Over de wielersport en zijn beoefenaars.

TOUR 2007

freek
Forum-lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 apr 2005 15:11

freek 17 jul 2007 18:27


Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 jul 2007 19:27

Schittende etappe. Het verhaal van de hond valt gelukkig mee voor die T-Mobile harry.

Vino en Menchov kunnen we schrappen voor de eindzege, Rasmussen in alle eerlijkheid ook.

Ik zet mijn geld op Klöden of Valverde.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 17 jul 2007 20:54

Ik ga met je mee Havana. Ik denk dat Valverde de beste papieren heeft. Het is ook vaak een linkebal behalve vandaag dan. Wat valt die Menchov tegen zeg! Mens... SOF ! Hij mist nou net iets wat nodig is om in de bergen goed mee te kunnen. Ieder jaar is dat hetzelfde liedje en Rabo blijft maar vertrouwen in hem houden. Rasmussen vond ik vandaag in de klim ook niet zo overtuigend. Ik had meer van hem verwacht gezien zijn prestatie van eergisteren. Misschien nog moe van die inspanning?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 17 jul 2007 21:12

Interessant is ook het interview met Rabo-mechanieker Van Deursen in VARA TV Magazine. Hij pleit voor afschaffen van de 6,8 kilo UCI limiet. Hij vindt de fietsen onverantwoordelijk licht en wil terug naar minstens 7,8. "Het is allemaal extreem licht en extreem stijf tegenwoordig. Maar er zal een renner op een gebroken carbon buis vallen. Vlijmscherp. Dan krijg je Casartelli tafrelen. Helaas moet het altijd eerst mis gaan voor er iets verandert. Ook de carbon velgen en rechte voorvorken ziet hij het liefst verdwijnen. "Helaas weten jonge renners niet beter maar sinds die wielen en vorken zijn ingevoerd hebben de masseurs veel meer werk 's avonds om het weer los te krijgen". Keramische lagers moet hij al helemaal niets van weten: "dan moeten elke dag alle fietsen uit elkaar om te controleren of het allemaal nog wel draait en daar hebben we simpelweg geen tijd voor."

(citaten vrij weergegeven. Ik heb het artikel net gelezen maar nu niet bij de hand).

Marconi: Menchov valt tegen maar dat voorspelde Breukink vanmorgen op Radio 1 al. De Alpen daar verloor hij vorig jaar ook tijd. De Pyreneëen liggen hem gewoon beter en daar willen ze hem gaan uitspelen.

alfaboy_69
Forum-lid
Berichten: 240
Lid geworden op: 25 dec 2006 03:23

alfaboy_69 17 jul 2007 22:36

Toen ik zondag naar de koers keek, vond ik Moreau echt indrukwekkend maar als ik zie hoe hij vandaag moest harken en op dat slotklimmetje nog uit de wielen moest, dan denk ik dat zijn piek achter de rug is...
Dauphiné Libéré, Frans kampioenschap maar de topvorm rekken tot in Parijs zal te veel van het goede zijn...
Zaterdag de tijdrit en als Klöden iets of wat degelijk hersteld is, denk ik dat hij van de 8ste plaats naar de 1ste gaat wippen...
Volgens mij kan de hele top-9 nog aanspraak maken op de eindwinst...

En Vinokourov ? Tja 21ste op inmiddels een 8-tal minuten van Rasmussen en toch blijft het een rare smurf...
In de Pyreneeën zie ik hem een nummertje opvoeren à la Landis (maar dan wel hopelijk met de goeie testoteronwaarden ;)) puur op eergevoel...

cyclejazz
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 aug 2006 01:10

cyclejazz 17 jul 2007 23:48

Snow schreef:Tja, kun je dat geloven?! Ik zou die baas verrot hebben gescholden. Die hond kan er niks aan doen en kijkt ook met zoiets van: "Ja en? Wat kan ik er aan doen? Niemand heeft me iets verteld over een Tour of zo" (en ik houd van Labradors :p

Maar inderdaad....dat voorwiel....knal/knap!! En dat terwijl de snelheid niet eens zo hoog lag.



k zat er ook met verbazing naar te kijken. Het was namelijk niet zo dat die hond dwars door het midden reed. Of het is gewoon een bikkel van een hond....
stupidity is it\'s own reward

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 18 jul 2007 01:02

Nee, ik heb nog geen LEW gezien bij T-Mobile deze TdF. Het was een Lightweight Obermayer.

Plaats reactie