Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 nov 2016 10:05

Bevrijdend voor MB? Die heeft alle shit over zich heen gekregen en anderen ontspringen continue de dans.
De media heeft voor zijn (gedwongen) bekentenis MB gefileerd, waarom die anderen niet?
Dekker is gepakt, de arts die het excuusbriefje schreef heeft al verklaard dat dat bullshit was en toch draait niemand hem de duimschroeven aan. Prima dat ze dat niet doen, maar laat anderen dan ook met rust.
En wat voegt dit boek toe aan het breken van de omerta? Het enige waar dit iets aan toevoegt is aan het inkomen van Thijs.
Ik probeer wel een gratis kopie te vinden: vind Thijs vast niet erg want gaat hem om het verhaal en niet de centen :mrgreen:
Less is bore

Gebruikersavatar
Eddy Spaghetti
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 nov 2016 16:34
Locatie: Gem. Utrechtse Heuvelrug

Gebruikersavatar Eddy Spaghetti 15 nov 2016 10:27

daniel1975 schreef:Bevrijdend voor MB? Die heeft alle shit over zich heen gekregen en anderen ontspringen continue de dans.
Precies daarom. Hij kreeg altijd alle shit over zich heen terwijl hij slechts een van de velen was. Nu kan iedereen die dat niet wist (of wilde weten) dat zelf lezen.
De media heeft voor zijn (gedwongen) bekentenis MB gefileerd, waarom die anderen niet?
Helemaal mee eens. Voor het waarom verwijs ik je door naar Fritsie Barend. ;)
En wat voegt dit boek toe aan het breken van de omerta? Het enige waar dit iets aan toevoegt is aan het inkomen van Thijs.
De omerta bestaat juist omdat iedereen zwijgt over zichzelf én de ander. Daar is nu een flinke deuk in geslagen. Laat het balletje maar gaan rollen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 nov 2016 10:31

Welnee, iedereen roept dat het niet klopt. En over een week is de storm geluwd, neemt ED weer een biertje en kijkt relaxed om zich heen.
Less is bore

Gebruikersavatar
Eddy Spaghetti
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 nov 2016 16:34
Locatie: Gem. Utrechtse Heuvelrug

Gebruikersavatar Eddy Spaghetti 15 nov 2016 10:36

daniel1975 schreef:Welnee, iedereen roept dat het niet klopt. En over een week is de storm geluwd, neemt ED weer een biertje en kijkt relaxed om zich heen.
Ik denk het niet. Ik denk dat er meerdere gaan volgen.

En het klopt natuurlijk wél. Dit zijn geen excessen (in het perspectief van de wondere wielerwereld dan), dit was schering en inslag. En ik kan me voorstellen dat niet iedereen deze geheimen even makkelijk draagt.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 15 nov 2016 10:41

Dat komt omdat Dekker (hoewel ook best outgoing) een ingetogener karakter heeft dan Boogerd. Als je met een gouden ketting en brede mond witte tanden bloot al bekketrekkend de berg beklimt (wat we (misschien wel) allemaal geweldig vonden, ik nog steeds moet ik zeggen :-) ) dan wordt je ook extra hard gefileerd. Is dat terecht. tja, op zich dan wel, is het eerlijk dat dat dan alleen bij hem (van de NLers) in zo erge mate gebeurd, nee, absoluut niet.

Ik vind het schrijven van dit boek ook niet helemaal een dubbele standaard, het is beschrijven wat er eerder al is gebeurd, hij keurt het niet goed. Idd de omerta moet eruit en bovendien neemt hij er zelf ook een groot risico mee voor zijn eigen positie, hij is wielerjournalist en je zag op de achtergrond Frits Barend al lekker op hem af zitten geven. Vanuit een heerlijk comfortabele onkwetsbare positie. Dat zat me ook niet helemaal lekker.

Die Laurens ten Dam ook heh, die werd goed beschreven door Matthijs als die lieve Ten Dam.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Erik1.0
Forum-lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 27 jan 2013 09:49
Locatie: Nijmegen

Gebruikersavatar Erik1.0 15 nov 2016 11:10

Ik vond het allemaal een beetje naïef, of gespeelde naïviteit (?) van Matthijs,Erben en Barend. Frits Barend die moet toch ook wel weten hoe het in andere sporten eraan toe gaat (voetbal trainingskampen??) qua excessen... Nee, het is weer alleen de wielrennerij die niet deugt... Geef jonge gasten een hoop poen en je zult dit overal zien...

SupaX
Forum-lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 30 apr 2013 17:41

SupaX 15 nov 2016 11:26

Ik vond de reactie van Matthijs wel mooi, "Ik vind het goed dat je het op hebt geschreven, maar ik had het liever niet geweten".

Ik vond die uitspraak van Frits Barend wel heel ongelukkig. Ik hoop dat die het anders bedoelde, maar anders kan je hem toch niet meer serieus nemen als journalist.

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 15 nov 2016 11:30

Geloof dat ik het maar eens moet terugkijken 8-)
is het fietsen aan het her-ontdekken

lb117
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 11 aug 2016 16:52

lb117 15 nov 2016 11:39

Ik kan het niet laten om het in deze op te nemen voor TD:

Hij heeft zijn carriere vergooid, baalt hier ontzettend van en speelt nu openkaart (geeft zelf aan: " Ik vertel wat ik heb meegemaakt en niet alles wat ik WEET " ) in de hoop wellicht echt schoonschip te maken met het verleden en een financiele compensatie ??.

Ik erger mij nu alweer mateloos aan:

Het feit dat Boogerd de nationale zondebok is, terwijl hij onderdeel van de Raboploeg was die minstens net zo fout is als de rest van het toenmalige peloton. Erik Dekker is voor mij persoonlijk van HERO to ZERO gegaan na zijn carriere.

Renners als Valverde en in mindere mate ook namen als Basso en Contador nog steeds fietsen en als helden gezien worden. De hele Belgische MAPPEI clan van vroeger idem.

Frits Barend en Erben zijn roomser dan de paus, Barend heeft makkelijk (demagogisch) praten en heeft wat mij betreft zijn geloofwaardigheid verloren. Thomas Dekker geeft terecht gister in DWDD aan dat hij betwijfeld of andere sporten ( schaatsen) wel zo schoon zijn/waren.

Matthijs van Nieuwkerk heeft gelijk, ook ik heb genoten van het wielrennen van 2000.2008 en had alles liever niet geweten.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5743
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 15 nov 2016 11:40

Sieper schreef:Dat komt omdat Dekker (hoewel ook best outgoing) een ingetogener karakter heeft dan Boogerd. Als je met een gouden ketting en brede mond witte tanden bloot al bekketrekkend de berg beklimt (wat we (misschien wel) allemaal geweldig vonden, ik nog steeds moet ik zeggen :-) ) dan wordt je ook extra hard gefileerd. Is dat terecht. tja, op zich dan wel, is het eerlijk dat dat dan alleen bij hem (van de NLers) in zo erge mate gebeurd, nee, absoluut niet.
Erik Dekker wint 3 etappes in de tour.
Volgens mij was heel Nederland op Dekkers hand.
Tevens was hij toendertijd volgens mij de enige Nederlander die al een keer op non-actief was gesteld wegens te hoge bloedwaardes.
Dus ik begrijp Daniel wel.

lb117
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 11 aug 2016 16:52

lb117 15 nov 2016 11:40

lb117 schreef:Ik kan het niet laten om het in deze op te nemen voor TD:

Hij heeft zijn carriere vergooid, baalt hier ontzettend van en speelt nu openkaart (geeft zelf aan: " Ik vertel wat ik heb meegemaakt en niet alles wat ik WEET " ) in de hoop wellicht echt schoonschip te maken met het verleden en een financiele compensatie ??.

Ik erger mij nu alweer mateloos aan:

Het feit dat Boogerd de nationale zondebok is, terwijl hij onderdeel van de Raboploeg was die minstens net zo fout is als de rest van het toenmalige peloton. Erik Dekker is voor mij persoonlijk van HERO to ZERO gegaan na zijn carriere.

Renners als Valverde en in mindere mate ook namen als Basso en Contador nog steeds fietsen en als helden gezien worden. De hele Belgische MAPPEI clan van vroeger idem.

Frits Barend en Erben zijn roomser dan de paus, Barend heeft makkelijk (demagogisch) praten en heeft wat mij betreft zijn geloofwaardigheid verloren. Thomas Dekker geeft terecht gister in DWDD aan dat hij betwijfeld of andere sporten ( schaatsen) wel zo schoon zijn/waren.

Matthijs van Nieuwkerk heeft gelijk, ook ik heb genoten van het wielrennen van 2000.2008 en had alles liever niet geweten.
Tot slot, als iemand in zijn vrije tijd zijn geld wil verbrassen aan hoererij en drank moet hij dit toch zelf weten? de sportsector is hier in niets anders als welke sector dan ook.

jawie
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 26 mar 2010 22:07

jawie 15 nov 2016 11:46

lb117 schreef:Tot slot, als iemand in zijn vrije tijd zijn geld wil verbrassen aan hoererij en drank moet hij dit toch zelf weten? de sportsector is hier in niets anders als welke sector dan ook.
wat dat betreft had Yuri beter kunnen gaan fietsen. Dan had hij wellicht nu wel een gouden plak gehad ;)

Plaats reactie