Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

marijn1982
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 20 mei 2007 13:21

marijn1982 21 mei 2007 23:45

Nee denk niet dat hij de tour wint. Lars Boom, dat is een talent die we in de gaten moeten gaan houden de komende jaren. Dekker ook, maar niet voor de Tour, denk ik.
Maar wie weer wat hij dit jaar klaarspeelt in de Tour.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 21 jun 2007 23:16

Even naar boven met dit topic. Thomas heeft weer van zich doen spreken.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 22 jun 2007 00:35

Ja, lekker zeg. Minder dan 4 km voor de eindstreep moeten de Belgen eruit voor het nieuws. Ik dacht nog bij mezelf: Stel je voor dat Dekker nog iets gaat doen, dan word ik helemaal gek. En verrek, het gebeurt ook nog. Ik hoop dat Studio sport iets meer van de finale laat zien. ---Ik baal al jaren van het ontbreken van een fatsoenlijk sportjournaal op de Belgische tv. Heb je een koers gemist die de Belgen uitzonden, moet je het doen met 13 seconden samenvatting tijdens een nieuwsuitzending.--- Maar goed, Dekker dus. In vorm voor de TOUR. Ben heel erg met wat voor doelen hij naar de TOUR gaat. Proloog en tijdritten uiteraard, enkele etappes voor de winst, stiekem proberen een klassement te rijden? We zullen zien. Als ik de laatste berichten mag geloven, dan ziet het ernaar uit dat er nog een handvol top 20 kandidaten voor de TOUR gaan wegvallen... 'Goed nieuws'.

sambrocco
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jun 2007 13:59

sambrocco 22 jun 2007 11:28

ponsteen schreef:Ja, lekker zeg. Minder dan 4 km voor de eindstreep moeten de Belgen eruit voor het nieuws. Ik dacht nog bij mezelf: Stel je voor dat Dekker nog iets gaat doen, dan word ik helemaal gek. En verrek, het gebeurt ook nog. Ik hoop dat Studio sport iets meer van de finale laat zien. ---Ik baal al jaren van het ontbreken van een fatsoenlijk sportjournaal op de Belgische tv. Heb je een koers gemist die de Belgen uitzonden, moet je het doen met 13 seconden samenvatting tijdens een nieuwsuitzending.--- Maar goed, Dekker dus. In vorm voor de TOUR. Ben heel erg met wat voor doelen hij naar de TOUR gaat. Proloog en tijdritten uiteraard, enkele etappes voor de winst, stiekem proberen een klassement te rijden? We zullen zien. Als ik de laatste berichten mag geloven, dan ziet het ernaar uit dat er nog een handvol top 20 kandidaten voor de TOUR gaan wegvallen... 'Goed nieuws'.



cycling.tv, daar heb ik nog mooi de laatste kilometers gezien............

gerbenke
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 25 apr 2007 21:15

gerbenke 22 jun 2007 13:34

Is inmiddels ook op zijn site te zien!

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 09 jul 2007 15:00

Goede proloog gereden. Maar wat voor de rest van de tour? Ik ben vooral benieuwd wat hij in de bergen kan. Het zou al mooi zijn als hij een etappe echt met de besten mee kan. De tijdritten lijken wel goed te zitten.

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 09 jul 2007 16:02

bikeboss schreef:Een streling voor het oog, die stijl van de ranke Thomas Dekker. Van zulk klim- en tijdrijderstalent kan België enkel dromen. Als Nederland zijn kop niet zot maakt en zijn omgeving hem met beide voeten op de grond houdt zie ik hem ver komen. Om hem nu al te bestempelen als toekomstig Tourwinnaar is het nog wat vroeg; een rittenwedstrijd over één of over drie weken maakt een wereld van verschil. Maar Thomas heeft zijn jeugd mee. Wie weet zijn we eind juli al wat wijzer? En zelfs indien hij te licht zou uitvallen voor de Tour: kortere rittenkoersen, klimklassiekers en WK's op selectieve omlopen kan hij alleszins aan.


Haaaa, de goeie ouwe Holland-België rivaliteit steekt weer eens de kop op?
Het was te denken, er staat een nederlander op die goed rijdt, en onmiddelijk weer beginnen zeuren dat de belgen zo iemand niet hebben...:)
En als Boonen er straks niet in slaat om te winnen in Gent, dan kan de lol weer niet op voor de antibelgen.
Dekker is een dijk van een renner, en misschien is er niet direct een vergelijkbare belg, maar dat is dan ook ht enige dat wij momenteell niet hebben. Wie is de laatste nederlandse Nuyens, Boonen, Gilbert, Hoste, Museeuw, Van Petegem?
Buiten die andere Dekker zijn er niet zo veel veelwinnaars geweest he? Met alle respect voor Boogieboy! KLassebak tot en met, absoluut.

marijn1982
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 20 mei 2007 13:21

marijn1982 13 jul 2007 23:28

Morgen de echte eerste test voor de klimmers. Wat kunnen we verwachten van Neerlands hoop?

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 16 jul 2007 12:20

19 minuten. Tot zover de aspiraties voor de witte trui. Nou ja, geeft niet. Er ligt veel knechtwerk voor hem te wachten komende week. En zaterdag mag hij vlammen op zijn terrein, de tijdrit.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 16 jul 2007 15:13

Thomas Dekker is een deceptie, voor mij althans. Je mag weliswaar nog geen echt grote daden van hem verwachten maar 19 minuten achterstand? Dat belooft niet veel goeds voor de toekomst. Nee, die achterstand bewijst dat hij zelfs nog heel ver achter Boogerd ligt en dat zijn klimvermogen zich beperkt tot een enkele uitschieter. Jammer, maar wachten op een volgend talent.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 16 jul 2007 15:27

Marconi schreef:Thomas Dekker is een deceptie, voor mij althans. Je mag weliswaar nog geen echt grote daden van hem verwachten maar 19 minuten achterstand? Dat belooft niet veel goeds voor de toekomst. Nee, die achterstand bewijst dat hij zelfs nog heel ver achter Boogerd ligt en dat zijn klimvermogen zich beperkt tot een enkele uitschieter. Jammer, maar wachten op een volgend talent.

Beetje vroeg om hem nu zo af te fikken..niemand behalve sommige lieden in de buitenwereld verwachtte echt een goede klassering en dat was het doel ook niet deze Tour. Er zijn maar weinig jongens van zijn leeftijd die al een goede grote ronde kunnen rijden. We zullen zien of hij zich de komende dagen nuttig kan maken voor Menchov en Rasmussen en misschien kan hij nog eens verrassen in de tijdrit. Als dat lukt en hij haalt Parijs zal hij vast wel tevreden zijn.

loki
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 apr 2007 00:32

loki 16 jul 2007 15:51

Ja eerste tour, hij hoeft niks te bewijzen. Zou wel leuk zijn als hij nog kan meerijden voor de witte trui maar ik denk dat de bolletjestrui en een goed klassement met Menchov belangrijker is. Is al werk genoeg :)

Trouwens, Dekker en de zus van Basso

Afbeelding

Plaats reactie