Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 01 okt 2019 17:23

uninvitedguest schreef: 01 okt 2019 17:13 Ondertussen, al in 2016;
https://teamnl.org/artikelen/2016/12/si ... ch-salazar

Dus deze schorsing komt geheel uit de lucht vallen, ik had dit echt noooooiiiiit verwacht.
Maar hé, ze sport voor Nederland...

Tja, denk dat Hassan een zeer goede atlete is, maar het ik vind het bizar, dat het Nederlandse journaille eigenlijk nooit kritische vragen bij haar coach heeft gesteld. Los van dat ik het nog bizarder vindt dat deze mensen nog een baan kunnen vinden binnen de sportwereld.

Net als dat dit geldt voor de begeleiding van een aantal wielerploegen, zoals de blauwhemden van onze Zuiderburen bijvoorbeeld...

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 okt 2019 17:50

Ach, er wordt een Nederlandse atlete gepakt en eens te meer vinden sommigen dat een reden om een van de meest succesrijke ploegen te bashen.
Misschien in het dopingtopic iets meer bij de feiten blijven in plaats van gratuite beweringen te maken.


PS: ik ben geen fan van deze ploeg op zich maar wel van hun aanvallende manier van rijden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 01 okt 2019 18:17

Lcsmet schreef: 01 okt 2019 17:50 Ach, er wordt een Nederlandse atlete gepakt en eens te meer vinden sommigen dat een reden om een van de meest succesrijke ploegen te bashen.
Misschien in het dopingtopic iets meer bij de feiten blijven in plaats van gratuite beweringen te maken.


PS: ik ben geen fan van deze ploeg op zich maar wel van hun aanvallende manier van rijden.
Welke atlete? Volgens mij gaat het om een coach.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 okt 2019 18:28

De coach van een Nederlandse atlete, :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 01 okt 2019 18:31

Jans schreef: 01 okt 2019 09:58
Infinito GB schreef: 01 okt 2019 09:56 @Jans, uiteraard heb jij helemaal gelijk. Mijn fout.
Ach, het blijft dichtbij, maar of het iets zegt???
Het is volgens het niet alleen zijn neef, maar ook zijn trainer....

"Sicot werd getraind door Franck Alaphilippe, de neef en trainer van wereldtopper Julian Alaphilippe."

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 01 okt 2019 19:43

Lcsmet schreef: 01 okt 2019 17:50 Ach, er wordt een Nederlandse atlete gepakt (..)
Er wordt een trainer gepakt. Dat maakt zijn pupillen enkel verdacht.
en eens te meer vinden sommigen dat een reden om een van de meest succesrijke ploegen te bashen (..)

ik ben geen fan van deze ploeg op zich maar wel van hun aanvallende manier van rijden.
Correctie. Ik constateer dat bij de ploegt van Patrick Lefevere ook trainers in dienst zijn met een dubieus verleden. Die zouden wat mij betreft niet meer in de (wieler)sport actief moeten mogen zijn.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 01 okt 2019 22:28

Lcsmet schreef: 01 okt 2019 18:28 De coach van een Nederlandse atlete, :)
Maar om dan iedereen te veroordelen gaat op voorhand wel erg ver.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 01 okt 2019 23:26

corniel schreef: 01 okt 2019 17:23
uninvitedguest schreef: 01 okt 2019 17:13 Ondertussen, al in 2016;
https://teamnl.org/artikelen/2016/12/si ... ch-salazar

Dus deze schorsing komt geheel uit de lucht vallen, ik had dit echt noooooiiiiit verwacht.
Maar hé, ze sport voor Nederland...

Tja, denk dat Hassan een zeer goede atlete is, maar het ik vind het bizar, dat het Nederlandse journaille eigenlijk nooit kritische vragen bij haar coach heeft gesteld. Los van dat ik het nog bizarder vindt dat deze mensen nog een baan kunnen vinden binnen de sportwereld.

Net als dat dit geldt voor de begeleiding van een aantal wielerploegen, zoals de blauwhemden van onze Zuiderburen bijvoorbeeld...

Waar het mij met name om gaat is dat sporters allemaal geschokt, verontwaardigd, teleurgesteld, boos etc zijn wanneer iemand in hun directe omgeving/entourage met doping in verband wordt gebracht.
Ik ben van mening dat je hier als sporter zelf ook een rol in hebt.
Wanneer je als sporter voor schone sport staat en gaat, dien je je in mijn optiek niet in te laten met dit soort dubieuze figuren. Dit geldt voor welke sport dan ook.

Wanneer je in 2016 in zee gaat met een dan al omstreden figuur, heb je wat mij betreft geen recht van spreken wanneer deze nu geschorst wordt. Je hebt dan op z'n minst boter op je hoofd.
Wat mij betreft geldt dat ook voor de wielrenners die nog steeds met artsen/ploegleiders etc met een dubieus verleden in zee gaan.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 02 okt 2019 00:14

Je ziet het allemaal veel te simpel.
Alsof topsporters rationele mensen zijn ,die voortdurend moreel te verantwoorden beslissingen nemen.
Ze nemen vooral beslissingen waar ,ze iets mee op hopen te schieten.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 02 okt 2019 07:31

Keezx schreef: 02 okt 2019 00:14 Je ziet het allemaal veel te simpel.
Alsof topsporters rationele mensen zijn ,die voortdurend moreel te verantwoorden beslissingen nemen.
Ze nemen vooral beslissingen waar ,ze iets mee op hopen te schieten.
Snap ik, topsport lijkt me een opportunistische wereld, maar dan achteraf niet gaan janken.

Verder kun je je afvragen of je er als topsporter op (mddel-) lange termijn iets mee opschiet wanneer je met dit soort besmette figuren in zee gaat
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 02 okt 2019 07:53

Helaas allemaal inkoppertjes... die illusie dat er nou zoveel is veranderd omdat er mensen in de media lopen de toeteren over schone sport is natuurlijk toch al erg zwak gefundeerd.

Ik geloof wel degelijk dat er bij het wielrennen heel veel is gebeurd, maar bij de atletiek? Nee.

En dat er nu Nederlanders worden gepakt? Tsja. Dat had je op je vingers kunnen natellen. Ik weet dat het een heel polariserende opmerking is, maar we zijn als klein landje over de hele linie veel te sterk als sportnatie en dat is gekoppeld aan een structuur van bonden en politiek die vooral mooi weer willen spelen op dit punt.

We brullen over Spanje (en nu de balkan landen), maar laten we wel wezen, hebben wij ooit een politie onderzoek gehad naar structurele doping? Kamer vragen over de Raboploeg? (En ik zie ook dat JV echt wel een andere ploeg is). In Belgie is meer gedaan vanuit de rijkswacht dan hier.

Wat verwachten we nu allemaal? We lopen achteraan als land in de doping bestrijding en blazen op volle registers in verschillende takken van sport. Kans dat er dan mensen tegen de lamp gaan lopen lijkt me vrij groot.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 02 okt 2019 09:02

En dat er nu Nederlanders worden gepakt? Tsja. Dat had je op je vingers kunnen natellen. Ik weet dat het een heel polariserende opmerking is, maar we zijn als klein landje over de hele linie veel te sterk als sportnatie en dat is gekoppeld aan een structuur van bonden en politiek die vooral mooi weer willen spelen op dit punt.
Da’s nogal een uitspraak zeg!! Ik denk dat het jeugd beleid, speciale scholen voor potentiële talenten, de structuur en het algehele beleid vooral een rol spelen in het succes.
Bovendien: er niemand “gepakt” en juist in de atletiek wordt het meest gedrogeerd dus daar zit ook wel een puntje van aandacht.

Saillant detail trouwens: dan is ze wel niet gepakt maar eerder zijn haar gegevens gehacked door een duister Russisch collectief. Daaruit bleek een afwijkende bloedwaarde bij deze dame. Als 1+1 2 is dan lijkt het toch iets meer dan alleen suffigheid hier
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Plaats reactie