat de auto aan de zijkant zwaar beschadigd is geraakt. Een frontale botsing met de bestelbus, die mij op zeer hoge snelheid de pas af sneed, had ik zeer waarschijnlijk niet overleeft. Door dat schampen met de auto, zo heeft de technische recherche mijn ouders medegedeeld, had ik het geluk dat ik niet onder de auto ben terecht gekomen. Ook dat scheelde maar een haar.
Het meest vervelende van dit alles, naast dat ik me nu totaal kreupel voel en veel van mijn fietsgebeuren kapot is, is dat de witte bestelbus, die mij de pas afsneed en alle schuld treft, hem direct gesmeerd is.
De bedoeling vandaag was een rustige hersteltraining. Dat ik dit bericht nog kan schrijven is voor mij een absoluut wonder....

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 02 mei 2007 01:08

zo zeg, wat schrikken zeg! Gelukkig ben je in staat om nu een bericht te posten op het forum. Ik hoop dat je snel hersteld, dat je de moed weer weet te vinden om op de fiets te stappen en dat ze die kl**tzak in die bestelbus natuurlijk ook snel te pakken weten te krijgen!
Veel sterkte toegewenst!

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 02 mei 2007 01:11

Jan, veel beterschap gewenst uiteraard en hopelijk geneest alles snel en volledig.   Hopelijk vinden ze de 'dader' want het lijkt een steeds meer voorkomend fenomeen te worden dat vluchtmisdrijf.  Laf !
Maar goed da's bijzaak, spoedig herstel.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

wannes
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 aug 2005 16:23

wannes 02 mei 2007 01:28

Oef, klinkt zwaar. Ik ben blij dat je een helm droeg. Hopelijk houd je er niks aan over. Ik snap trouwens niet hoe die kerel in de bestelbus vanavond z'n bed in kan stappen. Wat ben je dan voor een vent...
Jan Janssen Tour06 1 2 3

ted038
Forum-lid
Berichten: 1489
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 02 mei 2007 01:43

damn... klinkt allemaal minder, iig fijn dat je dezelfde avond nog een stukkie kan typen.
Raakt mij best wel, kom zelf minimaal 1x per week met de racefiets over die KanaalDIJK (kanaalstraat ken ik niet in Hoorn) met mijn woonwerk-verkeer over die weg, is wel de fijnste weg om zwolle-apeldoorn te fietsen...
Iig Sterkte met herstel
postamble();

galibier
Forum-lid
Berichten: 340
Lid geworden op: 18 feb 2006 21:09

galibier 02 mei 2007 01:51

Ik weet perfect wat je nu meemaakt. Kwam zelf ten val in een sprint vorige week. Ben blij dat ik het kan navertellen. Alles zal wel met je goed komen, zo te horen. De eerste weken zal het moeilijk zijn, maar de tijd heelt vele wonden. Sterkte!

ultima
Forum-lid
Berichten: 508
Lid geworden op: 11 feb 2007 17:28

ultima 02 mei 2007 01:58

Booh! Veel beterschap en ik hoop dat ze die klootzak in die witte bus gauw te pakken krijgen.. Idd (iemand boven me schreef het al) hoe kan iemand die avond met een gerust hart in bed stappen

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 02 mei 2007 02:01

Hoi,
Dat is niet mooi om te horen kerel. Succes met herstellen.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 02 mei 2007 02:13

Heel jammer dit te vernemen, Jan, maar ik wens je veel beterschap.
Nog maar een 10-tal dagen geleden ben ik over de voorkant van een wagen gevlogen toen die zijn bocht naar links (voor mij was die naar rechts) afsneed en ik hem links wou passeren: logischerwijze betekent het korter maken van een bocht bij een tweewieler meestal dat je onderuit schuift, en dan verkoos ik liever om bóven dan onder de wagen te gaan. Ook niet leuk...De volgende dag op weg naar mijn werk sloeg een vrachtwagen plots rechtaf over het fietspad: ik heb met een snelle ruk naar rechts (nog een geluk dat ik opmerkzaam was, zo om 6u 's ochtends rustig fietsend naar 't werk met muziek in de oren) mee die oprit moeten oprijden of ik was ook ter plekke gebleven... 't Waren toen niet m'n geluksdagen, maar da's echt wel schrikken.
Spoedig herstel !
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 02 mei 2007 02:27

heel veel beterschap jan en ik hoop dat ze degene in het witte busje nog pakken

tourist
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 nov 2005 22:26

tourist 02 mei 2007 05:30

Dramatisch! Man! gelukkig dat je nog leeft.. en al helemaal dat je de vertegenwoordigheid van geest hebt om dit bericht nog te plaatsen! Zelf ben ik natuurlijk wel eens gevallen en ook wat "near misses" meegemaakt maar dit verhaal.. is toch wel heel straf. Hopelijk kun je de angsten overwinnen en weer zsm. op de fiets stappen. sterkte!

Plaats reactie