Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 22 apr 2019 19:51

Maar Karl, doping IS toch ook iets moois? De huidige kwajongen van Astana - Andrei Mikhailov- kocht ooit tijdens de Tour de France een kofferbak vol EPO voor een Russisch kinderziekenhuis. Dat bewijst toch wel dat hij een lieve en door en door goedhartige man is. Ik snap niet dat mensen dat zo opblazen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 22 apr 2019 20:40

timo2.0 schreef: 22 apr 2019 19:51 Maar Karl, doping IS toch ook iets moois? De huidige kwajongen van Astana - Andrei Mikhailov- kocht ooit tijdens de Tour de France een kofferbak vol EPO voor een Russisch kinderziekenhuis. Dat bewijst toch wel dat hij een lieve en door en door goedhartige man is. Ik snap niet dat mensen dat zo opblazen.
val de foute mensen dan zelf aan en niet degenen die een prestatie neerzetten zelfs al rijden ze voor een ploeg met foute mensen. Altijd gedacht dat het fout was van bepaalde mensen via anderen te proberen treffen. Voor zover ze al zouden wakker liggen van wat wij hier neerpennen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 22 apr 2019 20:57

Karl66 schreef:En voor alle duidelijkheid, we hebben het niet over mensen die er zelf voor kiezen om het zelf te gebruiken, maar over mensen die andere mensen pushen om het te gaan gebruiken.
heb je er naast gestaan dan? Hoe weet jij dat "mensen" renners verplichten doping te gebruiken? Waar zijn je bewijzen daarvoor? En meer nog: wie zijn dan die "mensen"?

Karl66 schreef:Het is niet voor niks dat er dopingartsen levenslange schorsingen gekregen hebben. Dopinggebruik is niet onschuldig, dus hou op te doen alsof het niet veel meer dan een kwajongensstreek is, waarbij een tikje op de vingers wel genoeg straf is.
Ik zeg niet dat er geen proportionele straffen mogen worden uitgedeeld. Ik zeg alleen dat doping gebruik valsspelen is en dat termen als "boeven, verrot" en dergelijke daar niet op van toepassing zijn en het juist uit proportie trekken. Een sporter die doping gebruikt kiest er voor om vals te spelen. Een arts die doping toedient zonder toestemming van de sporter is een crimineel en moet ook als zodanig berecht worden als het bewijs inderdaad onomstotelijk vaststelt dat er sprake is van dwang. Een arts die systematisch zonder klinische indicatie medicatie toedient zal uit zijn ambt worden gezet als hij hiervoor berecht wordt, vandaar de levenslange schorsingen in zaken waar dat speelt. En geheel terecht overigens!
Helaas is de werkelijkheid vaak wat weerbarstiger en veel minder zwart-wit. 100 keer roepen dat bepaalde mensen volgens jou verderfelijk zijn en uit de sport gegooid moeten worden maakt het niet meer of minder waar.

Ik ben in elk geval geen DQS groupie, wel een bewonderaar van wat ze presteren. Ik ben geen Sky fan en heb veel twijfels bij hun methodes, maar ik heb enorme bewondering voor Froome en Thomas.
Jij (en Timo en Daniel) laten gewoon geen ruimte voor mensen die van het fietsen genieten en de prestaties waarderen, omdat je continu alle prestaties van die ene ploeg in de verdomhoek predikt. Dat liedje kennen we nu wel en er komt nooit een nieuw feit bij dus laat het alsjeblieft een keer liggen!
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 apr 2019 21:56

Jij zat zeker ook met je vingers in je oren naar de biecht van Lance te kijken? Het kan niet, hij is nooit gepakt!!
Als jij met droge ogen kunt beweren dat de veelgenoemde mannen geen door en door gedoped verleden hebben ben je echt nog naiever dan ik dacht.
Waarom heeft Lefevere nooit openheid gegeven over bijv Mapei, een van dé dopingvoorbeelden uit het verleden.

En geen ruimte geven? Ik dacht het wel, daarom alleen in dit topic.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 22 apr 2019 22:09

Dat zeg ik niet en heb ik ook nooit gezegd. Weeral van die aannames die nergens op gebaseerd zijn!

Lance had ik al in de smiezen toen de rest van de wereld nog in hem geloofde. Journalist van Le monde had een keer een boekje open gedaan over gerommel met urine stalen wat helaas nooit bewezen is. Verhaal is buiten Frankrijk nooit echt een hit geworden.
Bovendien vond ik Armstrong enorme narcist en onsympathiek.
In tegenstelling tot Lefevere die ik vaak genoeg in andere hoedanigheid heb gehoord en die mij erg sympathiek overkomt, wat niet wegneemt dat hij een duister verleden heeft wat ik dus niet ontken.
Do or don’t, there is no try

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 22 apr 2019 22:16

Oftewel je reageert op je onderbuik en niet op de feiten. Als iemand aardig is.. onschuldig. Is ie een rotzak: Schuldig.

Lees je eigen post eens.. ik snap dat je dit niet bedoeld maar je zegt het echt. Ik zou gewoon even diep nadenken over de positie die je neemt en waarom en of dit een gevoelskwestie is of een feiten verhaal.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 22 apr 2019 23:07

Dus als je in één topic, om precies te zijn het dopingtopic, over dopingproblematiek praat, dan laat je andere mensen geen ruimte om van de sport te genieten? Enzzo, je loopt weer de dramaqueen te spelen...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 apr 2019 23:20

fiedoo schreef: 22 apr 2019 20:40
timo2.0 schreef: 22 apr 2019 19:51 Maar Karl, doping IS toch ook iets moois? De huidige kwajongen van Astana - Andrei Mikhailov- kocht ooit tijdens de Tour de France een kofferbak vol EPO voor een Russisch kinderziekenhuis. Dat bewijst toch wel dat hij een lieve en door en door goedhartige man is. Ik snap niet dat mensen dat zo opblazen.
val de foute mensen dan zelf aan en niet degenen die een prestatie neerzetten zelfs al rijden ze voor een ploeg met foute mensen. Altijd gedacht dat het fout was van bepaalde mensen via anderen te proberen treffen. Voor zover ze al zouden wakker liggen van wat wij hier neerpennen.
Voor een renner die blij mag zijn dat hij een contract mag tekenen gaat dit zeker op maar de meesten die de overwinningen binnenhalen bij QS en Astana kunnen ook wel ergens anders tekenen voor een riant salaris. Dan kies je er toch zelf voor om geassocieerd te worden met die dopingartsen.

Ik mag hopen dat het de renners nog ooit gaat raken van wat wij hier en op andere social media neerpennen. Dat ze zelf de verantwoordelijkheid gaan nemen en zeggen dat ze dat soort lui niet meer in hun team willen hebben. Tot het zover is ga ik mij geen blad voor de mond nemen.
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 23 apr 2019 00:28

Ernie C. schreef: 22 apr 2019 23:20
fiedoo schreef: 22 apr 2019 20:40
timo2.0 schreef: 22 apr 2019 19:51 Maar Karl, doping IS toch ook iets moois? De huidige kwajongen van Astana - Andrei Mikhailov- kocht ooit tijdens de Tour de France een kofferbak vol EPO voor een Russisch kinderziekenhuis. Dat bewijst toch wel dat hij een lieve en door en door goedhartige man is. Ik snap niet dat mensen dat zo opblazen.
val de foute mensen dan zelf aan en niet degenen die een prestatie neerzetten zelfs al rijden ze voor een ploeg met foute mensen. Altijd gedacht dat het fout was van bepaalde mensen via anderen te proberen treffen. Voor zover ze al zouden wakker liggen van wat wij hier neerpennen.
Voor een renner die blij mag zijn dat hij een contract mag tekenen gaat dit zeker op maar de meesten die de overwinningen binnenhalen bij QS en Astana kunnen ook wel ergens anders tekenen voor een riant salaris. Dan kies je er toch zelf voor om geassocieerd te worden met die dopingartsen.

Ik mag hopen dat het de renners nog ooit gaat raken van wat wij hier en op andere social media neerpennen. Dat ze zelf de verantwoordelijkheid gaan nemen en zeggen dat ze dat soort lui niet meer in hun team willen hebben. Tot het zover is ga ik mij geen blad voor de mond nemen.
Misschien weten die renners meer dan wij? (bvb dat het bij andere teams er niet anders aan toe gaat? Niemand kan diegenen die ook bij andere ploegen terecht kunnen (toppers dus) verplichten van foute zaken te doen met die artsen. Misschien is het zelfs nuttig om geen foute dingen te doen ((zelfs al is het op het randje, daar speelt ervaring zeker een grote rol).
Denk je dat een "foute ploegleider" zoals er toch bij talloze ploegen blijkbaar nog aanwezig is met propere artsen gaat werken, zelfs al zijn ze minder gekend of nieuw in het milieu?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 23 apr 2019 05:34

Karl66 schreef: 22 apr 2019 19:43 .......
En voor alle duidelijkheid, we hebben het niet over mensen die er zelf voor kiezen om het zelf te gebruiken, maar over mensen die andere mensen pushen om het te gaan gebruiken. Het is niet voor niks dat er dopingartsen levenslange schorsingen gekregen hebben. Dopinggebruik is niet onschuldig, dus hou op te doen alsof het niet veel meer dan een kwajongensstreek is, waarbij een tikje op de vingers wel genoeg straf is.
Dat vind ik wel een bijzondere visie op dopinggebruik. De sporter die epo gebruikt is een zielig slachtoffer en de arts de verpersoonlijking van de duivel?

De sporter die doping gebruikt is Zelf verantwoordelijk voor deze actie. Iedereen heeft de keuze om het wel of niet te doen. En ja er zal in sommige gevallen druk uitgeoefend worden vanuit een ploeg maar dan nog steeds is het een eigen keuze.
o'7o

i-mac

i-mac 23 apr 2019 05:45

Wij maken ons druk over doping. Het wielermilieu vermoedelijk veel minder. Als er al iets boven water komt, zwijgt de meerderheid van datzelfde milieu. De omerta zit er heel diep ingebakken.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6059
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 23 apr 2019 07:25

Douglas schreef: 23 apr 2019 05:34
Karl66 schreef: 22 apr 2019 19:43 .......
En voor alle duidelijkheid, we hebben het niet over mensen die er zelf voor kiezen om het zelf te gebruiken, maar over mensen die andere mensen pushen om het te gaan gebruiken. Het is niet voor niks dat er dopingartsen levenslange schorsingen gekregen hebben. Dopinggebruik is niet onschuldig, dus hou op te doen alsof het niet veel meer dan een kwajongensstreek is, waarbij een tikje op de vingers wel genoeg straf is.
Dat vind ik wel een bijzondere visie op dopinggebruik. De sporter die epo gebruikt is een zielig slachtoffer en de arts de verpersoonlijking van de duivel?

De sporter die doping gebruikt is Zelf verantwoordelijk voor deze actie. Iedereen heeft de keuze om het wel of niet te doen. En ja er zal in sommige gevallen druk uitgeoefend worden vanuit een ploeg maar dan nog steeds is het een eigen keuze.
Het is hier niet die visie op dopinggebruik, maar het argument waarom quick step en astana steeds weer opnieuw en opnieuw genoemd worden.
Niet vanwege dopinggebruikers, maar vanwege ploegleiding en artsen. En hun dominante en bepalende rollen (al dan niet in het verleden, al dan niet bekend, al dan niet bewezen, al dan niet voor een rechtbank gebracht).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie