Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

koersklak
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 15 jul 2004 01:03

koersklak 16 jul 2007 16:00

Zijn jonge leefttijd speelt zeker mee, is vorige maand pas 23 geworden.

Maar hieronder staat de huidige stand in het jongerenklassment. Daar staat Dekker op plaats 7. Mooi, maar geen geweldige prestatie.

1 Gerdemann Linus TMO 15u38'25"
2 Contador Alberto DSC 2'27"
3 Sioutsou Konstantsin BAR 5'35"
4 Soler Mauricio BAR 6'48"
5 Gusev Vladimir DSC 8'40"
6 Txurruka Amets EUS 12'38"
7 Dekker Thomas RAB 18'09

Talent kent trouwens geen leeftijd. Henri Cornet was amper 20 jaar oud toen hij de tour won...... in 1904. ;-)
http://koersklak.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 16 jul 2007 16:40

Ik vind dat hij zich in ieder geval heerlijk nuchter opstelt in de reacties na/voor de etappes. 'Wij' verwachten allemaal meer van hem dan hij zelf verwacht. Ik zie liever een keer één mooie etappe van hem, dan blijven aanklampen voor het klassement. Laat hem nu eerst die ervaring maar op doen. Als ik het goed begrepen heb, is die witte trui ook niet zijn doel. Laten wij als Nederlanders nu gewoon die nuchterheid houden, die de Rabo's zelf ook hebben en tonen.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 16 jul 2007 17:59

Het zou best zo kunnen zijn dat ze hem opdracht hebben gegeven om zich te laten uitzakken. Want met Rasmussen in het geel zal hij nog heel veel werk moeten verrichten. En dat kun je als ploeg belangrijker vinden dan een betere klassering. We zullen pas echt meer weten op zaterdag. Als hij daar in de tijdrit een sterk nummer opvoert, dan weten we dat hij de Tour goed verteert.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 22 jul 2007 20:52

Nou, na ruim twee weken koers kunnen we toch wel concluderen dat Dekker een lange etappekoers aankan. Zoals hij vandaag een knechtenrol kon vervullen, en terloops een aantal tourkandidaten er af kon rijden, maakte toch wel indruk. Bovendien komt ie ook nog eens met een zeer beperkte achterstand binnen. Hopelijk blijft zijn heup niet een te hardnekkig probleem.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 22 jul 2007 22:54

LVGH schreef:
Marconi schreef:Thomas Dekker is een deceptie, voor mij althans. Je mag weliswaar nog geen echt grote daden van hem verwachten maar 19 minuten achterstand? Dat belooft niet veel goeds voor de toekomst. Nee, die achterstand bewijst dat hij zelfs nog heel ver achter Boogerd ligt en dat zijn klimvermogen zich beperkt tot een enkele uitschieter. Jammer, maar wachten op een volgend talent.

Beetje vroeg om hem nu zo af te fikken..niemand behalve sommige lieden in de buitenwereld verwachtte echt een goede klassering en dat was het doel ook niet deze Tour. Er zijn maar weinig jongens van zijn leeftijd die al een goede grote ronde kunnen rijden. We zullen zien of hij zich de komende dagen nuttig kan maken voor Menchov en Rasmussen en misschien kan hij nog eens verrassen in de tijdrit. Als dat lukt en hij haalt Parijs zal hij vast wel tevreden zijn.


Het was niet mijn bedoeling om hem "af te fikken "maar ik vond het teleurstellend dat hij enkele dagen geleden zomaar op 17 minuten werd gereden. Toevallig gaf hij dit vandaag zelf ook toe na de etappe. Hij had toen kennelijk een off day. Ik verwachtte ook geen wonderen van hem maar wel een poging om de witte trui te bemachtigen. Die anderen zijn óók jonge coureurs zoals Gerdemann om er maar 1 te noemen. En kijk eens naar Contador. Chapeau hoor! Boogerd daarentegen vond ik tot nu toe fantastisch rijden voor een "oude man "! Menchov is een renner met hoge verwachtingen die hij nog nooit heeft kunnen waarmaken. Goeie meesterknecht maar geen kanshebber voor een tourzege. Rasmussen is weer boven alle verwachtingen. Al met al een mooie en spannende TdF deze keer zonder echte gedoodverfde eindwinnaar zoals de laatste jaren het geval was. Nu maar hopen en afwachten of alle coureurs clean rijden. Ik heb vraagtekens bij sommige Astana renners. Maar...zó dom zullen ze toch niet zijn?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37380
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 jul 2007 23:23

Waarom specifiek bij sommige Astana renners??
Less is bore

twente
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 jun 2005 17:04

twente 23 jul 2007 12:21

Ik denk dat Dekker een keurige tour rijd. Door de gele trui van Rasmussen moet er natuurlijk heel anders gereden worden. De trui moet verdedigd worden waardoor met name Dekker en Boogerd niet voor eigen succes mogen gaan. Wel jammer vond ik zijn "mislukte" tijdrit. Hoorde hem gister zeggen dat de pijn aan de heup met name op de tijdritfiets voorkwam door de andere houding die hij hier heeft. Hopenlijk kan dat probleem in de toekomst opgelost worden. Gisteren weer keurig alles op een hoop gereden zodat Rasmussen het zelf af kon maken. Als hij zich zo blijft ontwikkelen mogen we in de toekomst nog wel wat van hem verwachten.

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 23 jul 2007 12:25

Ja Thomas Dekker is goed bezig. Ik denk dat vele hadden gehoopt op een stunt á la Andy Sleck maar dat is denk niet reeël in de Tour De France. Hoe hij zijn werk doet en dan nog maar op 5min binnenkomt is goed. Je merkt aan hem dat hij veel ambitie heeft, omdat hij benadrukt dat hij niet wilt laten lopen en toch wel door wilt rijden voor een aardige klassering.
Anti-Spacers!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37380
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 jul 2007 12:45

Ben het helemaal met je eens Pjotr!
Less is bore

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 23 jul 2007 14:21

Daniel1975 schreef:Waarom specifiek bij sommige Astana renners??


Omdat ik het een beetje erg toevallig vind hoe "goed" die de tijdrit reden. Maar ik geef toe dat dit komt omdat je tegenwoordig geen renner meer kan vertrouwen op zijn woord. Ze zijn even betrouwbaar als een biljet van 3 euro!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

maatchen
Forum-lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 24 aug 2004 13:09

maatchen 23 jul 2007 14:29

Huh, zijn er veel valse biljetten van 3 euro in omloop dan?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37380
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 jul 2007 14:52

Maar in de bergen vielen de meesten juist weer door de mand van Astana. Slaat dus IMHO nergens op. Er zijn al meer dan genoeg mensen die allerlei zaken insinueren en verdachtmakingen in het leven roepen.
Less is bore

Plaats reactie