Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 06 mei 2007 15:33

Na een jaar wat in ontwikkeling gestagneerd lijkt te zijn geweest, zien we Thomas Dekker nu weer steeds vaker in beeld fietsen. Volgens mij een teken van hoop. Al heel snel werd er op hem het stempel van "tourwinnaar" gedrukt. Alles zat hem ook mee, en zijn ontwikkeling verliep razendsnel en zonder tegenslagen. Na een jaar wat minder, gaat het nu weer de goede kant op. Gunstig, want dat zegt ook veel over zijn mentale kracht. Wat denken jullie; kan hij ooit de "Tour" winnen?

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 06 mei 2007 15:46

De Tour, tja, lastig. Gisteren en in de afgelopen klassiekers kwam hij in elk geval weer in beeld. Zoals je al zei, hij heeft een minder jaar achter de rug. Ik denk dat het voor geen enkel talent een voordeel is als je "de nieuwe kampioen" wordt genoemd. En er zijn meer talenten aan het front natuurlijk. Ik denk wel dat 'ie bij Rabo de kans krijgt om langzaam te komen...

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 06 mei 2007 15:49

Hopen dat hij in de Tour een etappe voor zichzelf mag gaan en verder goed werk doen voor zijn kopman. Net als Boogerd dat vorig jaar in de Tour heel sterk deed samen met Rasmussen.

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 06 mei 2007 17:36

De enige reden dat "men" een talentvolle renner de stempel potentiele tourwinnaar geeft is omdat "men" zelf een virtueel rennersleventje voor de tv leidt en graag een held van eigen bloed en kleur wil aanmoedigen. Tuurlijk zou iedereen willen dat een belg of een hollander weer eens vooraan in het tourklassement meerijdt, maar om iemand vooraf al te bestempelen als mogelijke tourwinnaar zonder dat ie ook maar ooit een tour heeft gereden kan alleen maar teleurstelling opleveren. Hoe goed je ook bent, hoe groot is nou de kans dat je een tour kunt winnen, of om mijn part top tien te halen. Noem mij de laatste belg of nederlander die dat gedaan heeft; Boogerd 5e in '98.
De enige manier om het maximale uit een talentvolle renner te halen is in mijn optiek iemand het vertrouwen en de tijd te schenken. Het vuur om te willen winnen moet uit Thomas zelf komen, wat de rest moet doen, dus ook het publiek, is zich koest houden en die jongen alleen maar aanmoedigen en zo goed mogelijk faciliteren. Wat als ie in zijn leven niet de tour wint of nooit de top tien haalt, is ie dan opeens een belofte die in de dop gestorven is. Tijd en ruimte om zich te ontplooien, dat moet Rabo hem geven en dat doen ze gelukkig ook, dan komen de prestaties vanzelf een keer, en misschien ook wel niet, ook niet erg, het is maar topsport. Maar elke keer dat geroep dat we weer een belofte voor de tour hebben... wat een onzin, ga zelf eens op de fiets zitten en besef hoe onwaarschijnlijk groot talent je moet zijn om zoiets waar te maken. Je kunt een jonge renner alleen maar een complex aanpraten, terwijl je in feite je eigen dagdromen op iemand projecteert.
Erik Breukink heeft toch ook nooit de tour gewonnen, maar wat een fantastische renner was dat om naar te kijken en om mee mee te leven. En het is aan Erik zelf om te beoordelen of ie het maximale uit zijn carriere heeft gehaald, en niet aan Mart Smeets of Jan Publiek. Speculeren over Thomas Dekker heeft geen zin. Gewoon kijken, bidden, hopen en afwachten, maar vooral en bovenal genieten, ongeacht wat voor uitslag iemand rijdt. Mensen worden al veel te veel op hun prestaties beoordeeld in deze maatschappij in plaats van dat gekeken wordt naar wie ze daadwerkelijk zijn. En mijn excuses voor deze preek, dat was nou ook weer niet de bedoeling...

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 06 mei 2007 19:48

En het punten klassement, echt een top prestatie

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 mei 2007 20:05

Super gereden, hele mooie stijl ook. Proficiat!
Eén klassement werd wel door Savoldelli gewonnen: dat voor de mooiste TT fiets.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 06 mei 2007 21:14

Geweldig. Een van de meest spannende afsluitende tijdritten die ik sinds lange tijd heb gezien. Heerlijk spannend. Jammer dat ze alleen geen GPS meting mee hadden lopen om het verloop nog beter te kunnen volgen. Mooi parcours ook. Alleen echt zwaar klote gisteren, toen de uitzending 4 km voor de eindstreep ermee ophield (in verband met nieuwsuitzending).

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 06 mei 2007 21:18

Prachtig atleet die we inderdaad tijd moeten gunnen en niet verlammen met teveel en te hoge verwachtingen...we zullen wel zien, laat hem maar doen.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 06 mei 2007 21:57

Heel juist gezegd Auke, niks aan toe te voegen.
Knappe zege trouwens van Dekker, als er geen andere renners rond hem rijden kan hij een aardig stukje knallen.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 07 mei 2007 00:47

 
De kleur is al goed.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 07 mei 2007 01:07

Laten we er effe goed bij stilstaan he. Een Nederlander die een ProTour rittenkoers wint. Ouwe Dekker deed het, zelf deed hij het een keer, Boogerd misschien, maar verder kan ik me geen voorbeelden herinneren. Laten we hopen dat hij komende maanden helemaal heel blijft, dat hij goed presteert in de Ronde van Zwitserland en gewoon lekker rijdt in de Tour. Hij hoeft natuurlijk helemaal niet voor het klassement te gaan. Top 25 zou al mooi zijn, plus goed knechtwerk voor Menchov en Rasmussen. Op zijn site zegt hij trouwens voor de witte trui te willen gaan!! Ik zat al Tacxend naar de wedstrijd te kijken en heb het helemaal uitgeschreeuwd. Beetje overdreven, maar wel lekker.

Plaats reactie