Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Ernstig ongeval

chevalier
Forum-lid
Berichten: 876
Lid geworden op: 25 jun 2005 02:45

chevalier 03 mei 2007 02:51

 
  Nou niet zo mooi nu ik dit allemaal lees, ik wens je veel sterkte en dat ze de dader mogen aanhouden.

meeuh
Forum-lid
Berichten: 685
Lid geworden op: 14 jan 2006 12:55

meeuh 03 mei 2007 09:58

Vees beterschap man!De pot op de kop safes lives!

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 07 mei 2007 01:06

Dat ik dit overleefd heb, is voor mij echt een wonder. Dat "haartje" mag overigens letterlijk genomen worden; 2 centimeter scheelde het tussen leven-dood... Moet daar maar niet teveel bij stilstaan.Vind het gebeuren allemaal nog erg onwerkelijk, eerst een operatie, en dan een paar weken later dit drama. De klap die ik maakte, dreunt nog steeds na, telkens wanneer ik weer aan de gebeurtenis terugdenk. Herstel gaat trouwens moeizaam. Na de tweede dag nam m.n. hoofdpijn/misselijkheid/duizeligheid in hevigheid wat toe. Heb alleen maar op bed gelegen. Nu lijkt het wat stabieler te zijn.
Pianospelen, dat ik dagelijks met veel plezier en toewijding doe, kan ik momenteel niet, vanwege mijn linkerarm, hand, pols en gehechte vinger. Overal blauwe plekken,  een gezwollen neus (heeft kennelijk ook een flinke klap gehad). Deuken in de huid van mijn voorhoofd (van de helm). Fietsen zal de komende weken er zeker niet inzitten. Maar zien hoe dit alles verder ontwikkelt. Ik hoop op het beste.
@ Ted038, had je berichtje zonet nog even gelezen. Niet dat dit jou moet afschikken, maar aangezien de Kanaaldijk een vast onderdeel van jouw woon-werk-fietsroute is, doe het alsjeblieft rustig aan bij cafe-restaurant "de Brug". Het staat even los van de witte bestelbus die mij de pas afsneed, maar ik ben niet de eerste die daar is verongelukt... 
Voor mijn gevoel is het trouwens donderdag, schok me een hoedje toen ik hoorde dat het vandaag zondag is.

erice3
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 01 mar 2006 19:28

erice3 07 mei 2007 11:48

Jan,
Wat een bizar verhaal allemaal. Het kippenvel staat op mijn rug. Laat dit voor iedereen een wijze les zijn en echt de helm te dragen.
Sterkte bij het herstel (hou ons op de hoogte) en hopelijk kunnen ze de bestuurder van de bestelbus nog achterhalen, of heeft deze beste man (of vrouw) het lef om zich gewoon alsnog te melden bij de politie.
Nogmaals sterkte en hopelijk kan je snel weer op de fiets klimmen en lekkere tochten gaan maken.
You can never be too Specialized

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 07 mei 2007 11:55

Het lijkt wel of ik dit soort verhalen steeds meer hoor...
Veel sterkte met je herstel Jan!
 

ted038
Forum-lid
Berichten: 1489
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 07 mei 2007 12:12

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 06 Mei 2007


@ Ted038, had je berichtje zonet nog even gelezen. Niet dat dit jou moet afschikken, maar aangezien de Kanaaldijk een vast onderdeel van jouw woon-werk-fietsroute is, doe het alsjeblieft rustig aan bij cafe-restaurant "de Brug". Het staat even los van de witte bestelbus die mij de pas afsneed, maar ik ben niet de eerste die daar is verongelukt... 



nbewust hou ik er ook al rekening mee, ben afgelopen vrijdag maar over "zwolle-wezep-heerde" gefietst ipv gebruikelijke route langs kanaal vanaf Hattem, en pas na epe bij emst bij het kanaal uitgekomen, waar het aparte fietspad naar apeldoorn begint  
(ook omdat er nu extra veel verkeer rijdt ivm afgesloten snelwegafrit A50 bij Vaassen, werd ik op de terugweg nog even aan herinnerd toen ik op die kanaalweg flink werd gesneden door een vrachtwagen )
En van het weekend hadden we met ons 8-koppige groepje 2 ambulances nodig ivm flinke valpartij (recept was onoverzichtelijke bocht, rustige weg, maar toch "opeens" tegemoetkomende auto en grind in de bocht) op de dijk tussen Elburg en Kampen, 1tje flink wat kneuzingen en schuurplekken, de ander gebroken schouderkom van rest van aschouderblad.  Ook hier hebben de helmen weer hun dienst bewezen.

nelis
Forum-lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 06 mar 2007 10:01

nelis 07 mei 2007 12:16

Nou gisteren in de Ronde van Brabant was het ook flink raak zeg, ik weet niet wat er aan de hand was maar het was een zeer onrustige koers met veel valpartijen.
STEVENS SCF 2 ULTEGRA

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 08 mei 2007 22:01

Wij waren gisteravond gebeld, de man van een kennis van mijn moeder was overleden. Ze waren in een groep bezig met een tourtocht, plotseling moesten ze uitwijken voor een auto of iets dergelijks, weet de details niet, maar voor 1 was het dus te laat, hij werd geraakt em was op slag dood. Ik weet niet waar dit precies is gebeurd, was hier ergens in Overijssel

Als je dan hoort van voor plannen ze samen nog hadden, ze wilden hun eigen huis gaan bouwen, leefden zo lang in een schuur, het oude huis was al gesloopt, maar dan wordt dit allemaal tot een abrupt einde gebracht door dit...
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 09 mei 2007 00:36

Quoten: Origineel geplaatst door Steven250 op 08 Mei 2007

Wij waren gisteravond gebeld, de man van een kennis van mijn moeder was overleden. Ze waren in een groep bezig met een tourtocht, plotseling moesten ze uitwijken voor een auto of iets dergelijks, weet de details niet, maar voor 1 was het dus te laat, hij werd geraakt em was op slag dood. Ik weet niet waar dit precies is gebeurd, was hier ergens in OverijsselAls je dan hoort van voor plannen ze samen nog hadden, ze wilden hun eigen huis gaan bouwen, leefden zo lang in een schuur, het oude huis was al gesloopt, maar dan wordt dit allemaal tot een abrupt einde gebracht door dit...


Stond op teletekst. Ze reden in een groep, hij viel en werd overreden door een auto. Zeer triest!

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 09 mei 2007 17:45

Vond dat van dat dodelijke ongeval, in Lochem, terug op color=#c80303http://www.112ijsselstreek.nl/05062007_FB_ddongeval_lochem.htm. Wat trouwens een schandalige advertentie bovenaan de webpagina "letselschade?, optimale schaderegeling... etc". Nog even en er wordt reclame voor de Monuta stichting ofzo gemaakt. Dat treurige nieuws stond ook in de krant. Mijn ouders kwamen met het artikel, ik las het en was er helemaal stil van, daar ik maar al te goed besef dat dat mij ook had kunnen overkomen, en het scheelde maar een haar..
Met mijn hersenschudding en ander letsel schiet het niet erg op. Het blijft net zo erg, en het is al meer dan een week geleden. De klap die ik maakte blijft maar doordreunen, heb ook veel last van oorsuizen/duizeligheid. Ik had overigens liever mijn linkerarm, thans vol met blauwe plekken, gebroken dan een hersenschudding... Dat meen ik ook serieus, ik kan nu namelijk helemaal niets doen (piano, studie..), en als het er zo naar uitziet blijft dat de komende maand nog zo.
<edit> Zal jullie wel op de hoogte blijven houden.
@ted, echt vervelend voor jou, dat van je twee teammaten. Hopelijk komt dat weer snel goed met ze.

sjakie007
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 mar 2007 19:06

sjakie007 09 mei 2007 19:08

Quote: Origineel geplaatst door Steven250 op 08 Mei 2007
Wij waren gisteravond gebeld, de man van een kennis van mijn moeder was overleden. Ze waren in een groep bezig met een tourtocht, plotseling moesten ze uitwijken voor een auto of iets dergelijks, weet de details niet, maar voor 1 was het dus te laat, hij werd geraakt em was op slag dood. Ik weet niet waar dit precies is gebeurd, was hier ergens in Overijssel

Als je dan hoort van voor plannen ze samen nog hadden, ze wilden hun eigen huis gaan bouwen, leefden zo lang in een schuur, het oude huis was al gesloopt, maar dan wordt dit allemaal tot een abrupt einde gebracht door dit...


Mijn vader zat in het groepje fietsers. De auto reed de fietsers tegemoet en reed nogal hard, de auto ging de berm niet in en dwong de fietsers als het ware om de berm in te gaan, wat niet echt mogelijk was. In eerste instantie zou ik ook meegaan fietsen, maar omdat ik de avond ervoor was gaan karten en spierpijn had ben ik niet meegegaan. Maar als ik het van mijn vader hoorde hoe het gegaan was, was het erg heftig gegaan. De gene die achter het stuur van de auto zat ken ik nog van vroeger, vader van een klasgenoot van mij van de basisschool, hij reed altijd al onstuimig, maar dat het zo erg zou aflopen...

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 10 mei 2007 07:25

Quote: Origineel geplaatst door sjakie007 op 09 Mei 2007

Mijn vader zat in het groepje fietsers. De auto reed de fietsers tegemoet en reed nogal hard, de auto ging de berm niet in en dwong de fietsers als het ware om de berm in te gaan, wat niet echt mogelijk was.


Dit soort gebeurtenissen , tegenmoetkomende auto's die geen snelheid minderen en daardoor niet de berm in willen , daar houdt ik ook vaak mijn hart vast dat er niks gebeurd. Daarom wordt er bij ons op tijd " auto tegen " geroepen om de groep op een lint te laten rijden.

Sterkte toegewenst aan de familie van de man.

En ook aan onze topicopener.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Plaats reactie