Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK 2007

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 25 sep 2007 13:21

Bon, de Vuelta is gedaan, dus het WK komt eraan: waar blijven de pronostiekjes?

Vraag me niet waarom, maar ik tip op Rebellin! (als ze op de laatste helling Freire kwijt kunnen raken, tenminste...)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

bikeboss
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 08 okt 2006 16:21

bikeboss 25 sep 2007 13:24

Freire en Bettini gaan er niet ver af zijn.

bikeboss
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 08 okt 2006 16:21

bikeboss 25 sep 2007 13:33

Vorige zondag Marianne Vos aan het werk gezien: zij zit in bloedvorm. Op een omloop van niet eens drie km met ieder van de 26 ronden een ferme beklimming stond zij vijf ronden voor het einde op het punt het voltallige peloton te dubbelen, waardoor de organisatie zich verplicht zag dat hele peloton uit koers te nemen. Enkel Marianne en haar medevluchtster, die in de laatste ronde ook nog een halve minuut aan het been kreeg, moesten de volle afstand afleggen. Vos zal er dus zeker staan in Stuttgart.

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 25 sep 2007 13:39

ik heb het flauwe vermoeden dat ook onze alleskunner uit de vuelta Sanches er wel zal staan al kan het natuurlijk ook een enorme anti climax voor hem worden dat is afwachten. Op dit moment, gezien zijn prestaties in de vuelta zal hij zeker bij de top zitten, hij mist echter een sterk blok achter hem

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 sep 2007 14:00

Naast Sanchez zal Freire ook wel heel lang overleven en het is een wereldkampioenschap dus die kan zo maar weer winnen. Bij de Nederlanders ben ik een beetje bang dat het op uitkomt dat Boogerd in de 1e groep zit en dat T Dekker en Kroon de slag net missen en in de groep erachter uitkomen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

kronik
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 03 jan 2007 20:56

kronik 25 sep 2007 15:45

Freire voor nummer 4
Koga miyata Gentslux
Willier Cento1

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 25 sep 2007 16:49

Ja, bij nader inzien - heb het parkoers nog eens bekeken - is het misschien toch wat veel voor een Freire: aankomen bergop na meer dan 5000 hoogtemeters...
Ik vermoed ook wel dat bij de Spanjaarden - met hun verschillende hele en halve titelkandidaten èn het gerommel in de marge - de sereniteit & eenheid wat zoek zullen zijn. Traditioneel was een teveel aan potentiële kopmannen uiteraard ook een typisch euvel bij de Italiaanse ploeg, maar Ballerini slaagt er nu toch al enkele jaren in om alle neuzen (en ego's) in dezelfde richting te krijgen, dus ik leef op hoop...
Overigens, hoe zit het ondertussen eigenlijk met Boogerd? Die zou ik van harte een podiumplaats gunnen!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 25 sep 2007 16:57

Ballerini heeft dit jaar juist een probleem volgens mij. Bettini was al not amused over het niet-selecteren van Tossato meen ik.. en een ploeg met Bettini, Pozzato, Di Luca, Ballan, Rebellin, Cunego klinkt mij niet echt in de oren als allen voor één ;)

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 25 sep 2007 17:09

Ik geef toe dat hij het zich dit jaar wel erg moeilijk maakt - hetzelfde probleem stelt zich weliswaar elk jaar maar deze keer is het inderdaad misschien wat veel van het goede (ik zou ook wel één van de aangehaalde grote namen opgeofferd hebben ten voordele van wat meer evenwicht); ik ben alvast razend benieuwd of het hem deze keer (weer) lukt...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 25 sep 2007 17:13

wie heeft het hier over de duitsers en de Russen? ik tip op Wegmann en zeker nog 2 russen in zijn wiel. Sanchez, Bettini en Boogerd zie ik de forcing voeren. Van wie ik niets van hun huidige vorm weet zijn Schleck, Freire, Di Luca, Popovych...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie