Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 07 nov 2007 14:38

Hoeveel zullen er nog komen, hoeveel zullen er nog gaan? Teksten van een bekent liedje. Zojuist op teletekst gelezen dat de Deen, Bo Hamburger ook systematisch dopinggebruik (EOP) toegeeft. Natuurlijk heeft ook hij een boek geschreven en hij meldt dat volgens hem, alle toprenners tussen 1995-1997 EPO gebruikte. De oud- TVM renner heeft dus systematisch gebruik gemaakt van EPO dus ook bij TVM. Ik ben bang dat er aan deze zondvloed van spijtoptanten geen einde komt. Maar ik blijf het wielrennen volgen en beoefenen. Ik gebruik alleen multi-vitaminen (legaal) en wat anderen doen kan ik helaas niet tegenhouden.
Gerardo

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 07 nov 2007 14:39

Gerardo schreef:Zojuist op teletekst gelezen dat de Deen, Bo Hamburger ook systematisch dopinggebruik toegeeft.


Hamburger... weinig verrassend natuurlijk.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 07 nov 2007 15:06

die kerel is indertijd toch geschorst geweest wegens doping! zo is het makkelijk te bekennen.

donderdag 10 mei 2001 | Bron: belga, afp)
Hamburger geschorst na positieve dopingtest
KOPENHAGEN -- De Deen Bo Hamburger (CSC/World Online) is op 19 april betrapt op het gebruik van doping, dat heeft Bjarne Riis, de sportdirecteur van CSC, vandaag bekend gemaakt in Kopenhagen. De renner is door zijn team voorlopig geschorst.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 07 nov 2007 15:15

Verrassend is het natuurlijk niet, maar wel dat hij ook toeggeeft dit bij TVM gebruikt te hebben. Ik weet nog hoe Nederland geschokt reageerde dat onze TVm-ploeg van doping werd beschuldigd. Gelukkig bleek achteraf dat de medicijnen voor weeskinderen waren in het Oostblok. Zie hieronder hetgeen op de KNWU-site staat:

De Deen Bo Hamburger heeft in een boek bekend systematisch EPO te hebben gebruikt in de jaren negentig. Helemaal verrassend is dat niet want Hamburger was in 2001 de eerste profrenner die tegen de EPO-lamp liep. Vervolgens werd hij wegens procedurefouten vrijgesproken. De Deen noemt expliciet de jaren 1995 tot en met 1997 (de jaren net voor de Festina-affaire in de Tour) als de seizoenen waarin alle toppers dit middel gebruikten, in deze jaren fietste Hamburger zelf bij TVM, de wielerploeg die in 1998 via de achterdeur de Tour de France verliet na verdenkingen van EPO-gebruik. Hamburger won in zijn loopbaan onder meer de Waalse Pijl en droeg het geel in de Tour.
Gerardo

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 07 nov 2007 19:08

Rasmussen vertelt straks zijn waarheid
wo 07/11/07 - Michael Rasmussen vertelt morgen zijn waarheid over zijn uitsluiting in de afgelopen Tour. De Deen wil zo anticiperen op het rapport van Rabobank, dat maandag wordt gepresenteerd.
Rasmussen werd uit de Tour gezet, omdat hij zou gelogen hebben over zijn verblijfplaats. De Deen zei dat hij in Mexico zat, terwijl hij in Italië werd opgemerkt. (Belga) Toen dat nieuws uitlekte, reed Rasmussen rond in het geel.

Rabobank ontbond meteen het contract van Rasmussen. Maar Rasmussen heeft zijn onschuld altijd volgehouden. Donderdag horen we zijn kant van het verhaal. Hij heeft beloofd een persconferentie te geven. Meer wou hij niet kwijt. Maandag komt Rabobank naar buiten met een rapport over het intern onderzoek dat de ploeg voerde. "Ik weet niet wat in dat rapport staat", zegt Rasmussen, "en ik denk ook niet dat ik het morgen in mijn bezit zal hebben."

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 07 nov 2007 21:01

Ik ben erg benieuwd naar ZIJN waarheid. Het was in ieder geval verstandiger geweest als hij ZIJN waarheid in een eerder stadium had verteld.
Gerardo

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 07 nov 2007 21:01

Rasmussen heeft zo alle tijd genomen om een mooi kloppend verhaal uit te dokteren.

Als het allemaal zo onschuldig was als hij destijds beweerde had hij beter direct na zijn uitsluiting zijn "correcte" versie over zijn verblijf verteld. Nu lijkt voor mij zijn verhaal op voorhand al onjuist, als blijkt dat hij een andere versie heeft dan het rabo rapport dat zal verschijnen.
RIDLEY the speed weapon

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 nov 2007 23:10

Je kunt er vanuit gaan dat die verhalen niet gaan corresponderen. Ben wel benieuwd naar beide visies.
Less is bore

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 07 nov 2007 23:18

Livio Livius schreef:
campa=super schreef:Wellicht is het verstandig de naam van het topic te wijzigen in "Het Dopingtopic 0.0 IQ".
Ik snap niet dat zulke topics op een ( willekeurig welk ) forum in stand worden gehouden.


Waarom niet, als ik vragen mag? Zolang het wielrennen gericht is en er een zinvolle en onderbouwde discussie wordt gevoerd. Verwijs ook naar de topicstarter in deze.


Natuurlijk mag je vragen waarom ik tegen dit topic ben.
Kort gezegd, puur uit principe.
Ca. 22 jaar geleden is in Alphen aan de Rijn iemand overleden door het gebruik van dubieuze producten en dan ook nog gebruikt op een verkeerde manier.
Als je zoiets van dichtbij meemaakt kun je mijn standpunt misschien beter begrijpen.
Voor mij is het gebruik van alcohol in het verkeer een zelfde ( loze ) discussie, gewoon niet doen en daarmee is voor mij de kous af.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 07 nov 2007 23:26

campa=super schreef:
Livio Livius schreef:
campa=super schreef:Wellicht is het verstandig de naam van het topic te wijzigen in "Het Dopingtopic 0.0 IQ".
Ik snap niet dat zulke topics op een ( willekeurig welk ) forum in stand worden gehouden.


Waarom niet, als ik vragen mag? Zolang het wielrennen gericht is en er een zinvolle en onderbouwde discussie wordt gevoerd. Verwijs ook naar de topicstarter in deze.


Natuurlijk mag je vragen waarom ik tegen dit topic ben.
Kort gezegd, puur uit principe.
Ca. 22 jaar geleden is in Alphen aan de Rijn iemand overleden door het gebruik van dubieuze producten en dan ook nog gebruikt op een verkeerde manier.
Als je zoiets van dichtbij meemaakt kun je mijn standpunt misschien beter begrijpen.
Voor mij is het gebruik van alcohol in het verkeer een zelfde ( loze ) discussie, gewoon niet doen en daarmee is voor mij de kous af.


Begrijp je standpunt. Heb zelf op zeer jonge leeftijd iets vergelijkbaars meegemaakt. Echter dat weerhoud mij er niet van om erover te discuseren. Echter wel op basis van argumenten. Anders wordt e.e.a. helemaal in een verdom hoekje gestopt.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 07 nov 2007 23:48

campa=super schreef:Natuurlijk mag je vragen waarom ik tegen dit topic ben.
Kort gezegd, puur uit principe.
Ca. 22 jaar geleden is in Alphen aan de Rijn iemand overleden door het gebruik van dubieuze producten en dan ook nog gebruikt op een verkeerde manier.
Als je zoiets van dichtbij meemaakt kun je mijn standpunt misschien beter begrijpen.
Voor mij is het gebruik van alcohol in het verkeer een zelfde ( loze ) discussie, gewoon niet doen en daarmee is voor mij de kous af.


Puur bottom line gezien heb je natuurlijk gewoon gelijk. Als iedereen het op die manier zou bekijken, dan zou iedere discussie overbodig moeten zijn.
Helaas, niet iedereen denkt er zo over. Het probleem is er (net als het alcohol in verkeer-probleem) en het dient daarom m.i. wel besproken te worden.

Plaats reactie