Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 mar 2019 20:49

Bij iedere sportprestatie waar geld aan wordt verdient zet ik kanttekeningen. Zijn er doktoren als Ibarguren en Mikhailov aan het werk dan gaan er alarmbellen af.
Campagnolo Ultra Dork

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 27 mar 2019 20:53

Hou nou toch een keer op met heel hard om je heen slaan en elke mogelijke kant op te wijzen, zodat je maar niet hoeft te reageren op het inktzwarte verleden van Lefevere en zijn ploegartsen. Dat is namelijk het probleem bij DQS, een ploegleiding waarbij geen enkele weldenkende ouder zijn kind zou achterlaten. Maar blijf daar maar vooral heel hard overheen praten...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 mar 2019 20:55

Ernie C. schreef: 27 mar 2019 20:49 Bij iedere sportprestatie waar geld aan wordt verdient zet ik kanttekeningen. Zijn er doktoren als Ibarguren en Mikhailov aan het werk dan gaan er alarmbellen af.
dat mag, maar vuur je pijlen dan op de dokters en op lefevere af ipv op elke renner van DQS en probeer niet met allerlei beweringen te bewijzen wat niet te bewijzen valt en die geen hout snijden.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 mar 2019 21:02

Karl66 schreef: 27 mar 2019 20:53 Hou nou toch een keer op met heel hard om je heen slaan en elke mogelijke kant op te wijzen, zodat je maar niet hoeft te reageren op het inktzwarte verleden van Lefevere en zijn ploegartsen. Dat is namelijk het probleem bij DQS, een ploegleiding waarbij geen enkele weldenkende ouder zijn kind zou achterlaten. Maar blijf daar maar vooral heel hard overheen praten...
Maar man toch, na een 100-tal posts hier van mij heb je nog altijd niet begrepen dat ik niet de dokters en lefevere verdedig, ik vind dat zelf ook een kwalijke zaak. Probeer eens moeite te doen om in berichten te lezen wat er staat. De motivaties en zogezegde bewijzen van dopinggebruik verwijzend naar aantal ritzeges bvb vind ik flauwe kul, en daar heb je nog steeds geen serieus tegenargument voor gegeven.
Maar je draait dan wel zelf subtiel omheen om "die elke mogelijke kant"?
Die vooringenomendheid en selectiviteit in de beschuldigingen , dat vind ik fout.
Laatst gewijzigd door fiedoo op 27 mar 2019 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 27 mar 2019 21:08

Omdat ik het nooit over het aantal overwinningen heb gehad, het probleem is de begeleiding. En je kan natuurlijk niet met droge ogen beweren dat de begeleiding misschien wel kwalijk is, maar dat dit geen invloed de rest van het team heeft.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 mar 2019 21:17

Grappige contradictie:
- de ploeg(bege)leiding is fout en heeft een inktzwart verleden
- de renners zijn schoon
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 mar 2019 21:20

Karl66 schreef: 27 mar 2019 21:08 Omdat ik het nooit over het aantal overwinningen heb gehad, het probleem is de begeleiding. En je kan natuurlijk niet met droge ogen beweren dat de begeleiding misschien wel kwalijk is, maar dat dit geen invloed de rest van het team heeft.
je zegt het zelf: "misschien" maar de vraag blijft: welke invloed hebben zij op de prestaties van het team en kleuren zij nu binnen de lijntjes of niet? Hoe ver gaan ze als er foute zaken gebeuren en is iedere renner er dan in betrokken? enz.. maar je kan jje dat even goed afvragen van andere ploegen. Net of die dan gaan dokters aanwerven die bij wijze van spreken nog geen aspirientje gaan geven aan een renner omdat zij geen verleden hebben.
En zelfs al zijn de dokters onbetrouwbaar, 't Is niet omdat mijn baas op het werk een sjoemelaar zou zijn dat ik dat ook ben of daar aan mee moet doen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 mar 2019 21:24

Zolang PL met droge ogen beweert nooit iets met doping van doen te hebben gehad kunnen we hier zonder enig gewetensbezwaar roepen dat die ploeg fout is. D’n Patrick is zo’n beetje de verpersoonlijking van de omerta.
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 mar 2019 21:26

Ik zeg nergens dat ze momenteel fout bezig zijn, wel dat ze met hun verleden beter niet meer in het wielrennen zouden aktief moeten zijn vanwege allerlei speculaties.
Als Adrie VDP met zijn kwalijk dopingverleden zijn welbekende zoon begeleidt moet ik dan daaruit besluiten dat Mathieu ook aan de dope zit?
Graag eens dezelfde behandeling van Mathieu als de renners van DQS met bijhorende bagger aub.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 mar 2019 22:00

AvdP zijn eventuele kennis versus die van mannen als Michailov en Ibarguren : ik vind dat je hoog inzet op Adri :-)
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 mar 2019 22:30

daniel1975 schreef: 27 mar 2019 22:00 AvdP zijn eventuele kennis versus die van mannen als Michailov en Ibarguren : ik vind dat je hoog inzet op Adri :-)
ik beschuldig niemand en probeer van toch een beetje te genieten van het wielrennen waarvan ik men best doe om te geloven dat het een heel stuk "cleaner" is dan voorheen. En als dat niet zo is zal zich dat niet beperken tot 1 of 2 ploegen, daar ben ik wel van overtuigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 mar 2019 22:34

Maar net zoals in het verleden zullen er wel bepaalde ploegen het kunstje beter beheersen dan de anderen. Ook zijn de ploegen die veel winnen onder verdachte omstandigheden één van de belangrijkste reden dat andere renners verleid worden om doping te gaan gebruiken.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie