Thomas Dekker

Over de wielersport en zijn beoefenaars.
dogestyle
Forum-lid

Gebruikersavatar dogestyle 02 okt 2009 16:07

Potverdomme, ik was het vergeten maar.... die naam heb ik destijds daar op het asfalt gezet op de Galibier.... lachen dus om em hier nu weer terug te zien (het was een joekel)!

Moet zeggen dat ik me toch niet echt bedrogen voel ofzo, ook in die tijd wist ik wel dat wielrenners de ene dag een held kunnen zijn en de volgende dag betrapt kunnen worden... ben benieuwd wat Thomas er zelf over te zeggen heeft vanmiddag.

Groet

fiedoo
Forum-lid

fiedoo 02 okt 2009 16:07

jongens ( en meisjes) houdt het proper aub en wordt niet te persoonlijk.:)
Dat is voor niks nodig .
Hard fietsen? Te voet ben ik even snel,
een goede verstaander begrijpt me wel! ;-)

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 02 okt 2009 17:00

Marc Sergeant, zijn voormalige Directeur Sportif bij Silence-Lotto, doet er iig niet moeilijk over.

Over 2 jaar kan Dekker gewoon weer ergens binnen het peloton aan de bak.
Toch wel grappig hoe sommige renners er wel mee wegkomen zoals Basso en Millar,
terwijl andere renners maar niet van een pak-stigma afkomen (bijv VDB).

Erger vind ik de reactie van Knebel. Hij beweert van niks niets te weten. De variabele, verdachte bloedwaarden van TD, is nu opeens niet meer de reden van het ontslag geweest bij Rabo.
Harold Knebel schreef:Harold Knebel heeft gisteren namens de ploegleiding van het Rabobank een reactie gegeven op de positieve uitkomst van de dopingtest van Thomas Dekker. Knebel liet weten zeer teleurgesteld te zijn dat Dekker met het middel in de weer is gegaan.

Knebel benadrukte dat dopinggebruik niet de aanleiding was voor de breuk tussen Dekker en Rabobank. "De reden was dat we beiden geen vertrouwen meer in elkaar hadden. We beschikten op dat moment niet over de informatie die anderhalf jaar later pas naar buiten is gekomen," zei Knebel.

Knebel sprak daarnaast over het ‘pro-actieve anti-dopingbeleid’ van zijn ploeg. "Naast de externe testen worden er ook zo'n twaalf tot veertien interne testen buiten competitie bij de renners gedaan. We hechten waarde aan onze slogan dat wij alleen pure strijdlust tonen. We hebben de renners doordrongen van het feit dat na dopinggebruik direct ontslag volgt en zitten er bovenop om ze duidelijk te maken dat het gebruik van doping niet de weg voor een goede carrière is."
Nee, Harold gewoon je eigen waarheid creëeren en je eigen luchtkasteeltje bouwen. Wat dat betreft heb ik meer respect voor Sergeant.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

carlos
Forum-lid

Gebruikersavatar carlos 02 okt 2009 17:22

Dogestyle schreef:

Potverdomme, ik was het vergeten maar.... die naam heb ik destijds daar op het asfalt gezet op de Galibier.... lachen dus om em hier nu weer terug te zien (het was een joekel)!

Moet zeggen dat ik me toch niet echt bedrogen voel ofzo, ook in die tijd wist ik wel dat wielrenners de ene dag een held kunnen zijn en de volgende dag betrapt kunnen worden... ben benieuwd wat Thomas er zelf over te zeggen heeft vanmiddag.

Groet

Wilde met de foto's geen moreel oordeel vellen; dat doen er hier al genoeg.
Inderdaad heel grappig dat je dit nu weer terug ziet.

casran
Forum-lid HC

Gebruikersavatar casran 02 okt 2009 17:31

teutoon schreef:
C a s r a n schreef:
EM schreef:Hele dikke +1. Als iemand iets fouts heeft gedaan en vervolgens zijn straf heeft uitgezeten dan is het wat mij betreft daarmee afgedaan.

... behalve als je het niet eens bent met van die onbenullige bestraffingsperiodes van ocharme 2 jaar. Ik betreur nu al het feit dat iemand die de essentie van de faire sport zo misprijst als een dopingzondaar à la Dekker binnen amper 2 jaar alweer ongestoord kan rondfietsen!! Zo wordt de sport nooit ontdaan van dit soort schurken.

Foute redenatie. Renners pakken geen doping omdat de straffen laag zijn. Ze pakken omdat ze denken dat ze niet betrapt zullen worden. Dat daar een straf van 1,2,3,4 jaar tegenover staat doet er dan niet toe. Wil je 10 jaar anoniem rondrijden of wil je de grenzen opzoeken en risico's nemen? Het is topsport geen recreantensport.

Ik vermoed dat je "redenering" bedoelt met "redenatie"? Ik heb wat dat betreft weinig te leren van iemand die in mijn post iets leest wat er niet staat: heb ik ergens geschreven dat ik de illusie koester dat het dopinggebruik zal dalen met langere straffen? Nee hoor! Maar ik bén wel pro langere schorsingsperiodes, niet voor het afschrikkend effect (de dopingzondaars laten er blijkbaar niet door afschrikken), wel om ze nog langer uit de sport te houden.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

eelcoz

eelcoz 02 okt 2009 17:36

Sorry hoor, maar als we dan toch sneu gaan doen: Zowel "redenering" als "redenatie" is correct Nederlands.

luctoretemergo
Forum-lid

luctoretemergo 02 okt 2009 18:00

Blijkbaar zijn er genoeg mensen die er nog eens even lekker voor gaan zitten als Basso of Vino een demarrage plaatst. En als straks Dekker, Sella, Rasmussen en Ricco weer rondrijden zonder bedenkingen naar hun prestaties kijken. Ik krijg in ieder geval eerder een aandrang tot zappen omdat ik het jammer vind voor de sport. Mag ik alsjeblieft die mening hebben en met jullie delen, zonder als zielig hoopje moralist te worden afgeschilderd?

Bedenk wel: wij hier op het forum houden allemaal van de wielersport, maar er zijn veel mensen die er een minder sterke band mee hebben. Ik vrees gewoon dat dit soort gevalletjes kan leiden tot een daling van de (commerciele) waarde van de sport.

P.S. Zou Thomas dit topic ook met rode kaken volgen? Laten we het in ieder geval wel vrolijk houden hier, want dat is die klojo het niet waard.

spook
Forum-lid

Gebruikersavatar spook 02 okt 2009 18:13

LuctorEtEmergo schreef: P.S. Zou Thomas dit topic ook met rode kaken volgen? Laten we het in ieder geval wel vrolijk houden hier, want dat is die klojo het niet waard.

Thomas staat bij de lommerd z'n mooie horloge in te ruilen, net zoals hij vanmorgen z'n Ferrari verkocht heeft - hij moet immers wat om aan geld te komen...
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 02 okt 2009 18:36

Berto schreef:Morgen is Thomas Dekker te zien bij studio sport, dit zei Mart Smeets vanavond in de wereld draait door. Smeets vertelde dat hij Thomas in een interview o.a. gaat vragen waarom hij in eerste instantie heeft alles heeft ontkend. Zondag zal er misschien een vervolg uitgezonden worden.

Overigens was Mart niet heel boos op Thomas. Hij zegt dat Thomas het pad heeft gevolgd dat velen in het harde wereldje voor hem gebaand hebben. Hij vindt wel dat Thomas dom bezig is omdat hij iedereen heeft voorgelogen.

Tja, zo kun je alle kanten op Smeets. Spijt komt altijd na de zonde en Thomas heeft STRUCTUREEL gebruikt. Het was zoals Casran al zei geen incident.
vivo schreef:Forza Thomas!
Ik hoop je snel weer in het peloton te zien!
Schijt aan al die haters/hypocrieten.

Je voorgaande post (ik zal die even opdissen) blinkte ook al niet uit door pienterheid. Wellicht dat er een doping is die een IQ op kan vijzelen?

Niks te maken met haters of hypocrieten. Dat maak JIJ ervan om zo er vanaf te komen en geen verdere motivatie te hoeven geven.
Men mag, indien nodig, best wel zijn eigen ongelijk toegeven hoor.

Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

six13freak
Forum-lid

six13freak 02 okt 2009 18:44

nou, nou, beetje respect voor elkaar kan volgens mij ook geen kwaad.
Hoe intelligent moet je eigenlijk zijn om hier te mogen posten?

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 02 okt 2009 18:48

fiedoo schreef:jongens ( en meisjes) houdt het proper aub en wordt niet te persoonlijk.:)
Dat is voor niks nodig .

Je KUNT alleen maar een discussie voeren door in te gaan op reacties. Tja, is dat dan persoonlijk? Wellicht, maar je kunt niet alles algemeen houden aangezien het dan zo'n kleffe/natte boel wordt waarbij iedereen woorden wikt en weegt.

Wat is er mis met een felle discussie over dit onderwerp. We haten elkaar toch niet vanwege een verschillende mening? Niet mee eens zijn is wat anders.
Ik heb soms laaiende discussies met een collega waarbij we echt ver gaan. De volgende dag lopen we daar niet over te zeiken en gaan gewoon weer door.

Laten we de discussie lekker open en eerlijk houden zonder al TE moeilijk gaan doen. Niet zoveel piepen en janken dus :D

Wellicht moeten we eens een Forum Meeting over Doping organiseren? Kijken of we wat interessante sprekers kunnen uitnodigen.......

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

campasuper
Forum-lid

campasuper 02 okt 2009 18:56

Welja.
Waarom wordt er geen Doping Forum rit gehouden?
We vragen dhr. Kohl om het een en ander mee te nemen.
Dan kan iedereen een keer proberen wat doping doet.

Ervaring is de beste leermeester.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Plaats reactie