Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

campaioen
Forum-lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 18 mar 2007 00:37

campaioen 07 mei 2007 01:22

Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 06 Mei 2007


Laten we er effe goed bij stilstaan he. Een Nederlander die een ProTour rittenkoers wint. Ouwe Dekker deed het, zelf deed hij het een keer, Boogerd misschien, maar verder kan ik me geen voorbeelden herinneren. Laten we hopen dat hij komende maanden helemaal heel blijft, dat hij goed presteert in de Ronde van Zwitserland en gewoon lekker rijdt in de Tour. Hij hoeft natuurlijk helemaal niet voor het klassement te gaan. Top 25 zou al mooi zijn, plus goed knechtwerk voor Menchov en Rasmussen. Op zijn site zegt hij trouwens voor de witte trui te willen gaan!! Ik zat al Tacxend naar de wedstrijd te kijken en heb het helemaal uitgeschreeuwd. Beetje overdreven, maar wel lekker.

Joop Zoetemelk en Gerard Veldscholten hebben anders ook wel rittenkoersen gewonnen!! zie o.a. de fietssite
no pain no gain

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 07 mei 2007 01:27

Ja, natuurlijk. In de gouden tijden van het Nederlandse wielrennen. Ik volg het wielrennen vanaf halverwege de jaren negentig... Er zullen er wel meer zijn.. Thomas staat in ieder geval in een select gezelschap.

bikeboss
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 08 okt 2006 16:21

bikeboss 07 mei 2007 13:30

Een streling voor het oog, die stijl van de ranke Thomas Dekker. Van zulk klim- en tijdrijderstalent kan België enkel dromen. Als Nederland zijn kop niet zot maakt en zijn omgeving hem met beide voeten op de grond houdt zie ik hem ver komen. Om hem nu al te bestempelen als toekomstig Tourwinnaar is het nog wat vroeg; een rittenwedstrijd over één of over drie weken maakt een wereld van verschil. Maar Thomas heeft zijn jeugd mee. Wie weet zijn we eind juli al wat wijzer? En zelfs indien hij te licht zou uitvallen voor de Tour: kortere rittenkoersen, klimklassiekers en WK's op selectieve omlopen kan hij alleszins aan.

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 07 mei 2007 15:51

@ Ponsteen
 
Michael Boogerd: Parijs Nice, Catalaanse week 2x..... Valt dus nogal mee!

dario
Forum-lid
Berichten: 3822
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 07 mei 2007 16:02

Ook over Frank VdB werd de vraag of hij een potentieel Tourwinnaar-in-spe was ooit hardop gesteld... (dit maar om aan te tonen dat dat soort speculaties redelijk onzinnig is)
Ook al vind ik de "ouwe" Dekker veel sympathieker, dat Thomas talent heeft mag duidelijk zijn! Alleen rijden de echte grote jongens Romandie natuurlijk als opbouwtraining en zijn ze in dit seizoen nog ver van hun topniveau - waar ze wel tegenaan zitten in de Ronde van Zwitserland resp. Dauphiné: benieuwd dus hoe de verhoudingen daar zullen liggen!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 07 mei 2007 18:46

Als je zo veel motivatie hebt om te trainen als Thomas dat heeft, zoveel kapsones hebt door veel interviews te vertellen dat je de tour wel zal kunnen winnen over een paar jaar, en op deze leeftijd in de korte ritten koersen al zoveel laat zien, dan dien ik slechts respectvol te concluderen dat hij nog wel een gelijk kan hebben, en met een paar jaar de tour winnen.

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 07 mei 2007 18:48

Het ziet er zeker hoopvol uit.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 07 mei 2007 23:18

Thomas Dekker is gewoon een klasbak! Een jonge gozer die vorig jaar een minder jaar heeft gehad, maar nu weer sterker aan het terugkomen is. Dit heeft hij laten zien in de AGR en LBL. Verder is de ronde van Romandie winnen uiteraard ook niet misselijk. 
Over de zelfverzekerdheid/arrogantie van Thomas : Boonen is ook een zelfverzekerd mannetje die altijd wel wat te vertellen heeft. Ik weet het; Boonen heeft al een stuk meer gewonnen, maar het lijkt erop dat de huidige generatie jonge gasten wat meer zelfbewust is en daar ook voor durft uit te komen.
Ik denk zeker dat Dekker de motivatie/instelling heeft om te slagen (hij is daarvoor naar Italie gegaan), en ook de fysieke capaciteiten heeft om een bovengemiddeld renner te worden (eigenlijk is hij dat al). Vergeet niet: hij is natuurlijk pas 22 jaar!
Of hij een topper als Armstrong gaat worden of een goede subtopper a la Leipheimer zal de tijd leren...Erg afhankelijk van veeeeel factoren (zoals bijvoorbeeld begeleiding, ziekten, valpartijen, training/overtraining, seizoens opbouw, evt overgang naar andere ploegen...etc).
Laten we in de tussentijd maar gewoon lekker genieten van wat Dekker te bieden heeft en hopen op meer in de toekomst! laat hem gewoon lekker zonder druk presteren en onbevangen erin kletsen!!
 
Gang is alles!!

tyrion
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 aug 2006 00:01

tyrion 08 mei 2007 00:17

ja dat laatste zou wel leuk zijn, onbevangen en erin kletsen, maar er zullen wel meer jaren komen waarin Thomas minder zal presteren. Hij is nog maar 22. Ik verwacht hem pas over een jaar of vijf aan de top. (of de grote Puerto schoonmaak moet hoge bomen om laten waaien), dan zou hij iets eerder boven kunnen drijven. Maar er is geen haast bij. Breukink kwam indertijd ook vroeg, maar presteerde (vooral dankzij de opkomst van epo) niks meer in de jaren dat hij lichamelijk op zijn sterkst zou moeten zijn. Met andere woorden: je weet nooit welke beren je nog op de weg tegenkomt.
voetballen is een spel, wielrennen een sport

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 08 mei 2007 12:47

ik wil toch even de knuppel in het hoenderhok gooien. Basso bekent. Ullrich gepakt. Armstrong verdacht. En dan is Dekker automatisch van de goeie?
Neen ik ben niet paranoia, en wil niet zwartgallig zijn. Maar Dekker werkt wel zeer graag samen met checchini, en als je in google
checchini+doping
ingeeft, dan heb je héél veel hits. En nu zullen er hier wel enkele grootmoedig de verdediging van Dekker op zich nemen. Maar Dekker weet goed genoeg dat hij veel aan Checchini te danken heeft, en zou hij Romandie gewonnen hebben zonder die dokter? Hij wil er alvast geen afstand van doen. Als Breukink in zijn tijd de boot gemist heeft, Dekker alvast niet! En diegenen die grootmoedig de verdediging van Basso opnamen, en van Ullrich (ik ook dacht ik), allemaal hebben ze moeten terugkrabbelen!
Als het adagium luidt: ''je kan niet winnen in een PT rittenwedstrijd zonder doping'', dan zit Dekker er ook aan.
Bovendien zie ik hier vergelijkingen met VDB en Armstrong (zou hij even goed worden als...), maar je wil toch niet dat Dekker wordt als die mannen?
nog wat leesvoer:
http://www.volkskrant.nl/sport/article3 ... in_de_Tour
http://wielrennen.blogse.nl/log/thomas- ... chini.html
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 08 mei 2007 13:04

Tja, inderdaad, misschien zijn we ondanks alle problemen van de laatste jaren wel naief. Maar als we nou al bij voorbaat alle topprestaties verdacht gaan vinden, dan kun je beter stoppen met het volgen van de sport.

Plaats reactie