Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 02 okt 2009 17:31

teutoon schreef:
C a s r a n schreef:
EM schreef:Hele dikke +1. Als iemand iets fouts heeft gedaan en vervolgens zijn straf heeft uitgezeten dan is het wat mij betreft daarmee afgedaan.


... behalve als je het niet eens bent met van die onbenullige bestraffingsperiodes van ocharme 2 jaar. Ik betreur nu al het feit dat iemand die de essentie van de faire sport zo misprijst als een dopingzondaar à la Dekker binnen amper 2 jaar alweer ongestoord kan rondfietsen!! Zo wordt de sport nooit ontdaan van dit soort schurken.


Foute redenatie. Renners pakken geen doping omdat de straffen laag zijn. Ze pakken omdat ze denken dat ze niet betrapt zullen worden. Dat daar een straf van 1,2,3,4 jaar tegenover staat doet er dan niet toe. Wil je 10 jaar anoniem rondrijden of wil je de grenzen opzoeken en risico's nemen? Het is topsport geen recreantensport.



Ik vermoed dat je "redenering" bedoelt met "redenatie"? Ik heb wat dat betreft weinig te leren van iemand die in mijn post iets leest wat er niet staat: heb ik ergens geschreven dat ik de illusie koester dat het dopinggebruik zal dalen met langere straffen? Nee hoor! Maar ik bén wel pro langere schorsingsperiodes, niet voor het afschrikkend effect (de dopingzondaars laten er blijkbaar niet door afschrikken), wel om ze nog langer uit de sport te houden.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

eelcoz

eelcoz 02 okt 2009 17:36

Sorry hoor, maar als we dan toch sneu gaan doen: Zowel "redenering" als "redenatie" is correct Nederlands.

luctoretemergo
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 aug 2008 18:12

luctoretemergo 02 okt 2009 18:00

Blijkbaar zijn er genoeg mensen die er nog eens even lekker voor gaan zitten als Basso of Vino een demarrage plaatst. En als straks Dekker, Sella, Rasmussen en Ricco weer rondrijden zonder bedenkingen naar hun prestaties kijken. Ik krijg in ieder geval eerder een aandrang tot zappen omdat ik het jammer vind voor de sport. Mag ik alsjeblieft die mening hebben en met jullie delen, zonder als zielig hoopje moralist te worden afgeschilderd?

Bedenk wel: wij hier op het forum houden allemaal van de wielersport, maar er zijn veel mensen die er een minder sterke band mee hebben. Ik vrees gewoon dat dit soort gevalletjes kan leiden tot een daling van de (commerciele) waarde van de sport.

P.S. Zou Thomas dit topic ook met rode kaken volgen? Laten we het in ieder geval wel vrolijk houden hier, want dat is die klojo het niet waard.

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 02 okt 2009 18:13

LuctorEtEmergo schreef: P.S. Zou Thomas dit topic ook met rode kaken volgen? Laten we het in ieder geval wel vrolijk houden hier, want dat is die klojo het niet waard.


Thomas staat bij de lommerd z'n mooie horloge in te ruilen, net zoals hij vanmorgen z'n Ferrari verkocht heeft - hij moet immers wat om aan geld te komen...
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 02 okt 2009 18:36

Berto schreef:Morgen is Thomas Dekker te zien bij studio sport, dit zei Mart Smeets vanavond in de wereld draait door. Smeets vertelde dat hij Thomas in een interview o.a. gaat vragen waarom hij in eerste instantie heeft alles heeft ontkend. Zondag zal er misschien een vervolg uitgezonden worden.

Overigens was Mart niet heel boos op Thomas. Hij zegt dat Thomas het pad heeft gevolgd dat velen in het harde wereldje voor hem gebaand hebben. Hij vindt wel dat Thomas dom bezig is omdat hij iedereen heeft voorgelogen.


Tja, zo kun je alle kanten op Smeets. Spijt komt altijd na de zonde en Thomas heeft STRUCTUREEL gebruikt. Het was zoals Casran al zei geen incident.
vivo schreef:Forza Thomas!
Ik hoop je snel weer in het peloton te zien!
Schijt aan al die haters/hypocrieten.


Je voorgaande post (ik zal die even opdissen) blinkte ook al niet uit door pienterheid. Wellicht dat er een doping is die een IQ op kan vijzelen?

Niks te maken met haters of hypocrieten. Dat maak JIJ ervan om zo er vanaf te komen en geen verdere motivatie te hoeven geven.
Men mag, indien nodig, best wel zijn eigen ongelijk toegeven hoor.

Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

six13freak
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 aug 2006 13:45

six13freak 02 okt 2009 18:44

nou, nou, beetje respect voor elkaar kan volgens mij ook geen kwaad.
Hoe intelligent moet je eigenlijk zijn om hier te mogen posten?

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 02 okt 2009 18:48

fiedoo schreef:jongens ( en meisjes) houdt het proper aub en wordt niet te persoonlijk.:)
Dat is voor niks nodig .


Je KUNT alleen maar een discussie voeren door in te gaan op reacties. Tja, is dat dan persoonlijk? Wellicht, maar je kunt niet alles algemeen houden aangezien het dan zo'n kleffe/natte boel wordt waarbij iedereen woorden wikt en weegt.

Wat is er mis met een felle discussie over dit onderwerp. We haten elkaar toch niet vanwege een verschillende mening? Niet mee eens zijn is wat anders.
Ik heb soms laaiende discussies met een collega waarbij we echt ver gaan. De volgende dag lopen we daar niet over te zeiken en gaan gewoon weer door.

Laten we de discussie lekker open en eerlijk houden zonder al TE moeilijk gaan doen. Niet zoveel piepen en janken dus :D

Wellicht moeten we eens een Forum Meeting over Doping organiseren? Kijken of we wat interessante sprekers kunnen uitnodigen.......

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 02 okt 2009 18:56

Welja.
Waarom wordt er geen Doping Forum rit gehouden?
We vragen dhr. Kohl om het een en ander mee te nemen.
Dan kan iedereen een keer proberen wat doping doet.

Ervaring is de beste leermeester.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 02 okt 2009 19:09

campa=super schreef:Welja.
Waarom wordt er geen Doping Forum rit gehouden?
We vragen dhr. Kohl om het een en ander mee te nemen.
Dan kan iedereen een keer proberen wat doping doet.

Ervaring is de beste leermeester.


Tsssss......dit soort reacties. Het was serieus anders had er wel een :D bij gestaan.
Begrijp je het punt? Zo niet, dan ook niet reageren a.u.b. aangezien het NIETS toevoegt.
Wat ik bedoelde te zeggen, hoop dat het nu wel doorkomt, is dat dit soort discussies onmogelijk zijn in een Forum. Bij een face-to-face meeting kristaliseert het allemaal veel sneller uit en worden misverstanden veel snelle opgelost.
Ik zal wel weer bot zijn. So be it.

Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

quarante
Forum-lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 okt 2008 20:16

quarante 02 okt 2009 19:47

Echt niet normaal hoe snel de Thomas Dekker en Dopingtopic 2.0 draadjes lopen, zeker 3 of 4 pagina's per dag erbij!!
Dit houdt dus in dat we stiekem allemaal smullen van dit onderwerp. Blijkbaar vinden zelfs de extreme anti-dopingforummers het onderwerp toch interessant genoeg om er een mening over te geven.. Ik heb hier en daar reacties gelezen waar men zegt te walgen van 'comeback renners' die weer goed presteren na hun schorsingsperiode. Hmmm, ondanks dat je ervan walgt blijf je het toch volgen en kom je op dit forum? Wel een beetje hypocriet is het niet?

Dus je walgt van een Ivanov die de Amstel Gold Race wint (plus nog een Touretappe) en daar 'onze' Karsten Kroon en Robert Gesink op 2 en 3 zet, puur omdat Ivanov ooit betrapt is? Ondanks dat duidelijk is dat hij de beste was op dat moment (de winnaar is nou eenmaal de winnaar) walg je wel van hem (omdat je 100% zeker weet dat hij ooit betrapt is) maar je walgt niet van een Valverde die gelinkt wordt aan een bloedzak met het opschrift 'Valvpiti' of een Frank Schleck die duizenden euro's overmaakt aan een 'foute' dokter voor 'trainingsadvies'?
Dus zolang de belastingdienst niet optreedt tegen je buurman waarvan je (met gezond verstand en een kritische blik) weet dat hij op grote schaal fraudeert noem je hem geen fraudeur? Je zegt elke ochtend keurig 'goeiemorgen' terwijl je eigenlijk weet dat die BMW van hem nooit met zijn inkomen betaald kan zijn. Omdat geen enkele officiële instantie hem veroordeeld blijft hij in jouw ogen een keurige meneer? ...Maar zodra de fiscus hem heeft verolgd walg je van hem, ondanks dat die veroordeling slechts een onnodige bevestiging is van wat je al weet? Die man is toch nooit veranderd en altijd diezelfde aardige buurman geweest? Die BMW stond toch altijd al op de oprit?

vivo
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 25 jul 2007 01:21

vivo 02 okt 2009 20:27

C a s r a n schreef:
vivo schreef:... Ik bewonder zijn doorzettingsvermogen en doortastendheid om tot de top te komen van zijn sport. ...
En waar heb jij dat doorzettingsvermogen en die doortastendheid dan wel gezien? Ik heb behoorlijk weinig doorzettingsvermogen gezien bij Thomas Dekker. In interviews geeft hij toe dat hij ttv. zijn "eenmalig dopinggebruik" in een moeilijke periode zat; als oplossing heeft hij dus naar doping gegrepen. Is dat niet juist het tegengestelde van doorzettingsvermogen?
En bovenal bewonder ik zijn bravoure! Ook Thomas is (ook met doping haha) een mens gebleven die moeilijke periodes heeft gekent en zeker gaat kennen in de toekomst. Dopinggebruik duidt niet op luiheid zoals jij stelt maar op doortastendheid. Om Thomas een gebrek aan doorzettingsvermogen te verwijten doe je hem echt tekort gezien zijn resultaten die hij tot nu toe al heeft behaald. Ok toegegeven hij moet nog leren midden in het peloton durven te rijden.
superrose schreef:Van de zomer zat ik te genieten van de Tour en ik vertelde het aan een vriend van me en het enige wat hij zei was "oh een stel drugsgebruikers op de fiets, wat is daar nou mooi aan." Ik blijf kijken, alleen dat was wel triest, dat er zo naar fietsen word gekeken.
Je moet je vriend even onder zijn neus wrijven dat Fuentes 200 sporters als klant had, vast en zeker ook in de favoriete sport van je vriend.
JanVr schreef:Dekker kan dit niet zomaar in een opwelling hebben gedaan. Dynepo haal je niet even bij de groenteboer om de hoek (althans niet bij de mijne). Daar moeten voorbereiding en het leggen van contacten etc. aan vooraf zijn gegaan. Dus alle tijd om rustig na te denken en de consequenties te overzien. Waarschijnlijk niet alleen voor hem, maar ook voor de mensen direct om hem heen.
Mee eens. Jamer dat hij niet heeft voorzien dat zijn plasje uit 2007 in de toekomst met verbeterde opsporingsmethoden zou worden gecontroleerd.
JanVr schreef:Naar mijn mening ondermijnt dopinggebruik de wielersport en dat gaat mij aan mijn hart. Als een renner een topprestatie levert wordt-ie met een schuin oog bekeken. In vrijwel alle radio- en tv programma's wordt de wielersport geassocieerd met doping. Geen renner kan een interview afgeven of er wordt over dopinggebruik gesproken.
Jammer dat de wielrenners zichzelf zo op de pijnbank laten leggen, wanneer maken ze nou eindelijk eens werk van een eensgezinde belangenorganisatie voor renners.
Padelzijn schreef:Overigens denk ik dat de smaak van roem of de zucht naar geld bij topsporters dermate groot is dat ze aardig richting death wish gaan als het erop aankomt. Die drive is wellicht de reden dat ze al zover gekomen zijn en dus is het laatste stapje, het dopinggebruik, een natuurlijk gevolg van hun streven naar roem en geld.
Ja niet iedereen wil in een klooster leven en oud wegverpieteren in een verzorgingstehuis.
Die vermaledijde zucht naar geld en roem! Oh onze Vader in de hemel vergeef ons onze zonden in het uur van het kwade...
ZorroI schreef:
vivo schreef:Forza Thomas!
Ik hoop je snel weer in het peloton te zien!
Schijt aan al die haters/hypocrieten.


Je voorgaande post (ik zal die even opdissen) blinkte ook al niet uit door pienterheid. Wellicht dat er een doping is die een IQ op kan vijzelen?

Niks te maken met haters of hypocrieten. Dat maak JIJ ervan om zo er vanaf te komen en geen verdere motivatie te hoeven geven.
Men mag, indien nodig, best wel zijn eigen ongelijk toegeven hoor.
Antwoord op je eerste vraag is jazeker, verder zegt die opmerking meer over jou dan over mij.
Verder heb ik na bovenstaande bericht toch in opvolgende berichten duidelijk mijn motivatie gegeven, het zij je vergeven. :)
En natuurlijk mag men wel zijn eigen ongelijk toegeven.

Pierre92 (2-10-2009 12:49) Mee eens!

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 02 okt 2009 20:45

vivo schreef:Dopinggebruik duidt niet op luiheid zoals jij stelt maar op doortastendheid.
Toch eentje om in te kaderen. Na iedere wedstrijd die ik net niet win door gebrek aan training toch ook even hardop in de kleedkamer onder de douche herhalen! ;)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie