Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 27 mar 2019 14:24

Dus als je een beetje gebruikt is het niet erg?

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 27 mar 2019 14:56

mrcoffee schreef: 27 mar 2019 14:07 CUT

Wat doen die twee artsen dan (nog) bij je? Voor een schoon imago hoef je het niet te doen Patrick.
Voor een vakkundig inzetten van marginal gains heb je vakmensen nodig, dat zijn in het algemeen artsen die veel ervaring met fysieke "gains" hebben...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 mar 2019 15:46

japiecarbon schreef: 27 mar 2019 14:24 Dus als je een beetje gebruikt is het niet erg?
Terechte, goede vraag....... :roll:
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 27 mar 2019 17:27

Keezx schreef: 27 mar 2019 14:56
mrcoffee schreef: 27 mar 2019 14:07 CUT

Wat doen die twee artsen dan (nog) bij je? Voor een schoon imago hoef je het niet te doen Patrick.
Voor een vakkundig inzetten van marginal gains heb je vakmensen nodig, dat zijn in het algemeen artsen die veel ervaring met fysieke "gains" hebben...
Precies! Zorgen dat hun Vit. D suppletie niet in nierstenen eindigt de ijzersuppletie niet.... etc.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 mar 2019 18:13

Jij bent niet zo naief als dat je je hier voor doet..... ;-)
Less is bore

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 27 mar 2019 19:06

Keezx schreef: 27 mar 2019 14:56
mrcoffee schreef: 27 mar 2019 14:07 CUT

Wat doen die twee artsen dan (nog) bij je? Voor een schoon imago hoef je het niet te doen Patrick.
Voor een vakkundig inzetten van marginal gains heb je vakmensen nodig, dat zijn in het algemeen artsen die veel ervaring met fysieke "gains" hebben...
Da's exact wat ik er ook over denk.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 mar 2019 19:40

MarkVeenstra schreef: 27 mar 2019 08:21 Appels en Peren...,
De Ajax vergelijking gaat op als je je druk maakt om de dominantie van Sky in de grote rondes --> veel te veel geld tov andere clubs. Maar voetbal is sowieso een jurysport met scheidsrechters en vars.., dus niet vergelijkbaar.

Het boeit mij niets dat quick step veel wint. Het irriteert mij ook dat na elke overwinning van quick step hier aangehaald moet worden welke arts ze hebben en wat de tussenstand met Katusha is. Maar het irriteert me net zo mateloos dat daar dan direct op verdedigd wordt door een selectie van statistieken te pakken die goed uit komt om het aantal overwinningen de bagetaliseren (sprinters die veel winnen, moet je eigenlijk niet meetellen..., grote rondes winnen ze nooit..., )
Gebeurd ook de andere kant op overigens, als het uitkomt worden de "monumenten" erbij gepakt vanaf 2003. of vanaf 2010..., of vooral de Vlaamse klassiekers, want doelgroep sponsor, of als het dan nog niet uitkomt, kijken we even naar podiumplekken of top 10 noteringen ipv overwinningen.
Van beide kanten selectief gebruik van statistieken om een punt te maken. Elke keer opnieuw. Dat is irritant, maar vooral als daarna de conclusie ook nog scheef genomen wordt (zoals 10 tot 15% niet veel winnen, terwijl je met 18 ploegen in een peloton al met 6% boven het gemiddelde komt zitten).
kort samen gevat: de rvfrankrijk en de giro winnen is dus 2 overwinningen en de ploeg die 10 ritoverwinningen behaald is dus 5x zo goed?
vandaag in de 3-d van de panne waren er een deel topsspurters aanwezig en viviani is belachelijk gemaakt door Groenewegen. Bekijk ook eens de top 10 van koersen waar de spurtersvan DQS gewonnen hebben dit jaar en verleden jaar en laat dan eens weten in hoeveel % van de koersen er tegen topsprinters is gesprint?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 mar 2019 20:01

timo2.0 schreef: 26 mar 2019 21:33
fiedoo schreef: 26 mar 2019 19:36Een wielerploeg wordt verondersteld doping te gebruiken omdat zij regelmatig wint (10 a 15% van de ritten) maar de rest die in 85 % beter zijn rijden dus wel zuiver?
Volgens mij zegt niemand dat. Wat wel steeds gezegd wordt is dat een manager die in het epo-tijdperk één van de succesvolste ploegen leidde zijn arts uit die jaren nog steeds in dienst heeft, ondersteund door een arts die een hele reeks dopingzaken achter zijn naam heeft, en dat dit trio op dit moment een ploeg leidt die - na een flinke dip - sinds het aantrekken van laatstgenoemde arts jaar in jaar uit in de breedte - dat wil zeggen met vrijwel alle renners - buitengewoon succesvol is. Prestaties die enkel worden geëvenaard door ploegen waar ook stevige verdenkingen tegen bestaan. Fans van deze ploeg negeren steevast dat manager en artsen vanwege dit verleden niet in het profpeloton thuishoren. Rijdt de rest daarom schoon? Nee, maar er zijn maar weinig ploegen waar het voorgaande zo duidelijk voor opgaat.
volgens is het heel duidelijk dat "ze" en jij dus ook beweren dat alle overwinningen van DQS door doping behaald worden en daar wringt bij mij het schoentje, je beschuldigt zowat elke renner individueel.
En ik ben geen fan van DQS en zeker niet van lefevere en zijn artsen maar bij iedere prestatie van de renners van een bepaalde ploeg dopinginsinuaties gaan uiten is er over.
Als je in een sport niet meer mag winnen of een mooie prestatie leveren zou ik zelfs niet meer kijken, altijd beter dan een ander door hier steeds losse flodders af te schieten zijn plezier te vergallen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 mar 2019 20:06

Kort samengevat won QS vorig jaar het WT klassement voor ploegen. Dat is nogal opmerkelijk vanwege het kromme systeem waarmee een ronderenner veel makkelijker punten binnen harkt. De laatste keer daarvoor was in 2011 toen Omega Pharma-Lotto het klassement won met een beetje hulp van Ibarguren.
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 mar 2019 20:16

een ploeg die met 5 renners in de top 10 van het eindklassement eindigt van een grote ronde en daardoor het eindklassement voor ploegen wint dat zou pas verdacht zijn. 'k Ga hier niet terug herhalen wat ik al 10 keer hier gepost heb hoor zuccchhhttt.
Kort: ibarguren komt naar QS en Boonen heeft een superjaar in 2012? Volgende 6 jaar en Boonen wint onder dezelfde dokter nog met moeite een koers.??
Misschien is er soms wel eens één enkele overwinning te danken aan de gerichte trainingen, de ploegtaktiek, het talent van een renner, het budget van de ploeg waardoor zij af en toe eens een goede renner kan aanwerven die andere ploegen niet hebben, en de dokters even terzijde gelaten, de begeleiding van de ploeg, de hechte band die er gesmeed wordt en haar professionaliteit die misschien een heel klein beetje beter is dan sommige ploegen met minder budget en minder getalenteerde renners, enz? Een enkele overwinning die daar aan te danken is en niet aan doping, zou het kunnen?
Misschien halen ze wel veel overwinningen omdat dat het doel van de ploeg is en renners op dagoverwinningen geselecteerd worden ipv 1 of 2 renners die één zege op een jaar behalen maar dan wel de tour, giro of vuelta. Zou het kunnen zijn dat dat misschien ook een heel kleine rol speelt? Misschien is er ook wel af en toe een overwinning die het gevolg is van selectief je spurters naar zowat alle koersen vanaf het seizoensbegin te sturen terwijl andere ploegen hun topsprinters daar hun neus voor optrekken?
En voor de klassieke renners: hetzelfde :lol: :winkthumb:
Laatst gewijzigd door fiedoo op 27 mar 2019 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 mar 2019 20:41

Tegen vallen heeft zelfs Ibarguren geen spuitjes en zelfs in de pechjaren van Boonen eindigde QS nog redelijk hoog op de WT ranking.
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 mar 2019 20:46

Ernie C. schreef: 27 mar 2019 20:41 Tegen vallen heeft zelfs Ibarguren geen spuitjes en zelfs in de pechjaren van Boonen eindigde QS nog redelijk hoog op de WT ranking.
Boonen heeft geen 6 jaar na elkaar pech gehad en oei, er waren dus toch nog sterkere ploegen? 't Is natuurlijk volkomen normaal dat groenewegen vandaag zeven keer kan omkijken in de spurt waar viviani (die nota bene de binnenkant neemt) en gaviria blijven, dat een veldrijder direct een mogelijk winnaar van topkoersen wordt en een ex-skier rechtstreeks van op zijn skilatten overstapt op zijn fiets topfavoriet is om elke grote ronde te winnen. Volstrekt normaal dat. Geen kanttekeningen daarbij.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie