Dubbeldikke Procycling is nu verkrijgbaar, 164 pagina’s leesplezier!
De klassiekers komen er weer aan en dat...
Om het forum te gebruiken dien je je eerst in te loggen.
Wel eens gehoord van die Puttense moordzaak?sharkman113 schreef:Wellicht in de US maar in Nederland en de meeste andere landen zal het zonder "hard" bewijs en enkel dubieuze getuigenverklaringen zeker niet tot een veroordeling komen.Nee, voldoende indirect bewijs volstaat ook als de rechter daardoor "beyond reasonable doubt" bewezen acht dat de verdachte schuldig is.
Sterker nog als het enkel getuigenverklaringen zijn van personen die zelf verdacht zijn en enkel hun verklaring doen om er beter van te worden zal het OM het niet eens tot een rechtzaak laten komen (ze hebben hopelijk al meer
dan genoeg geleerd van de rechtzaak tegen ene Willem Frederik Holleeder waar ze een grote crimineel trachtten te pakken op basis van een verklaring van een iets kleinere crimineel).
Indirect bewijs is pas afdoende als daarmee zonder gerede twijfel schuld wordt aangetoond, het probleem is dat verklaringen alleen daarvoor onvoldoende zijn.timo2.0 schreef:Nee, voldoende indirect bewijs volstaat ook als de rechter daardoor "beyond reasonable doubt" bewezen acht dat de verdachte schuldig is.tourpretendent schreef:Steeds gaat het om het bewijs, dat moet direct zijn en niet indirect zoals verklaringen.
Dit lijkt me een onwaarschijnlijke complottheorie om de volgende redenen:marconi schreef:Ik heb het vermoeden dat die z.g. "vrienden"van Armstrong vrienden $$$$ zijn van Lemond die hen zover heeft gekregen die verklaringen af te leggen.
Onbekend is of een dergelijke verklaring is afgelegd, dat is nu juist waar het al tig pagina;s over gaat, wat is de strekking en de inhoud van de afgelegde verklaringen in relatie tot de geuite beschuldigingen door mede forumleden?Karl66 schreef:Als iemand verklaart dat Armstrong doping aan hem geleverd heeft, dan is dat gewoon direct bewijs.
De verschillen zijn echter groot.tourpretendent schreef: Of dit ook zo in Amerika ook zo is weet ik niet, maar gezien een deel van de uitspraak van de burgerrechter in de zaal LA lijkt dat wel het geval te zijn.
Zie bijvoorbeeld de zaak Strous khan, waarbij de verklaring van het vermeende slachtoffer terzijde werd gelegd i.v.m. het verleden van het vermeende slachtoffer.
Dus eerder liegende wielrenners zouden daarmee minder credible zijn.............
1) Nope, Straus Khan was de vermeende dader van een aanranding en meer, waarvoor zelfs lichamelijk bewijs was...... Maar het verleden van het vermeende slachtoffer zorgde er voor dat ze niet langer betrouwbaar was in de ogen van de aanklager, dus de vermoedelijke penetratie kon niet als onvrijwillig worden afgedaan. En daarmee was de zaak afgedaan.dc schreef:De verschillen zijn echter groot.tourpretendent schreef: Of dit ook zo in Amerika ook zo is weet ik niet, maar gezien een deel van de uitspraak van de burgerrechter in de zaal LA lijkt dat wel het geval te zijn.
Zie bijvoorbeeld de zaak Strous khan, waarbij de verklaring van het vermeende slachtoffer terzijde werd gelegd i.v.m. het verleden van het vermeende slachtoffer.
Dus eerder liegende wielrenners zouden daarmee minder credible zijn.............
1. Straus kahn was 1 getuige/slachtoffer
2. LA heeft een karrevracht direct bewijs tegen zich ondanks het gejank dat het er niet is. En er is een karrevracht aan getuigen tegen hem. Het is gewoon slam-dunk. Positieve testen, hertesten, smeergeld, getuigen.
Waarom denk je dat hyperventilerende Patsy opeens een algemeen pardon wil?Alleen als dit de doofpot ingaat kan hij aanblijven.
Klopt niet ik kan niet in details treden maar, als acht mensen zeggen dat je iets hebt gedaan moet dat nog steeds worden onderbouwd.mackersv2.0 schreef:@ Marconi, hearsay is als ik verklaar dat ik van jou gehoord heb dat jij LA hebt zien gebruiken. Als jij verklaart dat jij LA hebt zien gebruiken is dat een ooggetuigenverklaring.
@ Tourpretendent, als je 8 ooggetuigen hebt die zeker in grote lijnen, en waarschijnlijk ook vaak in detail dezelfde verklaringin afleggen, dan zullen ook indien twee van die getuigen weinig geloofwaardig zijn, die verklaringen groot gewicht hebben.
En ik maar denken dat de zaak Armstrong in de VS speelt dus wat doet Nederland ertoe? Tijdens het proces tegen Wilders boeide het toch ook niet wat de rechtspraak in Swaziland zegt?sharkman113 schreef:Wellicht in de US maar in Nederland en de meeste andere landen zal het zonder "hard" bewijs en enkel dubieuze getuigenverklaringen zeker niet tot een veroordeling komen.Nee, voldoende indirect bewijs volstaat ook als de rechter daardoor "beyond reasonable doubt" bewezen acht dat de verdachte schuldig is.
timo2.0 schreef:En ik maar denken dat de zaak Armstrong in de VS speelt dus wat doet Nederland ertoe? Tijdens het proces tegen Wilders boeide het toch ook niet wat de rechtspraak in Swaziland zegt?sharkman113 schreef:Wellicht in de US maar in Nederland en de meeste andere landen zal het zonder "hard" bewijs en enkel dubieuze getuigenverklaringen zeker niet tot een veroordeling komen.Nee, voldoende indirect bewijs volstaat ook als de rechter daardoor "beyond reasonable doubt" bewezen acht dat de verdachte schuldig is.
tourpretendent schreef:Indirect bewijs is pas afdoende als daarmee zonder gerede twijfel schuld wordt aangetoond, het probleem is dat verklaringen alleen daarvoor onvoldoende zijn.timo2.0 schreef:Nee, voldoende indirect bewijs volstaat ook als de rechter daardoor "beyond reasonable doubt" bewezen acht dat de verdachte schuldig is.tourpretendent schreef:Steeds gaat het om het bewijs, dat moet direct zijn en niet indirect zoals verklaringen.
Zie vele rechtszaken die hebben gelopen en nog lopen, Charles Z, Holleeder, ed. Zelfs de verklaring dat je wordt afgeperst en bewijzen van afschriften, zijn niet voldoende, Endstra.
Of dit ook zo in Amerika ook zo is weet ik niet, maar gezien een deel van de uitspraak van de burgerrechter in de zaal LA lijkt dat wel het geval te zijn.
Ik hoop dat u nooit of te nimmer tegen iemand moet getuigen en al helemaal nooit in de VS, want het begrip "meineed" dringt maar niet tot uw hersens door.marconi schreef:Dus als ik iemand wil benadelen dan zeg ik zoiets maar! Fijn bewijs! Zo kan je iedereen wel beschuldigen.Karl66 schreef:Als iemand verklaart dat Armstrong doping aan hem geleverd heeft, dan is dat gewoon direct bewijs.
marconi schreef:Hoeveel mensen blijken achteraf , nu DNA onderzoek mogelijk is, valselijk beschuldigd zijn en veroordeeld? Vaak zijn er onschuldigen in de USA geëxecuteerd of zaten vele jaren onschuldig in de bak. Ook hier zijn zulke gevallen voorgekomen. De bekendste is die Puttense moordzaak . Ook deze 2 veroordeelde DADERS (!) zaten jaren onterecht! Ook in die Vlaardingse moordzaak waarbij een meisje werd vermoord en het jongetje overleefde werd een verkeerde veroordeeld. Lekker dat Beyond reasonable doubt ! Ik houd mij liever aan harde onomstotelijke bewijzen zodat je vermijdt onschuldigen te veroordelen.timo2.0 schreef:Nee, voldoende indirect bewijs volstaat ook als de rechter daardoor "beyond reasonable doubt" bewezen acht dat de verdachte schuldig is.tourpretendent schreef:Steeds gaat het om het bewijs, dat moet direct zijn en niet indirect zoals verklaringen.
De essentie van de discussie is nu juist dat niet jullie de regels in deze zaak bepalen maar de Amerikanen. Dus schets ik even de feiten zoals die daar gelden want toetsen aan de hand van Nederlandse zaken heeft totaal geen zin.tourpretendent schreef:Indirect bewijs is pas afdoende als daarmee zonder gerede twijfel schuld wordt aangetoond, het probleem is dat verklaringen alleen daarvoor onvoldoende zijn.timo2.0 schreef:Nee, voldoende indirect bewijs volstaat ook als de rechter daardoor "beyond reasonable doubt" bewezen acht dat de verdachte schuldig is.tourpretendent schreef:Steeds gaat het om het bewijs, dat moet direct zijn en niet indirect zoals verklaringen.
Zie vele rechtszaken die hebben gelopen en nog lopen, Charles Z, Holleeder, ed. Zelfs de verklaring dat je wordt afgeperst en bewijzen van afschriften, zijn niet voldoende, Endstra.
Helaas, een vergelijking met de zaak Strauss Kahn gaat mank. Nafissatou Diallo was geen gewone getuige, zij was het vermeende slachtoffer - een totaal andere juridische positie - en haar verklaring werd niet door de rechter terzijde gelegd maar door de aanklager, dwz de zaak kwam nooit voor de rechter. En dit niet omdat er twijfel was over de betrouwbaarheid van de verklaring van Diallo maar omdat het OM bewezen achtte dat zij gelogen had.tourpretendent schreef:Dus die 8 oog getuigen moeten onberispelijk zijn (zaak Straus Khan) willen de afgelegde verklaringen volledig meetellen.
Lees nou eerst mijn eerdere uitleg m.b.t. de relatie met de Straus Khan zaak en citeer niet alleen deze ene zin!timo2.0 schreef:
De essentie van de discussie is nu juist dat niet jullie de regels in deze zaak bepalen maar de Amerikanen. Dus schets ik even de feiten zoals die daar gelden want toetsen aan de hand van Nederlandse zaken heeft totaal geen zin.
Helaas, een vergelijking met de zaak Strauss Kahn gaat mank. Nafissatou Diallo was geen gewone getuige, zij was het vermeende slachtoffer - een totaal andere juridische positie - en haar verklaring werd niet door de rechter terzijde gelegd maar door de aanklager, dwz de zaak kwam nooit voor de rechter. En dit niet omdat er twijfel was over de betrouwbaarheid van de verklaring van Diallo maar omdat het OM bewezen achtte dat zij gelogen had.tourpretendent schreef:Dus die 8 oog getuigen moeten onberispelijk zijn (zaak Straus Khan) willen de afgelegde verklaringen volledig meetellen.