Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 apr 2019 07:08

Dat is dus gewoon klinkklare onzin, want ze doen geen testen. Ze kunnen hooguit reageren op nieuws waar ze mee opgezadeld worden. Je kan veel van ze vinden, maar in deze worden ze juist telkens door andere in een onmogelijk parket gezet.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

i-mac

i-mac 29 apr 2019 09:43

De ASO doet geen testen. Ze kunnen wel renners weigeren. Voorbeeld, Tom Boonen nadat hij werd betrapt op cocaïne gebruik. Eigenlijk zou het niet mogen dat organisaties renners of ploegen kunnen weren op hun criteria. Het UCI moet de normen vastleggen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 apr 2019 11:14

Dat is dus gewoon klinkklare onzin
Je hebt niet echt een geweldig positieve en diplomatieke manier van schrijven en reageren he?

Het is de week voor de tour altijd feest met de berichten vanuit ASO dat weet toch iedereen. Vorig jaar het circus rond Froome, het geval Boonen zoals hierboven ook gemeld en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dat ze zelf dopingcontroles uitvoeren heb ik toch helemaal niet gezegd? (hoewel ze dit wel bij het UCI weg willen halen om het bij een meer bevriende organisatie neerleggen)
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 29 apr 2019 12:55

Enzzo schreef: 29 apr 2019 11:14
Dat is dus gewoon klinkklare onzin
Je hebt niet echt een geweldig positieve en diplomatieke manier van schrijven en reageren he?

Het is de week voor de tour altijd feest met de berichten vanuit ASO dat weet toch iedereen. Vorig jaar het circus rond Froome, het geval Boonen zoals hierboven ook gemeld en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dat ze zelf dopingcontroles uitvoeren heb ik toch helemaal niet gezegd? (hoewel ze dit wel bij het UCI weg willen halen om het bij een meer bevriende organisatie neerleggen)
Het is toch meestal de krant l’equipe, of in nl de telegraaf of AD die meestal daags voor grote ronden met sensatie journalistiek naar buiten komen, toch niet de aso zelf?!

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 29 apr 2019 13:18

Wie denk je dat l’equipe uitgeeft?
:winkthumb:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 apr 2019 15:06

Het circus rond Froome was alles behalve de schuld van de ASO....
Less is bore

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 29 apr 2019 16:14

Enzzo schreef: 29 apr 2019 11:14
Dat is dus gewoon klinkklare onzin
Je hebt niet echt een geweldig positieve en diplomatieke manier van schrijven en reageren he?

Het is de week voor de tour altijd feest met de berichten vanuit ASO dat weet toch iedereen. Vorig jaar het circus rond Froome, het geval Boonen zoals hierboven ook gemeld en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dat ze zelf dopingcontroles uitvoeren heb ik toch helemaal niet gezegd? (hoewel ze dit wel bij het UCI weg willen halen om het bij een meer bevriende organisatie neerleggen)
Nou als je nog wel even door kan gaan, dan ben ik nieuwsgierig naar welke gevallen nog meer vanuit de ASO in de aanloop naar de TdF zijn gemeld. Ik ken namelijk alleen maar deze twee...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 30 apr 2019 09:40

Niemand iets op te merken over Astana. en een 34 jarige Deen die ineens de sterren van de hemel rijdt?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 30 apr 2019 09:56

Volgens mij heb ik ik vorig jaar al een keer opgemerkt dat ik hem één van de meest verdachte renners in het peloton vind. Van een aardige subtopper die nooit iets noemenswaardig won naar een absolute topper in 2,5 jaar tijd, ik vind het vreemd. Tel daar de ploeg en het feit dat iedere Deen die ooit iets heeft gepresteerd in het fietsen stijf stond van de doping* bij op en er blijft niet veel geloofwaardigheid meer over.

*Die laatste is natuurlijk een beetje erg generaliserend en vanuit de onderbuik maar ik kan het niet helpen om aan Riis en Rasmussen te denken als ik hem zie. Bovendien is dit het internet dus mag het :twisted:
Campagnolo Ultra Dork

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 30 apr 2019 10:31

Fuglsang is al jaren een soort Mollema , in het rondewerk een subtopper, soms goed in een eendagwedstrijd.
Wat zouden we vinden als Mollema ineens van februari tot mei op gaat vallen als klassiekertopper.....en ook een monument overtuigend wint.
Of we het een sympathieke gast vinden is niet zo relevant, ik vind het ongeloofwaardig, helaas.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 30 apr 2019 10:39

hmm,,..... ik vind het nog net te weinig om het allemaal super verdacht te vinden. Fuglsang is idd al jaren een subtopper. Een keer derde en vierde in de ronde van Zwitserland (nog voor zijn Astana tijd). Een keer 11de in de vuelta, zevende in de tour, 5de en 7de in Parijs Nice. Dit jaar derde in de Tireno en vierde in Baskenland. En dan ook sterk rijden in de AGR en Luik. Mischien moeten we ook niet op elke overwinning een berg verdachtmaking gooien
Live fast; die young. mijn blog

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 30 apr 2019 10:51

Nee, zeker niet, maar het viel me op dat de "usual suspects" nu over Fuglsang niks te mekkeren hadden, terwijl de "dopingploegen" niet echt opvielen.
Diezelfde usual suspects moeten hier nu ook gaan melden welke verdachte figuren (naast Vinokourov) op de loonlijst van Astana staan....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie