Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 24 jul 2008 23:48

Trainen, trainen, trainen en in de reguliere wedstrijdjes jezelf tonen. Simpel.
Niets is wat het lijkt..

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 24 jul 2008 23:58

Ben ik de enige die dit niet helemaal vertrouwt? Ik kan er niks aan doen maar mijn gevoel zegt dat er meer aan de hand is met Dekker. Het zal toch niet zo zijn dat één van de beste renners van Nederland er ineens helemaal niets meer van kan?

Heeft hij ruzie met Rabobank en gaat de invloed van de ploeg zo ver dat hij er daarom uit is gehaald?

Zijn er intern twijfels over zijn bloedwaardes?

Is hij ziek en zit hij daardoor zo in de lappenmand?

Ik hou eigenlijk helemaal niet van dit soort speculaties zonder bewijsmateriaal. Maar iets klopt hier niet. Of laat mijn gevoel me hier nu gewoon in de steek?

jv
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 aug 2007 22:04

jv 25 jul 2008 00:05

Hopelijk komt hij ook deze tegenslag (dat is het ook als hij zelf heeft aangegeven niet naar de OS te willen) te boven .........

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 25 jul 2008 00:06

Kan iemand gewoon niet in vorm zijn??!! Voor mij niet zo moeilijk.
Misschien moet ie eens gaan stappen met Tom Boonen ;-)
Niets is wat het lijkt..

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 25 jul 2008 00:10

Natuurlijk kan hij gewoon niet in vorm zijn. Ik wil ook niet per definitie beweren dat er iets aan de hand is. Maar ik heb er een beetje een vreemd gevoel over.

Ik wil het ook niet meteen in de dopinghoek duwen hoor. Het kan van alles zijn en dus ook gewoon dat hij uit vorm is.

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 25 jul 2008 10:33

Hij rijdt momenteel in duitsland de Sachsen Tour. Daar kan hij natuurlijk ook gepakt worden als het doping zou zijn, lijkt me dus niet waarschijnlijk
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

hermanvanvoorschoten
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 25 jun 2007 21:46

hermanvanvoorschoten 25 jul 2008 11:42

Het lijkt me niet erg waarschijnlijk, maar toch ben ik het met Bottecchia
eens. Volgens mij speelt er meer dan de vorm. Wat dat is, dat zal de tijd leren.
Het is altijd feest op de Laen

torro
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 21 apr 2008 10:54

torro 25 jul 2008 12:02

In het interview voor het NK vond ik hem er niet gezond uit zien, de manier waarop hij keek enzo.

fietsenverveeltnooit
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 06 apr 2008 12:40

fietsenverveeltnooit 25 jul 2008 20:43

Prachtige column in het AD vanochtend van Léon de Kort waarin ragfijn de positie van één van de grootste Nederlandse fietstalenten uiteen gezet wordt.

Erik Dekker, een wolf in schaapskleren bij de Rabobank-ploeg?

Geen Tour, geen Olympische Spelen. En wanneer reed Thomas Dekker ook alweer zijn laatste opmerkelijke uitslag? Het lijkt een eeuwigheid geleden. Natuurlijk hoeven er geen topprestaties te worden verwacht in de Sachsen Tour, een Duitse etappekoers die momenteel wordt verreden en waar hij aan zijn olympische vorm zou schaven. Goh, hij had er zin in, zou in Peking in elk geval proberen te redden wat er dit seizoen nog te redden viel. Niet dus.

De mentale accu is leeg en dat zal voorlopig zo wel blijven. Rabobank, zijn werkgever, laat Dekker voorlopig dolen. Communiceren via advocaten? Dan maar praten via een omweg. Trouwens, zo oordelen ze bij de bank, niet Rabo heeft een probleem met hem, nee, het is andersom. Wordt beweerd. Er is een contract tot eind 2009, dat respecteert de bank. Verder geen nieuws. Zo luidt al wekenlang het officiële commentaar dat manager Harold Knebel verstrekt, terwijl het er steeds meer op lijkt dat het dienstverband tussen de bankier en een van ’slands beste coureurs per 1 augustus tot het verleden behoort.

Transparant kun je zo’n steeds terugkerende reactie dan ook moeilijk noemen. Zakelijke duidelijkheid, dat stond de bank voor aan het begin van het jaar, toen met tromgeroffel de nieuwe structuur werd gepresenteerd. Maar de laatste tijd sijpelen er te vaak geruchten door die doen vermoeden dat het begrip zakelijk door sommigen heel anders wordt geïnterpreteerd. Er is een afrekening gaande.

Dat het tussen de twee Dekkers binnen Rabobank niet meer botert, is sinds de Amstel Gold Race een publiek geheim. Ploegleider Erik mist het grote podium dat hij als renner dikwijls kon beklimmen en waarop hij publicitair ook van wanten wist. Met de snelle opkomst van zijn jonge achternaamgenoot veranderden de schijnwerpers echter van richting.

Terend op zijn successen als renner werkte Erik Dekker zich het voorbije jaar rap op in de hiërarchie van het kader. Wie hem op zijn (aantoonbaar gemaakte) fouten of aparte gedrag wees, kreeg nul op het rekest of werd daarna volkomen genegeerd. Dekker werd een baasje, in de meest letterlijke zin van het woord.

De jongere Dekker ondervindt het de laatste weken aan den lijve. Zo arriveerde hij deze week in het hotel waar de ploeg sliep voor de Sachsen Tour. Hij zag direct dat de onlangs gemonteerde nieuwe onderdelen op zijn fiets waren vervangen door oude spullen. Het nieuwe materiaal was bestemd voor de fiets van Robert Gesink, had de mecanicien te horen gekregen van Erik Dekker.

Diezelfde Dekker stuurde een paar dagen voordien nog een sms’je naar Thomas, om hem een hart onder de riem te steken in zijn benarde situatie. Hoe noemen we zo iemand ook alweer, een wolf in schaapskleren?

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 25 jul 2008 21:15

Bottecchia schreef:Natuurlijk kan hij gewoon niet in vorm zijn. Ik wil ook niet per definitie beweren dat er iets aan de hand is. Maar ik heb er een beetje een vreemd gevoel over.

Ik wil het ook niet meteen in de dopinghoek duwen hoor. Het kan van alles zijn en dus ook gewoon dat hij uit vorm is.


Het is inderdaad wel opmerkelijk dat TD niet meer presteert nu hij niet meer bij cecchini mag trainen van zijn ploeg. Al is het ook niet makkelijk om te presteren als je niet goed in je vel zit (situatie bij Rabo). De tijd zal ons leren wat hier precies aan de hand is.....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

vivo
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 25 jul 2007 01:21

vivo 25 jul 2008 23:28

paulusR3 schreef:Het is inderdaad wel opmerkelijk dat TD niet meer presteert nu hij niet meer bij cecchini mag trainen van zijn ploeg.

Dat ben ik niet met je eens, de breuk met Cecchini was begin vorig jaar. Naast een super Tour vorig jaar en een goede Ronde van Lombardije heeft hij dit jaar nog de vijfde plaats behaald in zowel AGR als Waalse Pijl en zesde in LBL, en tevens een aantal mooie ereplaatsen in kleine Spaanse rondes met o.a. Contador(die daar een doel van maakte) en "spaanse brommers" als tegenstander.

N.B. het viel me op dat Dekker uit de reclames van de Rabobank (die van die kleine jongen die droomt van grote overwinningen) is geknipt. Originele reclame met Dekker is hier te vinden: http://www.tdmagazine.nl/index.php?menu_id=54

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 26 jul 2008 00:31

Bottecchia schreef:Ben ik de enige die dit niet helemaal vertrouwt? Ik kan er niks aan doen maar mijn gevoel zegt dat er meer aan de hand is met Dekker. Het zal toch niet zo zijn dat één van de beste renners van Nederland er ineens helemaal niets meer van kan?

Heeft hij ruzie met Rabobank en gaat de invloed van de ploeg zo ver dat hij er daarom uit is gehaald?

Zijn er intern twijfels over zijn bloedwaardes?

Is hij ziek en zit hij daardoor zo in de lappenmand?

Ik hou eigenlijk helemaal niet van dit soort speculaties zonder bewijsmateriaal. Maar iets klopt hier niet. Of laat mijn gevoel me hier nu gewoon in de steek?



Ik durfde het niet te schrijven , maar ik ben het helemaal met schrijver eens. Toen hij bij die Italiaanse trainer zat, ging alles goed. Nu rijdt hij enige tijd bij RABO waar nu uiteraard heel streng gecontroleerd wordt en bingo... Thomas komt niet meer vooruit. Wordt hier iets verzwegen? Erik Dekker wil er ook zijn mond niet over open doen. Time will tell !
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Plaats reactie