Over de wielersport en zijn beoefenaars.

TOUR 2007

galibier
Forum-lid
Berichten: 340
Lid geworden op: 18 feb 2006 21:09

galibier 26 jul 2007 02:03

Lepe kerel die Rasmussen, maar uiteindelijk toch oliedom. Dacht dat ze hem in Mexico niet zouden komen vinden. En dan dat continu refereren naar Armstrong tijdens zijn persconferentie. Was wel leep van hem, dacht om er zo gemakkelijker van af te komen. En hoe hij zich verontschuldigde voor zijn 'administratieve fout'. Ik wist toen al dat het aardig fout zat, en niet alleen administratief. Je zag aan zijn hypocriete smoel dat hij de boel belazerde. Pietje Precies die telkens opnieuw in de fout ging met zijn trainingsschema's door te geven... Uiteindelijk ben ik blij dat ze hem eruit kieperen. Zou weeral een smet zijn op de gele trui. Wel jammer dat die klootzakken hun riante lonen en prijzengeld behouden. Wat zal die Kazak, aan zijn zwembad in Monaco, erom malen dat door hem 70 mensen hun job verliezen? Idem voor die Cofidis-italiaan. Pineau zei dat hij hem op zijn smoel wou slaan. Mag hij voor mijn part doen. Weeral een pak mensen die hun job verliezen. En hoeveel sponsors zullen nu niet afhaken?
Moedig van Rabobank, dat wel. Wat ik me afvraag: zouden De Rooi, Boogerd, Decker, Menchov e.a. echt van niets geweten hebben? Of spelen ook zij het spel mee om den brode en gebaren van krommenaas? Boonen vond anders wel dat die Rasmussen de boel bedroog en wou hem uit de Tour. We hebben dus weeral een mooi stukje boerenbedrog mogen aanschouwen op de flanken van de Aubisque.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 26 jul 2007 02:17

Kansloos! Dat er op internetfora (als deze) nou mensen conclusies gaan trekken zonder alle feiten te kennen is te begrijpen. Maar zo'n Theo de Rooij zou toch beter moeten weten.
Behalve de carriere van Rasmussen die om zeep wordt geholpen wordt ook Boogerd een kans ontnomen om z'n profcariere af te sluiten met een super-tour.

Dit probleem ligt niet bij Rasmussen, dit ligt bij de hypocrite leiders eromheen...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 26 jul 2007 02:18

Volgens mij is het heel simpel: de ploeg steunt Rasmussen in de aanvallen op zijn persoon ivm de beschuldiging dat hij controles ontduikt. De ploeg doet dat vast onder voorwaarde dat ze van hem de garantie willen dat hij tegen hun wel de waarheid spreekt. Nu blijkt dat hij tegen hun ook gelogen heeft en dan is de situatie onhoudbaar. Ze kunnen hem niet langer steunen. De ploeg vertrouwt hem niet langer.

53x11: Of de leiders (De Rooy) hypocriet zijn of Rasmussen - jouw conclusie dat het probleem bij de leiding ligt is al even voorbarig en op niets gebaseerd.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 26 jul 2007 02:24

53x11 schreef:Kansloos! Dat er op internetfora (als deze) nou mensen conclusies gaan trekken zonder alle feiten te kennen is te begrijpen. Maar zo'n Theo de Rooij zou toch beter moeten weten.
Behalve de carriere van Rasmussen die om zeep wordt geholpen wordt ook Boogerd een kans ontnomen om z'n profcariere af te sluiten met een super-tour.

Dit probleem ligt niet bij Rasmussen, dit ligt bij de hypocrite leiders eromheen...



Nou, laat me even een vergelijking maken.

Stel er wordt op je werk een enveloppe van 500 euro gestolen. Een buitenstaander beschuldigt jou, maar jij zegt dat dit niet kan want je beweert op dat moment op restaurant te hebben gezeten... Zodoende verdedigt je baas je hardnekkig tegen beschuldigingen, want hij vertrouwt je dat je een perfect alibi hebt. Wat dan als plots blijkt dat je op het moment van de feiten gewoon emails vanop je werk zat te sturen? Dàt is een vertrouwensbreuk waarbij je je baas in het hemd zet en hij er sterk over kan nadenken je te ontslaan (zeker als het die proporties aanneemt dat je het imago van het bedrijf ernstig beschadigt), ook al is dit niet een direct bewijs dat jij verantwoordelijk bent voor de diefstal (verre van een bewijs, maar kan wel een pijnlijk vervelend vermoeden zijn).
Dan kan je ook moeilijk beweren dat je een zwakke baas hebt en het niet aan jou ligt? Natuurlijk ligt het dan aan jou! En hier ligt het ook volledig aan Rasmussen.



Voor 1 ding hoop ik Rasmussen nu dankbaar te mogen zijn: ik hoop van hanser harte dat dit geval Rasmussen (meer nog dan het schandaal-Vinokourov en de moedige beslissing van de Duitse TV-zenders) de wielerwereld de juiste shock-therapie geeft die ze nodig heeft om in te zien dat er écht iets moet veranderen. Veel te weinig mensen schijnen dat in te zien.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 26 jul 2007 02:33

Waarom niet meer kijken naar de tour? Heeft men al die jaren oogkleppen opgehad dan? Dan ben je Hypocriet als de renners en volgers zelf, er wordt al jaren gebruikt en nog dus. Ik heb al eerder geroepen dat 80 procent gebruikte maar toen werd ik hier afgeschoten. Er wordt gewoon nog steeds doping gebruikt misschien minder dan in de jaren Riis maar nog ruim boven de 50 % en ook morgen zitten er weer renners op de fiets die gebruiken.

Maar ik kijk morgen gewoon weer omdat ik van de sport houdt met of zonder doping.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

remon@
Forum-lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 27 mar 2005 22:28
Locatie: Rotterdam

remon@ 26 jul 2007 02:35

Ik denk dat de complete Rabo-ploeg eruit stapt!
Ik zelf vind het nog steeds de mooiste sport die er bestaat. Maar nu met al dit gezeik weet ik niet welke renner ik nu moet geloven. Morgen zien we wellicht weer een mooie ontsnapping cq. overwinning van een renner. Bij mij komt dan meteen de vraag naar boven: zal die wel eerlijk gespeeld hebben?

Greetz Rémon

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 26 jul 2007 02:47

Als er volgend jaar nog een Tour wordt verreden, ga ik denk ik maar zelf fietsen, in plaats van op de bank zitten te kijken naar de zoveelste oplichter. Ik heb vanaf m'n zesde jaar (Vandaag 39 jippie!) de tour gevolgd, ook Joop werd overigens meerdere malen betrapt, maar nu ben ik het zat. Het is een illusie om te denken dat de "nieuwe"generatie een schone sport wil. Wat ze willen is roem, eer, en als het kan ook een dik vet contract voor de komende tijd. Wat dat betreft is het signaal van de Duitse tv wel te begrijpen. Als de publiciteit weg is, valt in wezen alles weg. Maar als ze dan consequent zijn, zenden ze geen enkele sport meer uit.

Het is nu al jaren achter elkaar hetzelfde gelazer. Bah, @#@#@%&^$%)!!!!!!!

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 26 jul 2007 02:55

het was weer een mooie etappe ,jammer van de anticlimax

de beerput gaat steeds verder open ,what's or who's next?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 26 jul 2007 03:01

Laatste reactie van mij, en dan ga ik pitten.

Mooie analogie hoor Casran, maar gaat m.i. niet helemaal op. Er zijn legio sporters die lang niet altijd doen wat hun baas / coach / trainer wil. Leidt tot irritatie en wellicht tot ontslag (en misschien wel terecht als je Casran's restaurant-voorbeeld mag geloven).
Behalve als die sporter ineens de beste blijkt te zijn. Dan krijgt hij op z'n flikker, misschien ook wel een boete, maar uiteindelijk gaat de trainer / sportbond / sponsor toch ook mooi strijken met een deel van de eer van de behaalde medailles en zijn alle irritaties snel vergeten.
Ik ben ervan overtuigd dat dit bij Rabo ook de gang van zaken was geweest als er niet eerder al zo'n commotie over de Deen geweest was. Nu lijkt men vooral heel bang de vingers verder te branden. En dat vind ik dus hypocriet.

@ilFalco: ik verlies vooral mijn plezier in het kijken (van de tour) doordat de 2 grootste smaakmakers er nu uit zijn gezet. Waarbij het iig bij 1-tje nog maar de vraag is of dit terecht is. Misschien is dat wel mijn grote frustratie. Van mijn part staat iedereen strak van de dope aan de start. Mijn kijkplezier zou er niet minder door worden. Zolang ze zich maar niet laten pakken ;-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

fransken
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jun 2007 19:33

fransken 26 jul 2007 03:33

Dat er hier mensen zijn die de reactie van Boonen niet kunnen snappen snap ik dan weer niet... Indien je ook maar ergens zelf zuiver rijdt, zal je enorm boos zijn op al die sukkelaars in het peloton die wel aan het spul zitten. Vroeger werd er iemand gepakt en was de achterliggende gedachte: "geef de jongen een tweede kans, volgende keer zal hij het wel beter verbergen". Nu begint het steeds meer en meer te lijken op: "lul, door die bedriegers als u loop ik veel geld en eer mis". Ten bewijze hiervan de uitspraken van Boonen evenals Tankink die goesting had om 'ne goeien toek' uit te delen.
Ik meen hierin een positieve evolutie te herkennen, die hopelijk met de tijd ook nog doorzet.

Tenslotte hoop ik dat Evans zaterdag eens goed uitpakt zodat er alsnog een mogelijk propere koereur de koers wint.

Plaats reactie