Over de wielersport en zijn beoefenaars.

TOUR 2007

velocita
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 okt 2005 00:19

velocita 26 jul 2007 03:33

Ik vind het jammer dat hij en vino er uit liggen...de hypocresie van alles en iedereen errond stoort me ongelofelijk hard zowel van ploegleiders als renners als supporters als forumleden.

Ik weet niet wie het was maar in het laatavond tourprogramma op de NOS zat er een ex-profrenner die opbiechte dat hij in z'n carriere ook doping nam en dat heel het peleton dat deed. Deed je het niet dan hoorde je er niet bij en kon je gewoonweg niet mee. Het was dus jezelf zodanig doperen dat je net niet gepakt kon worden. "Professioneel met je vak bezig zijn."

Dit is de normale gang van zaken, die ik niet goed maar ook niet afkeur. Dat je als profrenner dan niet van de daken gaat schreeuwen dat je doping neemt begrijp ik natuurlijk wel maar van zo'n reacties als ons Tommeke Boonen op het geval Vino krijg ik gewoonweg kippevel!

Nu wachten tot ze Contador linken met Fuentes of een andere dokter en dan kan Cadel hopelijk het geel in Parijs cadeau krijgen :)

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 26 jul 2007 04:31

fransken schreef:Dat er hier mensen zijn die de reactie van Boonen niet kunnen snappen snap ik dan weer niet... Indien je ook maar ergens zelf zuiver rijdt, zal je enorm boos zijn op al die sukkelaars in het peloton die wel aan het spul zitten.


Dat zegt niets. Moreni was ook "enorm boos" op Vino gistermorgen aan de start.

En Cadel "hopelijk" in het geel in Parijs? Dan gaan ze in zijn T-Mobile verleden spitten (waar hij met mannen als Vino, Ullrich, Klöden, Kessler, Zabel en Mazzoleni reed) tot ze ook weer wat hebben ;)

de-das
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 mar 2007 17:19

de-das 26 jul 2007 04:53

What have you got against aardvarks?

fietsjunks
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 jul 2005 22:15
Contact

fietsjunks 26 jul 2007 09:18

Erg jammer... misschien een zwaar overtrokken reactie... hij is toch nog steeds niet betrapt op doping??? Onbegrijpelijk, deze gang van zaken...

Heel sneu voor Boogerd ook, hij rijdt toch een hele mooie tour... wat voor zin heeft het om nu nog op die fiets te stappen??

Er moet toch wel meer aan de hand zijn, om zo ineens je gele trui drager uit de tour te halen!!

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 26 jul 2007 10:56

Dit blijft door mijn hoofd spoken. Ik kan me niet voorstellen dat teams als Discovery (die dopingzondaar Basso gewoon wilde aannemen, tegen de 'regels' in, tegen de ethische code in), Saunier, T-Mobile en dergelijke deze zelfde beslissing zouden hebben genomen. Is Rabobank Roomser dan de paus? Ik zou ook nooit een renner als Virenque na zijn dopingverleden een contract zien krijgen bij de Rabobank, hoewel de meeste andere teams daar geen problemen mee hebben.

De vraag is dus: Is dit allemaal te danken / te wijten aan de sponsor, die geheel terecht bepaalt aan welke regels de ploeg gebonden is? En verschilt dat per team?

Oh ja: In de marge: BMC roept Astana op het matje. Die voelen zich dus ook belazerd. Gaan ongetwijfeld eruit stappen.

maatchen
Forum-lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 24 aug 2004 13:09

maatchen 26 jul 2007 11:00

Maatchen schreef:
fiedoo schreef:
Maatchen schreef:


Dat zou Rasmussen van elke verdenking uitsluiten.........................


op gebruik van massa's groeihormoon misschien wel, maar van de rest?????


Ik schreef:
Een bom valt zelden alleen, Contador snoept van de sangria en Rasmussen doet zich te goed aan de mescal. En de rest? Die nuttigt een Pernod, avec de l'eau.......


Hola de bola, zat ik er toch naast, nu lijkt het er op dat Rasmussen zich gewoon thuis te goed heeft gedaan aan de Lambrusco.

Maar ook hier zal nog wel weer nieuwer nieuws komen, wat heeft het voor nut om te laat aan de UCI door te geven dat je in Mexico zit terwijl je gewoon thuis bent, waar de UCI/DCU denkt dat je bent......................en waar ze dan ook de onverwachte controlleurs naar toe zullen sturen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 jul 2007 11:12

fransken schreef:Dat er hier mensen zijn die de reactie van Boonen niet kunnen snappen snap ik dan weer niet... I


Tot op heden zijn de mannen met de grootste bek ook niet geheel vrij van zonden... En boonen riep dit al ruim voordat dit bekend werd, die wilde denk ik tijdens de bergritten ook zijn 15sec of fame.
Less is bore

maatchen
Forum-lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 24 aug 2004 13:09

maatchen 26 jul 2007 12:04

Leuk trouwens dat Rasmussen in het klassement hier (fiets.nl) nog steeds bovenaan staat.

fietsjunks
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 jul 2005 22:15
Contact

fietsjunks 26 jul 2007 12:11

ponsteen schreef:Dit blijft door mijn hoofd spoken. Ik kan me niet voorstellen dat teams als Discovery (die dopingzondaar Basso gewoon wilde aannemen, tegen de 'regels' in, tegen de ethische code in), Saunier, T-Mobile en dergelijke deze zelfde beslissing zouden hebben genomen. Is Rabobank Roomser dan de paus? Ik zou ook nooit een renner als Virenque na zijn dopingverleden een contract zien krijgen bij de Rabobank, hoewel de meeste andere teams daar geen problemen mee hebben.

De vraag is dus: Is dit allemaal te danken / te wijten aan de sponsor, die geheel terecht bepaalt aan welke regels de ploeg gebonden is? En verschilt dat per team?

Oh ja: In de marge: BMC roept Astana op het matje. Die voelen zich dus ook belazerd. Gaan ongetwijfeld eruit stappen.


Inderdaad... maar ik ben bang dat we daar nooit antwoord op zullen krijgen...
Rabobank kiest eieren voor z'n geld... of er moet daadwerkelijk meer aan de hand zijn...
Echt heel jammer en zo sneu dat Boogerd zo zijn laatste tour moet eindigen...

maatchen
Forum-lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 24 aug 2004 13:09

maatchen 26 jul 2007 12:26

ponsteen schreef:VLOEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik zat al te denken waar ik tijdens mijn vakantie de tijdrit ging bekijken op zaterdag, maar daar hoef ik niet meer over na te denken. Geen TOUR meer voor mij. Ik weet nog even niet op wie ik boos moet zijn. Als Rasmussen alleen uit de TOUR wordt gezet omdat hij twee keer niet heeft laten weten waar hij was, dan is dat een slechte zaak. Is het onder druk van de UCI, ASO?

Ik heb lang nog het mooie aan de sport gezien, maar nu is het even weg.

EDIT: Hij heeft in de lente in de Dolomieten getraind, een Italiaanse journalist heeft hem daar gezien. Die heeft het doorgegeven aan Theo de Rooij. Hij zei dus in Mexico te hebben getraind, waar ze hem nooit hebben gevonden. Oke, dat is het dan.


[quote=""TimoW""]Ben ik niet met je eens thunderroad. Er is enorm veel shit geweest de afgelopen week rond Rasmussen. Over gemiste controles en waar hij trainde, enz. Rabo wil hem daarin steunen maar dan moet hij wel die steun waard zijn. Als hij ook tegen zijn teamleiding liegt dan is dat zeer ernstig want dan steunen ze hem tegen de Franse pers, McQuaid en alle andere aanvallers terwijl hij voor De Rooy ook niet meer geloofwaardig is.[/quote]


En was het niet diezelfde de Rooy die in de persconferentie beweerde dat de ploeg ten allen tijde wist waar de renners zijn omdat ze bijna dagelijks contact hebben met elkaar?

trekhaak
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 jun 2007 19:58

trekhaak 26 jul 2007 12:37

[quote=""TimoW""]Ben ik niet met je eens thunderroad. Er is enorm veel shit geweest de afgelopen week rond Rasmussen. Over gemiste controles en waar hij trainde, enz. Rabo wil hem daarin steunen maar dan moet hij wel die steun waard zijn. Als hij ook tegen zijn teamleiding liegt dan is dat zeer ernstig want dan steunen ze hem tegen de Franse pers, McQuaid en alle andere aanvallers terwijl hij voor De Rooy ook niet meer geloofwaardig is.[/quote]


En was het niet diezelfde de Rooy die in de persconferentie beweerde dat de ploeg ten allen tijde wist waar de renners zijn omdat ze bijna dagelijks contact hebben met elkaar?

[/quote]
ja dat was diezelfde de Rooy die natuurlijk ontzettend voor lul staat met dit geval. En daarom niet meer twijfelt en Rasmussen er uitpleurt. Trouwens het bijna dagelijkse contact is echt niet een koffiebezoekje nee dat is telefonisch of mail, dan is een beetje moeilijk te zien waar een renner is, tenzij je die volledig vertrouwd....

Van Mart hoorde ik net dat de Rabo ploeg verder rijdt. Vind het wel goed al is het maar voor Boogerd. Die z'n tour is al naar de knoppen maar toch.

storck_lover
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 mei 2007 01:05

storck_lover 26 jul 2007 13:07

Als een werknemer liegt tegen zijn werkgever dan is er sprake van een vertrouwensbreuk. Er zal ongetwijfeld meer aan de hand zijn met Rasmussen binnen de Ploeg. Deze affaire is de druppel die de emmer doet overlopen. De Rabo ploeg zal niet alle vuile was buiten willen hangen en op het moment dat Rabo wordt gedwongen in persconferenties tekst en uitleg te geven over het gedrag van Rasmussen in de maand juni en vervolgens een dag later geconfronteerd wordt met nog meer leugens en mistigheden, dan sta je als Team chef in je hemd voor de complete sportwereld. De Ploeg kan en mag die niet over zijn kant laten gaan wil je de geloofwaardigheid als ploeg niet verliezen. Daar komt nog eens bij dat de reputatie van Rabobank en wat ze proberen te doen met het wielrennen in Nederland veel belangrijker is dan Rasmussen.
Dit alles neemt niet weg dat ik me als kijker en wielerliefhebber ontzettend geflikt voel. Ik ben hier echt boos over. Rasmussen heeft alle schijn tegen zich, hoewel hij niet op doping is betrapt. Contador is wellicht ook niet zuiver op de graad en hij zal ook wel aan een onderzoek worden onderworpen. Het is gewoon heel vervelend dat je bij elke topprestatie nu zo´n bijsmaak krijgt van " is deze overwinning wel echt en eerlijk tot stand gekomen". Dit is heel schadelijk voor de Tour en het wielrennen, dat spijtig genoeg zo hypocriet is als de neten. Ik denk dat we naast het bestrijden van doping wellicht de vraag moeten omkeren. Waarom willen renners doping gebruiken? Is hun beroep te zwaar? Vragen we te veel van deze sporters. Moet EPO niet vrijgegeven worden zodat er weer een eerlijke concurrentie in het peloton komt? Wellicht is een discussie over deze thema´s nu wel veel belangrijker.
Ooit op een Cannondale super Six

Plaats reactie