Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 17 nov 2016 09:04

Dat spreekt mijn betoog toch helemaal niet tegen?
Maar inderdaad: heeeeeeel ver! :)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
Martin Swinkels
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 aug 2013 21:58
Locatie: Hilversum
Contact

Gebruikersavatar Martin Swinkels 17 nov 2016 09:09

"Mein Kampf" van Thomas Dekker..

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 nov 2016 11:48

TumTumTum schreef:.................
Btw, bij de keuze van de boektitel gingen TD en TZ er zeker van uit dat het boek toch niet in het Duits vertaald zou worden? :lol:
Dat is dan zonder Martin Swinkels gerekend :)

Martin Swinkels schreef:"Mein Kampf" van Thomas Dekker..
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Martin Swinkels
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 aug 2013 21:58
Locatie: Hilversum
Contact

Gebruikersavatar Martin Swinkels 17 nov 2016 14:08

:oops: :lol:

maar het MOEST opgeschreven worden..:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 nov 2016 15:42

monsieurpinot schreef:
Ernie C. schreef:
daniel1975 schreef:Ehm.....wat is het "strijd" gedeelte hier dan?
Gezien zijn huidige levensstijl had het boek beter "Hoeren neuken, nooit meer werken" kunnen heten...
strijd ging mij om TZ (thijsje z) he
Even verkeerd begrepen, heel de dag op stap geweest dan heb je dat wel eens... :oops:
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 17 nov 2016 15:44

Martin Swinkels schreef::oops: :lol:

maar het MOEST opgeschreven worden..:
Nou ja, ik dacht ik hou het netjes en zonder Godwin.
Veni. Vidi. Fietsie.

BikeT
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2016 14:07

BikeT 17 nov 2016 19:16

Iedereen brengt naar buiten wat hem/haar op dat moment persoonlijk het beste uit komt. MB die eigenlijk alleen het over zichzelf heeft omdat hij weer werkzaam wil zijn in de wielersport en weet dat hij dan niet uit de school moet klappen over anderen. Ik waag het te betwijfelen dat wanneer hij zegt dat hij alleen maar een goede wielrenner wilde zijn dat geld en status niet een rol speelden. Dat wielrennen schonk hem een mooi huis, mooie auto en miss Nederland om maar een paar zaken te noemen. Verder was hij er ook niet vies van om een NK titel te (laten) regelen. Het is maar wat je definitie is van "goede wielrenner'. TD zal weer andere redenen hebben, die hem zelf dienen om zo uit de school te klappen.

Ik vind het eigenlijk wel vermakelijk en ben blij dat ik nooit voor dergelijke keuzes heb gestaan. Wel heb ik grote bewondering voor diegene die de verleidingen hebben kunnen weerstaan en clean hebben gereden.

Gebruikersavatar
rondje
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:04
Contact

Gebruikersavatar rondje 18 nov 2016 10:07

Alweer 13 pagina's op dit forum over een boek erbij. 1 van de meest geflopte renners is tevens de meest besproken renner op dit forum, doet hij toch wel weer goed. Ik moet er allemaal een beetje om lachen. Ze zeggen, we brengen het in de winter uit omdat het de renners dan niet/minder in de weg zit. Maar heel toevallig valt de release datum dan precies voor de feestdagen en ook nog eens op het moment dat Thomas Dekker in Expeditie Robison zit. Goed uitgekiende marketing.

Ik weet niet of ik het boek ga lezen. Heb zijn vorige wel gelezen, maar dit voelt een beetje als het uitmelken van een koe om nog meer geld te verdienen. Zijn doping verleden is bekend, maar om nog meer verkoop te stimuleren is er maar een tweede boek gekomen met sexverhaaltjes. Dat hij mensen wat betreft doping bij naam noemt vind ik goed, maar over de andere zaken had hij van mij gewoon "kamergenoot" mogen zeggen. Wat die jongens privé doen moeten ze toch lekker zelf weten. Nu probeert hij een beetje geld (en publiciteit) te verdienen over andermans rug, zijn eigen reputatie was toch al kapot dus dat boeit hem niet.

lb117
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 11 aug 2016 16:52

lb117 18 nov 2016 10:54

Gister het boekje gekocht en in circa 1, 5 uur uitgelezen. Het past prima in de kast tussen de boeken Gijp en Kieft. Vermakelijk en zo nu en dan leuke anekdotes. Het geeft goed aan hoe verrot mensen zoals Hanegraaf zijn ( er van uit gaande dat het geschrevene waar is ).

Verder vind ik het allemaal niet zo schokkend. En in grote mate verklaarbaar vanuit de theorie van Testosteron, Alfa mannetjes met teveel geld en gedrag dat in elk voetbalteam, leger eenheid of studentenhuis voorkomt.
Laatst gewijzigd door lb117 op 18 nov 2016 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 18 nov 2016 11:06

Wielrenners zijn eigenlijk net mensen dus.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 18 nov 2016 11:07

Hoe noemden ze dat bij Cofidis ookalweer? Het vakantiekoloniesyndroom :lol:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 nov 2016 11:52

Als je eens door de historie van Hanegraaf heen wandelt kom je ook wel hele mooie figuren om hem heen tegen :D
Less is bore

Plaats reactie