Over de wielersport en zijn beoefenaars.

TOUR 2007

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 26 jul 2007 01:25

Ik ga vanaf morgen gewoon GEEN wielrennen meer kijken. Niet alleen de TdF maar gewoon helemaal niet meer. Dat was ik dit voorjaar al van plan maar nu weet ik het zeker.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 26 jul 2007 01:33

VLOEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik zat al te denken waar ik tijdens mijn vakantie de tijdrit ging bekijken op zaterdag, maar daar hoef ik niet meer over na te denken. Geen TOUR meer voor mij. Ik weet nog even niet op wie ik boos moet zijn. Als Rasmussen alleen uit de TOUR wordt gezet omdat hij twee keer niet heeft laten weten waar hij was, dan is dat een slechte zaak. Is het onder druk van de UCI, ASO?

Ik heb lang nog het mooie aan de sport gezien, maar nu is het even weg.

EDIT: Hij heeft in de lente in de Dolomieten getraind, een Italiaanse journalist heeft hem daar gezien. Die heeft het doorgegeven aan Theo de Rooij. Hij zei dus in Mexico te hebben getraind, waar ze hem nooit hebben gevonden. Oke, dat is het dan.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 26 jul 2007 01:35

Wat een stelletje laffe kl**tzakken zeg, die rabo-leiding. Bang voor een schandaal, en dus Rasmussen terugtrekken. Bah! Ben benieuwd of er nog daadwerkelijk een gefundeerde dopingbeschuldiging gaat komen.

Ook ik begin zo langzamerhand m'n plezier in het wielrennen kijken. Dat heeft niet zozeer te maken met sommige renners die 'pakken', maar meer met de hyprocrisie en de hetze er omheen
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 26 jul 2007 01:37

ik hoor net in de avondetappe dat een collega renner verklaard heeft rasmussen te zien feitsen in de dolemieten terwijl hij had opgegeven in mexico te zijn, als dat waar zou zijn, dan heeft de rabobank best reden hem uit de toer te halen m.i.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 26 jul 2007 01:37

thunderroad schreef:ze zijn gek geworden!

(maar ik heb wel genoten van rasmussen)

he casran.. is triathlon niks voor je



Wordt over nagedacht... maar met duatlon ben ik al op weg, niet? ;) Kan je alvast zeggen dat ik deze week naast wat drukte op het werk al 3,5u gelopen heb, toch een pak langer dan ik kon fietsen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 26 jul 2007 01:39

Alsof Rasmussen niet een geweldige cleane Tour heeft gereden, alsof ie niet leeft voor de sport, alsof ie niet 10 uren per dag traint, alsof ie niet een geweldige wielrenner is.....

De Rabo-directie is opeens Roomser dan de Paus en gewoon bang voor meer commotie. Vertrouwensbreuk is reden voor ontslag op staande voet. Ik weet het niet hoor, het was gewoon een geweldig mooie Tour wat het fietsen betreft, en dan nog overheerst de angst voor mogelijke zondaars. Het gaat allang niet meer over feiten, alleen maar over geloofwaardigheid. En nu wint Contador dankzij de Rabodirectie de Tour. Ben benieuwd of Discovery met terugwerkende kracht ook zo'n moeite heeft met Contador die op het lijstje van Fuentes stond.

Ze kunnen de Tour beter nu per direct afsluiten, en volgend jaar met een schone lei beginnen. Met duidelijke regels, duidelijke leiding, dan maar de ASO ipv de UCI.

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 26 jul 2007 01:41

Nee, niet bang voor een schandaal. Ze vertrouwen hem gewoon niet meer omdat duidelijk is geworden dat hij persoonlijk de hele maand juni tegen Theo de Rooy heeft gelogen over waar hij was. Davide Cassani (oud prof en nu presentator bij de Italiaanse televisie) heeft hem in de Dolomieten zien trainen terwijl Rasmussen beweerde op dat moment in Mexico te zijn geweest (wat de doping controleurs dan weer niet wisten). Het vertrouwen van de Rabo leiding in Rasmussen is dus weg. Juist in deze wielerwereld is dat vertrouwen van cruciaal verband. Het schandaal is er dus al - intern. Ik neem aan dat Rasmussen vanavond door De Rooy voor het blok is gezet en moest toegeven dat Cassani gelijk heeft.

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 26 jul 2007 01:46

TimoWr schreef:Nee, niet bang voor een schandaal. Ze vertrouwen hem gewoon niet meer omdat duidelijk is geworden dat hij persoonlijk de hele maand juni tegen Theo de Rooy heeft gelogen over waar hij was. Davide Cassani (oud prof en nu presentator bij de Italiaanse televisie) heeft hem in de Dolomieten zien trainen terwijl Rasmussen beweerde op dat moment in Mexico te zijn geweest (wat de doping controleurs dan weer niet wisten). Het vertrouwen van de Rabo leiding in Rasmussen is dus weg. Juist in deze wielerwereld is dat vertrouwen van cruciaal verband. Het schandaal is er dus al - intern. Ik neem aan dat Rasmussen vanavond door De Rooy voor het blok is gezet en moest toegeven dat Cassani gelijk heeft.


Omdat de Rabo nu volop in de schijnwerpers staat, ontslaan ze hem. Ze hadden het niet gedaan als ze er voor de Tour achter waren gekomen....... althans dat denk ik op dit moment.

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 26 jul 2007 01:46

Ben ik niet met je eens thunderroad. Er is enorm veel shit geweest de afgelopen week rond Rasmussen. Over gemiste controles en waar hij trainde, enz. Rabo wil hem daarin steunen maar dan moet hij wel die steun waard zijn. Als hij ook tegen zijn teamleiding liegt dan is dat zeer ernstig want dan steunen ze hem tegen de Franse pers, McQuaid en alle andere aanvallers terwijl hij voor De Rooy ook niet meer geloofwaardig is.

Precies Auke: omdat hij volop in de schijnwerpers staat moesten ze hem meer steunen dan ooit. Ze geven hem vertrouwen en dat beschaamt hij door ook tegen zijn ploeg te liegen.

Hoe moet Rabo hem steunen tegen anderen als ze hem zelf niet kunnen vertrouwen?

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 26 jul 2007 01:57

TimoWr schreef:Ben ik niet met je eens thunderroad. Er is enorm veel shit geweest de afgelopen week rond Rasmussen. Over gemiste controles en waar hij trainde, enz. Rabo wil hem daarin steunen maar dan moet hij wel die steun waard zijn. Als hij ook tegen zijn teamleiding liegt dan is dat zeer ernstig want dan steunen ze hem tegen de Franse pers, McQuaid en alle andere aanvallers terwijl hij voor De Rooy ook niet meer geloofwaardig is.

Precies Auke: omdat hij volop in de schijnwerpers staat moesten ze hem meer steunen dan ooit. Ze geven hem vertrouwen en dat beschaamt hij door ook tegen zijn ploeg te liegen.

Hoe moet Rabo hem steunen tegen anderen als ze hem zelf niet kunnen vertrouwen?


Ik snap je punt ook wel, het is een enorm dillemma. Toch heb ik wel vertrouwen in Rasmussen. Het gaat om feiten, en hij was kennelijk bij zijn vrouw en familie in Italie. What's the difference, Mexico of de Dolomieten..... Ik snap het dillemma, maar ik snap niet waar men zich druk om maakt. Feit is wel dat de Rabo nu Roomser is dan voor de Tour....... De sterkste wint nu niet de Tour om een formaliteit. Aan de andere kant zal Rasmussen zichzelf ook voor de kop slaan als een kip zonder kop.....

Politieinval in het Rabohotel...... wat een soap! Als ik Boogie was stapt ik nu in de auto naar huis in het veilige knusse Nederland.

Plaats reactie